Změna pravidel CO2/elektro
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 34
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Po právě proběhlém Openscale je jistě pár témat která jsou diskutována s mnohem větší razancí než pravidla CO2/elektro (kterážto kategorie zas až tak moc příznivců nemá), ale právě Openscale v celé nahotě ukázalo bídu a marasmus v této kategorii
1) stanovení maxima které by smazalo principiální neporovnatelnost kysličníků a elekter se neosvědčilo. Ředitel soutěže v dobré víře vyhlásil toto maximum 60s, to ovšem netušil že této mety dosáhne (po přepočtení koeficientem) pět ze šesti létajících modelů (peripetie kolem konečného hodnocení na letošním Openscale nebudu rozpitvávat, ať jsou sebevíc podivné, ty na celkovou situaci kategorie, a naštěstí ani na pořadí v soutěži, nemají výraznější dopad)
2) stanovení letového, všem dosažitelného, maxima celou soutěž posouvá z letiště do bodovacího stanu, o výsledku rozhodne jen a pouze statika.
3) jednoduchá léčba, zvýšení maxima, bude mít pouze dva efekty - v první fázi vyřadí ze hry kysličníky, v druhé ty, kteří nejsou ochotni riskovat uletění či ztracení modelu po několikaminutovém letu. Problém je bohužel v tom, že maximum pro elektry prakticky neexistuje, je jím právě jen odvaha, fyzická kondice a štěstí toho kterého soutěžícího
4) další možnost léčby - stanovení jednotné pohonné jednotky, se jednak přežila, jednak ji považuji v praxi za neprůchodnou
5) jinou léčbu nevidím, kromě polétání si jen tak pro radost v rámci soutěže třeba dvacetinek. Pak bych se přimlouval aby dvoudenní soutěž zůstala dvoudenní, aby byl i na podobné ptákoviny při sobotním podvečeru čas a nálada. Kdo chce mermomocí s takto poháněnými modely soutěžit, nechť zacílí svůj zájem na F4E (ovšem i zde je to pro elektriky).
1) stanovení maxima které by smazalo principiální neporovnatelnost kysličníků a elekter se neosvědčilo. Ředitel soutěže v dobré víře vyhlásil toto maximum 60s, to ovšem netušil že této mety dosáhne (po přepočtení koeficientem) pět ze šesti létajících modelů (peripetie kolem konečného hodnocení na letošním Openscale nebudu rozpitvávat, ať jsou sebevíc podivné, ty na celkovou situaci kategorie, a naštěstí ani na pořadí v soutěži, nemají výraznější dopad)
2) stanovení letového, všem dosažitelného, maxima celou soutěž posouvá z letiště do bodovacího stanu, o výsledku rozhodne jen a pouze statika.
3) jednoduchá léčba, zvýšení maxima, bude mít pouze dva efekty - v první fázi vyřadí ze hry kysličníky, v druhé ty, kteří nejsou ochotni riskovat uletění či ztracení modelu po několikaminutovém letu. Problém je bohužel v tom, že maximum pro elektry prakticky neexistuje, je jím právě jen odvaha, fyzická kondice a štěstí toho kterého soutěžícího
4) další možnost léčby - stanovení jednotné pohonné jednotky, se jednak přežila, jednak ji považuji v praxi za neprůchodnou
5) jinou léčbu nevidím, kromě polétání si jen tak pro radost v rámci soutěže třeba dvacetinek. Pak bych se přimlouval aby dvoudenní soutěž zůstala dvoudenní, aby byl i na podobné ptákoviny při sobotním podvečeru čas a nálada. Kdo chce mermomocí s takto poháněnými modely soutěžit, nechť zacílí svůj zájem na F4E (ovšem i zde je to pro elektriky).
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Pěkné shrnutí konce jedné kategorie . Ale co se týká soutěžení, vidím to stejně.
Napadá mne ale jedna (nouzová) varianta: dělat v rámci Openscale jakýsi "Memorial Modela CO2" - létalo by se s maketami na starou Modelu CO2 a podle starých pravidel. Mojí výchozí úvahou je, že modely na tento pohon stále ještě mezi modeláři jsou a možná by byla motivace s nima létat. Já za sebe mohu říci, že bych něco postavil a rád bych to létal. Myslíte, že by byl zájem?
