Myslím, že jsem nikoho nejmenoval, beru to obecně, ale je fakt, že ve výhodě jsou modely podle mušek. Nelze strhnout body za něco, co na výkresu není
Tady rozdíl mezi Dvacetinou a sifonem není. Jen rozsah bodů je nižší
Taky jsem byl třeba citelně penalizován za to, že na výkrese nejsou zcela jednoznačně v nárysu úhly držáků zbraní u Bronca. A prd mi bylo platné, že jsem měl přiložen Squadron Signal se zhruba stovkou fotek....a kompletní podvozek, dvířka, barvená kabina s palubkou, sedákem, podlahou, namalované nýtování, patina....Asi nejsem dost dobrý maketář, uznávám
Konkrétní výtka o odsuzování WWI v bodování za složitost ano, to už bylo konkrétní
K tvrzení
Naprostý nesmysl je tvrzení, že body jsou závislé na roku vzniku, pokud to bude letoun z W.W. I.
uvádím citát z 30.6.2011:
Pracnost a kvalita provedení 0-20 bodů se dnes již dělí do dvou položek po 10 ti bodech. U té pracnosti se dá vycházet z odhadnuté pracnosti a tomu úměrně přidělovat body :
- jednoduché typy jako ITOH, OSCAR, PIPER, Musketter, Ponnier asi 40 hodin a 2 body
-Se-5, Albatros, Buzzard, Fokker SPAD atd. W.W.I asi 100 hodin a 5 bodů
- Bf-109, Fw-190, Lagg-3, La-9, Ki-61, Ki-84, P-39, P-63, P-51 asi 120 hodin a 6 bodů
- Tu-2, Pe-3, MiG – DISS, P-38, Bf-110, Ta -154, Hornet atd. asi 200 hodin a10 bodů
Stále si stojím za tím, že maketa jednoplocha z WWII není dvakrát složitější než chmelnice o dvou-třech křídlech
Moje zkušenost je taková, že největšími kritiky systému bodování dvacetinek jsou zpravidla lidé, kterých se to vůbec netýká (dvacetinky soutěžně nelétají),
Mezi bodování sifonů a Dvacetin nejsou de facto rozdíly. A ten různý výklad taky není zrovna přínosem. A tohle je téma o bodování Minimaket, nejen Dvacetin
Jde spíš o dokumentaci a podobně. Nezáleží na tom, jestli z toho ve výsledku bude Ořech, Pistácio, Dvacetina nebo Sifon či Elektro. Je tu řeč o vhodnosti a pravdivosti předkládaných podkladů, lze - li si vlastně sám tvořit podklady či nikoliv. Případně upravovat výkkresy na jiné verze. Tenhle argument je hodně slabý a hodně fousatý.
