Stávající stav a budoucnost modelů na CO2/elektro
Napsal: 12 črc 2011 22:38
Protože jsem "zaneřádil" vlákno o bodování minimaket úvahami o kategorii CO2/elektro, poslední příspěvek dávám sem. Je to sice sekce pravidel, ale nenašel jsem vhodnější "chlívek" a možná by to mělo být právě ve stejném vlákně jako pravidla. Lépe se pak řeší proč ano nebo proč ne.
Přiznám se, že netuším, existují-li nějaká novější pravidla než ta, která platila v onom posledním létaném ročníku na Openscale. Discobolos by mohl upřesnit, podle čeho bodovali, myslím, že nějaké změny nebyly, asi nebyl důvod. Takže:
Na poslední akci (2005?) bylo řečeno, že je nás málo a příští rok už soutěž nebude....Dobrá, bylo nás tehdy málo, ale příští rok už se nikdo ani nesnažil, právě pro "slib" že se stejně soutěžit nebude...
Já jsem pro sichr model měl, stejně jako další roky. Právě ten "další" rok mi p. Kudela říkal, že taky mohl vzít, kdyby věděl...Bayeux tehdy nemohl, Jarda Man poletoval nad oceánem s Turboletem...
Letos chci opět přijet na Trnávku, snad i Bayeux, slíbil Radek, Felda to minule vzdal, ale chuť prý měl, Tonda snad na výzvu znovu opráší Šturmovika...Myslím, že pár se nás přece jen sejde. No a věřím, že do Openscale (pokud se nebude předem odmítat sifonová/el. kategorie) se ještě pár modelářů chytí. Čas na to je.
Sázím ale i na to, že od té doby (bude to 6 let) se přece jen vývoj posunul, baterky jsou lehčí a výkonnější, motory jsou naprosto někde jinde (CO2 i el.), řízení doby a výkonu není už problém (viz diskuze na mojehobby), i když pár modelářů je používá již léta, ale kusovky šité na míru...Takže přímo problémům s pohonem se dá už lépe čelit (až na můj poslední "výkon" s nečasujícím časovačem a pohonem Nieuporta ze starého unaveného a nerozhýbaného zdroje napětí, který prostě "nedal"... , ono řešit to v pět ráno po probdělé noci, když soutěž za čtyři hodiny začíná 120 km daleko... ); a věnovat se maketovosti. Elektry totiž - podle mě - umožňují daleko širší spektrum modelů, na čtyři svazky si běžný smrtelník netroufá, u elektromotoru žádný výrazný problém, malé gondoly (Caudron G-III třeba) a podobné předlohy, kdy s gumou je to přece jen složitější... Kdo už něco postaví, raději to hned osadí RC, vždyť proč létat volně? Soutěže nejsou a volné plochy taky ne...
Takže, snad se může každý připojit se svým názorem, co dál. Já jsem pro zachování, za sebe spíš elektry, prostě mi jen víc "sedí".
Přiznám se, že netuším, existují-li nějaká novější pravidla než ta, která platila v onom posledním létaném ročníku na Openscale. Discobolos by mohl upřesnit, podle čeho bodovali, myslím, že nějaké změny nebyly, asi nebyl důvod. Takže:
Na poslední akci (2005?) bylo řečeno, že je nás málo a příští rok už soutěž nebude....Dobrá, bylo nás tehdy málo, ale příští rok už se nikdo ani nesnažil, právě pro "slib" že se stejně soutěžit nebude...
Já jsem pro sichr model měl, stejně jako další roky. Právě ten "další" rok mi p. Kudela říkal, že taky mohl vzít, kdyby věděl...Bayeux tehdy nemohl, Jarda Man poletoval nad oceánem s Turboletem...
Letos chci opět přijet na Trnávku, snad i Bayeux, slíbil Radek, Felda to minule vzdal, ale chuť prý měl, Tonda snad na výzvu znovu opráší Šturmovika...Myslím, že pár se nás přece jen sejde. No a věřím, že do Openscale (pokud se nebude předem odmítat sifonová/el. kategorie) se ještě pár modelářů chytí. Čas na to je.
Sázím ale i na to, že od té doby (bude to 6 let) se přece jen vývoj posunul, baterky jsou lehčí a výkonnější, motory jsou naprosto někde jinde (CO2 i el.), řízení doby a výkonu není už problém (viz diskuze na mojehobby), i když pár modelářů je používá již léta, ale kusovky šité na míru...Takže přímo problémům s pohonem se dá už lépe čelit (až na můj poslední "výkon" s nečasujícím časovačem a pohonem Nieuporta ze starého unaveného a nerozhýbaného zdroje napětí, který prostě "nedal"... , ono řešit to v pět ráno po probdělé noci, když soutěž za čtyři hodiny začíná 120 km daleko... ); a věnovat se maketovosti. Elektry totiž - podle mě - umožňují daleko širší spektrum modelů, na čtyři svazky si běžný smrtelník netroufá, u elektromotoru žádný výrazný problém, malé gondoly (Caudron G-III třeba) a podobné předlohy, kdy s gumou je to přece jen složitější... Kdo už něco postaví, raději to hned osadí RC, vždyť proč létat volně? Soutěže nejsou a volné plochy taky ne...
Takže, snad se může každý připojit se svým názorem, co dál. Já jsem pro zachování, za sebe spíš elektry, prostě mi jen víc "sedí".