Napadá mne ale jedna (nouzová) varianta: dělat v rámci Openscale jakýsi "Memorial Modela CO2" - létalo by se s maketami na starou Modelu CO2 a podle starých pravidel. Mojí výchozí úvahou je, že modely na tento pohon stále ještě mezi modeláři jsou a možná by byla motivace s nima létat. Já za sebe mohu říci, že bych něco postavil a rád bych to létal. Myslíte, že by byl zájem?
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Chcete tím říci, že už nehodláte za stávajících podmínek soutěžit a že mám tuto kategorii v Trnávce zrušit?
Jakousi cestou by bylo omezit délku běhu elektromotoru. U maket je celkem evidentní, kdy motor přestane táhnout. Ale to už by asi fakt znamenalo oddělit oba pohony do dvou kategorií. Bohužel konkrétně v Trnávce by to znamenalo rozdělit kategorii 4 účastníků na 2+2, což už nelze vyhlašovat jako soutěž .
Sjednotit pohon na Modela CO2 mi při situaci, kdy výroba skončila před dvaceti lety, připadá poněkud nesmyslné. Můžete oponovat, že mezi lidmi je motorů spousta, pořád je handicapován ten, kdo nemá náhradní díly, natož slušně pracující motor (nové asi neexistují). Second hand je vždy sázka do loterie.
Osobně bych zůstal u toho, že si polétáte/polétáme a stejně nejlepší něco dostanou. Přes nepoměr obou pohonů mi připadá škoda předem odradit ty, kteří si na takový pohon modely staví a rádi s nimi létají. Konec konců je to koníček, jde o radost ne o život (Pavel promine).
Dušan
P.S. Co bude na Openscale, to ponechám na jeho pořadateli
Jakousi cestou by bylo omezit délku běhu elektromotoru. U maket je celkem evidentní, kdy motor přestane táhnout. Ale to už by asi fakt znamenalo oddělit oba pohony do dvou kategorií. Bohužel konkrétně v Trnávce by to znamenalo rozdělit kategorii 4 účastníků na 2+2, což už nelze vyhlašovat jako soutěž .
Sjednotit pohon na Modela CO2 mi při situaci, kdy výroba skončila před dvaceti lety, připadá poněkud nesmyslné. Můžete oponovat, že mezi lidmi je motorů spousta, pořád je handicapován ten, kdo nemá náhradní díly, natož slušně pracující motor (nové asi neexistují). Second hand je vždy sázka do loterie.
Osobně bych zůstal u toho, že si polétáte/polétáme a stejně nejlepší něco dostanou. Přes nepoměr obou pohonů mi připadá škoda předem odradit ty, kteří si na takový pohon modely staví a rádi s nimi létají. Konec konců je to koníček, jde o radost ne o život (Pavel promine).
Dušan
P.S. Co bude na Openscale, to ponechám na jeho pořadateli
0
Naposledy upravil(a) discobolos dne 28 kvě 2014 12:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Reakce: 34
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Pavel samozřejmě promine, ač vůbec netuší co má promíjet
Kategorie na starou Modelu by samozřejmě byla řešením - pro pár jedinců (zdráhám se říci nad hrobem) kteří mají motory, náhradní díly a jsou dostateční masochisté aby takto velké modely létali jako volné a ne jako elektro RC
Dušane, jestli tuto kategorii budeš pořádat nebo ne samozřejmě záleží jen na tobě, já po opakované tristní zkušenosti s motorem G-63 rozhodně nebudu létat s Heinkelem a jestli budu mít něco jiného na elektriku, to fakt v tuto chvíli netuším. Toto je samozřejmě stanovisko za mou osobu.
Kategorie na starou Modelu by samozřejmě byla řešením - pro pár jedinců (zdráhám se říci nad hrobem) kteří mají motory, náhradní díly a jsou dostateční masochisté aby takto velké modely létali jako volné a ne jako elektro RC
Dušane, jestli tuto kategorii budeš pořádat nebo ne samozřejmě záleží jen na tobě, já po opakované tristní zkušenosti s motorem G-63 rozhodně nebudu létat s Heinkelem a jestli budu mít něco jiného na elektriku, to fakt v tuto chvíli netuším. Toto je samozřejmě stanovisko za mou osobu.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Změna pravidel CO2/elektro
S tím promíjením jsem měl na mysli fakt, že s tebou nesouhlasím.
