Re: Jak bodovat dvacetinky
Napsal: 22 úno 2012 21:47
Steve, proč to řešíš? Stejně soutěžit nebudeš, pokud přijedeš a soutěžit budeš, zcela jistě to nebude model s takovým trupem...Na to vsadím klidně svoje oblíbený trenýrky. Martin
Můj ryze osobní názor je, že trup resp. gondola je něco, co neslo motor nebo kabinu s posádkou. Soustava nosníků ocasních ploch je zase cosi víc než jeden normální trup, jsou na tom uchycené ocasní plochy a vede to od křídel k OP. No a pokud nějaký bazmek splňuje oboje kritéria, má za to dostat obojí nadhodnocení. Ten kozlík na M-3 (ale úplně stejně řešené to měly rakouskouherské Mickly a Lohnery) bych za soustavu nosníků ocasních ploch nepovažoval, to by pak totéž nadhodnocení mohl požadovat jakýkoliv archaický typ s nepotaženým trupem (třeba Blériot XI) a dovedeno ad absurdum jakýkoliv typ s příhradovým či oválným trupem zhotoveným z nosníků, co na tom že tyto nosníky jsou pod potahem, a ještě dál lze tímto stylem přiřknout toto nadhodnocení i samonosným skořepinovým trupům, i ty přece mají skořepinu zevnitř vyztuženou plechovými nosníky.Bayeux píše:Teď mne jen v souvislosti s tím napadlo: u P38 se jedná taktéž o systém nosníků (v tomto duchu bezpochybně), ale jak pak s položkou nadhodnocení 2 nebo více trupů? Přiznají se obě nadhodnocení, nebo jen jedno? Omlouvám se, ale slovo "taxativní" mne nějak mate...
V případě třeba Cessny Skymaster, Fokker DXXIII je to obdobné, ale tam bych se přiklonil jen k systému... protože trupy by měli nést motory (jako v případě P38)?