Timery/regulátory už máš, toš to šupneš do Heinkela a je vystaráno .
Pravda trochu je problém sehnat ss motor patřičné velikosti. Ne že by se nevyráběly. Ale číňani je prodávají v minimálním množství 1000 ks
Takže pak zase sekáč, nebo rozebrat servo s očesanými ozubenými koly, tam jsou taky .
Timery/regulátory už máš, toš to šupneš do Heinkela a je vystaráno .
Pravda trochu je problém sehnat ss motor patřičné velikosti. Ne že by se nevyráběly. Ale číňani je prodávají v minimálním množství 1000 ks
Takže pak zase sekáč, nebo rozebrat servo s očesanými ozubenými koly, tam jsou taky .
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Dušane, já jsem ochoten CO2/elektro létat i v současné verzi, ale je to spíš klubové a nespravedlivé polétání, to je prostě fakt, protože nejsou pořádná pravidla a jak psal Pavel, asi ani nemohou být. To mi ale nevadí, přijedu i s CO2, nebo i s elektro, je mi to celkem jedno.
Ohledně motorů Modela CO2 - tyhle motory není problém sehnat, dokonce není problém je sehnat na bazaru téměř (i úplně) zadarmo i s náhradními díly. Mezi modeláři je jich spousta. Já si spíš myslím, že by bylo pěkné staré makety a jejich motory oprášit a provětrat, bylo by na co koukat. (To samé si myslím i o oříškách v Pelhřimově). Mezi modeláři je jich určitě mnoho, bylo by pěkné, kdyby se modeláři nebáli přijet a zalétat si s nimi. Klidně udělat jakýsi veterán cup... Třeba nejsem sám, koho by to bavilo.
M.
Ohledně motorů Modela CO2 - tyhle motory není problém sehnat, dokonce není problém je sehnat na bazaru téměř (i úplně) zadarmo i s náhradními díly. Mezi modeláři je jich spousta. Já si spíš myslím, že by bylo pěkné staré makety a jejich motory oprášit a provětrat, bylo by na co koukat. (To samé si myslím i o oříškách v Pelhřimově). Mezi modeláři je jich určitě mnoho, bylo by pěkné, kdyby se modeláři nebáli přijet a zalétat si s nimi. Klidně udělat jakýsi veterán cup... Třeba nejsem sám, koho by to bavilo.
M.
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Pánové, pánové já to tady čtu a nestačím se divit.
Před loňským Openscale jsem byl tlačen k tomu, aby se kategorie CO2 a elektro létala. Bylo okolo toho spoustu dohadů a moje námitky, že pravidla nestojí za nic a dokud se to nevyřeší, tak nemá význam se tím zaobírat nenašla širší podporu.
Letos jsem kategorii vypsal. Sešlo se 6 modelů od 4 modelářů. Už to je na hraně aby vůbec mělo význam pořádat soutěž. Zřejmě nikdo nemá jasno jak dál v této kategorii. Vývoj šel tak dopředu, že nechat soutěžit společně CO2 a elektro se nedá. Navíc jak napsal Dušan, při tom počtu účastníků abych to ještě dělil na 2 kategorie opravdu nemá význam. Zkrátka a dobře zatím to vypadá tak, že příští rok tuhle kategorii na Openscale vůbec nevypíšu.
Všichni ti, co se vloni zasazovali o vypsání kategorie, projděte si prosím svoje příspěvky jak jste do mě ryli, že je to tradiční, létalo se vždycky atd. Tak proč jste teda letos vůbec nepřijeli?
Před loňským Openscale jsem byl tlačen k tomu, aby se kategorie CO2 a elektro létala. Bylo okolo toho spoustu dohadů a moje námitky, že pravidla nestojí za nic a dokud se to nevyřeší, tak nemá význam se tím zaobírat nenašla širší podporu.
Letos jsem kategorii vypsal. Sešlo se 6 modelů od 4 modelářů. Už to je na hraně aby vůbec mělo význam pořádat soutěž. Zřejmě nikdo nemá jasno jak dál v této kategorii. Vývoj šel tak dopředu, že nechat soutěžit společně CO2 a elektro se nedá. Navíc jak napsal Dušan, při tom počtu účastníků abych to ještě dělil na 2 kategorie opravdu nemá význam. Zkrátka a dobře zatím to vypadá tak, že příští rok tuhle kategorii na Openscale vůbec nevypíšu.
Všichni ti, co se vloni zasazovali o vypsání kategorie, projděte si prosím svoje příspěvky jak jste do mě ryli, že je to tradiční, létalo se vždycky atd. Tak proč jste teda letos vůbec nepřijeli?
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Jsem asi jeden z těch, co tě "tlačili" k znovuvyhlášení kategorie CO2/el, ale já jsem přijel, se dvěma modely, takže svědomí mám čisté Ač jsem měl skutečně obavy z vývoje počasí (ale jen v hlavě, ne na DF ).
Já jsem rád, že jsi to vyhlásil a skutečně mě bude mrzet, pokud to příští rok znovu nevyhlásíš - i tak je tato kategorie na černé listině a řekl bych, že díky podobným varováním a proklamacím není dost "věřících" zajemců, kteří přesto staví a doufají že přece jen....snad bude kategorie otevřena.
Letos to nebylo bůhvíjaké i díky počasí - až v práci jsem se dozvěděl, že u nás byla průtrž mračen s kroupami ve chvíli, kdy jsem (mimo tebe první a s předstihem) přijel na Medlánky. A pak tříhodinový vytrvalý déšť. A tak vím o dvou z mého okolí, co nepřijeli ač to měli v plánu.
Vždyť víš, že těsně před soutěží ani dvacetinkářů moc nebylo - myslím že pět. Jen díky poměrně značné oblibě této kategorie v okolí nebyl problém nakonec operativně přijet a soutěžit.
Za sebe můžu říct že stavím a dva modely budu mít i na příště - možná zbytečně....
Vyloučením nás několika bude zase méně modelářů "na place", třeba ti chybět nebudeme....
Stačí diplom či jiné symbolické ocenění (nebo je jeden pohár z těch bezmála dvaceti zátěží? ) - s Hugem jsme bodovali sami, pravidla - prý nejasná - snad nejsou problém. Ohodnotit šest kolonek není nic extra složitého - ohodnotit dokumentaci a shodnost jde celkem čitelně, zbarvení a dojem je už krasobruslení, ale přece jen snad oba trochu víme "wo co go", tak snad jsme někomu nešlápli na bábovičku špatným ohodnocením.....
Já myslím, že bodování sifonů rozhodně není jako důvod nazývat pravidla nejasná či rušit kategorii
Co se týká maxim - za to může i počasí. Vždy se ale s tím nedá počítat, zvažoval jsem jestli hned házet do větru nebo počkat a riskovat déšť či uzavření letového kola....
Jistota to ale nebyla nikdy. Moje J-1 sice předtím létala, ale kluz byl strmý. Protože poblíž nemám velkou plochu s vysokou trávou, očekávané drobné doladění jsem nechal až na Brno - ale ouha - stala se z toho jankovitá koza a málem jsem to roztřískal. Divím se že to ty pády vydrželo, stačila nepatrná výchylka čehokoliv a model si dělal co chtěl - takže na jakýkoliv stabilní let to nevypadalo ani náhodou. To že nakonec letěla maxe a druhého ne jen díky už téměř vybitým baterkám byl skoro zázrak.
A Farman hned při prvním letu nějaký závan srazil na cestu a ulomil jsem motor, takže ani následné lety nebyly samozřejmostí.
Ani dohodnuté snížení na 60s by moc nezměnilo.
Údajný problém s tím, že elektra "vždy" zaletí maxe se však nekoná - těch dohodnutých 60s by zaletěla většina (kromě mě) a i když se nakonec počítalo ze 100s (myslel jsem že platí těch 60s, jak jsem zaslechl předtím), moc se nezměnilo. Jen modely létaly dál.
Podobný problém se dá očekávat i u Dvacetinek - Luboš je proti zkracování letového času - víc by vynikla statika. Ale za ideálního počasí k tomu dojde, až na pár nádherných experimentů (monstrum Jirky Doležala ). Kdo bude létat s léty osvědčeným modelem, ten této mety dosáhne a budeme tam, kde jsou údajně CO2/el. Tedy ne úplně, ale problém bude obdobný - výborné počasí = rozhodne statika. Je to ale špatně?
ad dělení CO2/el.... Vůbec v tom nevidím výhodu elekter proti sifonům, naopak mě mrzelo, že elektromotor vypne až po namotání pořádného kusu trávy a vypnutí přetíženého regleru než jen zastavení jako u sifonu.
Elektra není vždy výhodou.
Jen poskytuje větší jistotu (ale až po mnohem náročnějším doladění celé pohonné sestavy) a dá víc času se věnovat modelu jako takovému. A dává větší svobodu ve výběru předlohy, což je jedna z věcí, která by měla více typově zpestřit soutěž či přátelské polétání.
Jak už jsem psal dříve - moc věcí mi nebrání přidat dvě-tři serva a místo časovače dát přijímač. Pročpak to asi neudělám a snažím se přesvědčit o životaschopnosti elekter či sifonů? Proč to často vadí těm, co to nelétají? Nechápu...
Buďte rádi, že zpestříme startovní pole. Jak už psali mnozí - soutěžit se musí, chlapi si rádi porovnávají.... , pokud to bude přátelské polétání, tak nikdo nepřijede. Snad ano, potěší to být úspěšný, ale není to přece podmínkou.....
Ještě že Dušan dělá CO2/el, ač sám říká že je nás málo a že to nemá smysl...Až s tím skončí, bude mě to mrzet, ale pořád můžu ten samý nebo podobný model upravit na RC a na Trnávku přijet. U Openscale to, bohužel, nehrozí. Nemáš Dvacetinku? Nejezdi....
Pokud bude dopředu hlásáno, že příští rok už ne a pak údiv nad tím, že nikdo nemá zájem, kdyby přece jen.....tak nikdo nepřijede, nebude mít s čím, nebude důvod stavět a důvod, proč je málo zájemců je na světě, tedy nebude kategorie = měli jste pravdu.....
Co to zkusit opačně?
Připustit, že příští rok se bude létat. Nedávat limity, že měsíc předem je nutno se přihlásit do týdne (u sifonů) a u ostatních stačí týden před....stejně rozhodne počasí.
Bodování zajistíme, diplom snad není taková položka a víc účastníků ve více kategoriích lépe pokryje náklady na pořádání (klidně můžeme zvýšit startovné, při celkových nákladech na cestu a pod. je to malá část).
A nakonec - společné létání CO2/el : Psal jsem již dříve, že můžeme dát různé maxy. Jak píše Felda - je to pak o odvaze (a počasí). I tak někteří psali, že dobře vyladěný motor na CO2 je schopen několikaminutových letů.....Nechal bych 60s pro CO2 a 90s pro elektry (bez koeficientu), případně dohoda přímo na místě. V tom nevidím problém
Vždyť pokud model ukáže, že "umí" 60s, pak je to slušný důkaz o tom, že létá, nač to natahovat maximy? Vždyť už kromě Medlánek skoro není kde létat.
Vždyť těch původně dohodnutých 60s maxe zaletěly i ty sifony - tak proč by tedy ty dva pohony měly být neporovnatelné?
Až (a jestli) nás bude víc, třeba od každého osm soutěžících, pak to můžeme dělit, zatím fakt není důvod.
Doufám, že to někoho zase zbytečně nebude iritovat, není proč. Není v tom nic osobního proti nikomu.
Jen píši můj názor na věc, každý to můžeme vidět jinak
Já jsem rád, že jsi to vyhlásil a skutečně mě bude mrzet, pokud to příští rok znovu nevyhlásíš - i tak je tato kategorie na černé listině a řekl bych, že díky podobným varováním a proklamacím není dost "věřících" zajemců, kteří přesto staví a doufají že přece jen....snad bude kategorie otevřena.
Letos to nebylo bůhvíjaké i díky počasí - až v práci jsem se dozvěděl, že u nás byla průtrž mračen s kroupami ve chvíli, kdy jsem (mimo tebe první a s předstihem) přijel na Medlánky. A pak tříhodinový vytrvalý déšť. A tak vím o dvou z mého okolí, co nepřijeli ač to měli v plánu.
Vždyť víš, že těsně před soutěží ani dvacetinkářů moc nebylo - myslím že pět. Jen díky poměrně značné oblibě této kategorie v okolí nebyl problém nakonec operativně přijet a soutěžit.
Za sebe můžu říct že stavím a dva modely budu mít i na příště - možná zbytečně....
Vyloučením nás několika bude zase méně modelářů "na place", třeba ti chybět nebudeme....
Stačí diplom či jiné symbolické ocenění (nebo je jeden pohár z těch bezmála dvaceti zátěží? ) - s Hugem jsme bodovali sami, pravidla - prý nejasná - snad nejsou problém. Ohodnotit šest kolonek není nic extra složitého - ohodnotit dokumentaci a shodnost jde celkem čitelně, zbarvení a dojem je už krasobruslení, ale přece jen snad oba trochu víme "wo co go", tak snad jsme někomu nešlápli na bábovičku špatným ohodnocením.....
Já myslím, že bodování sifonů rozhodně není jako důvod nazývat pravidla nejasná či rušit kategorii
Co se týká maxim - za to může i počasí. Vždy se ale s tím nedá počítat, zvažoval jsem jestli hned házet do větru nebo počkat a riskovat déšť či uzavření letového kola....
Jistota to ale nebyla nikdy. Moje J-1 sice předtím létala, ale kluz byl strmý. Protože poblíž nemám velkou plochu s vysokou trávou, očekávané drobné doladění jsem nechal až na Brno - ale ouha - stala se z toho jankovitá koza a málem jsem to roztřískal. Divím se že to ty pády vydrželo, stačila nepatrná výchylka čehokoliv a model si dělal co chtěl - takže na jakýkoliv stabilní let to nevypadalo ani náhodou. To že nakonec letěla maxe a druhého ne jen díky už téměř vybitým baterkám byl skoro zázrak.
A Farman hned při prvním letu nějaký závan srazil na cestu a ulomil jsem motor, takže ani následné lety nebyly samozřejmostí.
Ani dohodnuté snížení na 60s by moc nezměnilo.
Údajný problém s tím, že elektra "vždy" zaletí maxe se však nekoná - těch dohodnutých 60s by zaletěla většina (kromě mě) a i když se nakonec počítalo ze 100s (myslel jsem že platí těch 60s, jak jsem zaslechl předtím), moc se nezměnilo. Jen modely létaly dál.
Podobný problém se dá očekávat i u Dvacetinek - Luboš je proti zkracování letového času - víc by vynikla statika. Ale za ideálního počasí k tomu dojde, až na pár nádherných experimentů (monstrum Jirky Doležala ). Kdo bude létat s léty osvědčeným modelem, ten této mety dosáhne a budeme tam, kde jsou údajně CO2/el. Tedy ne úplně, ale problém bude obdobný - výborné počasí = rozhodne statika. Je to ale špatně?
ad dělení CO2/el.... Vůbec v tom nevidím výhodu elekter proti sifonům, naopak mě mrzelo, že elektromotor vypne až po namotání pořádného kusu trávy a vypnutí přetíženého regleru než jen zastavení jako u sifonu.
Elektra není vždy výhodou.
Jen poskytuje větší jistotu (ale až po mnohem náročnějším doladění celé pohonné sestavy) a dá víc času se věnovat modelu jako takovému. A dává větší svobodu ve výběru předlohy, což je jedna z věcí, která by měla více typově zpestřit soutěž či přátelské polétání.
Jak už jsem psal dříve - moc věcí mi nebrání přidat dvě-tři serva a místo časovače dát přijímač. Pročpak to asi neudělám a snažím se přesvědčit o životaschopnosti elekter či sifonů? Proč to často vadí těm, co to nelétají? Nechápu...
Buďte rádi, že zpestříme startovní pole. Jak už psali mnozí - soutěžit se musí, chlapi si rádi porovnávají.... , pokud to bude přátelské polétání, tak nikdo nepřijede. Snad ano, potěší to být úspěšný, ale není to přece podmínkou.....
Ještě že Dušan dělá CO2/el, ač sám říká že je nás málo a že to nemá smysl...Až s tím skončí, bude mě to mrzet, ale pořád můžu ten samý nebo podobný model upravit na RC a na Trnávku přijet. U Openscale to, bohužel, nehrozí. Nemáš Dvacetinku? Nejezdi....
Pokud bude dopředu hlásáno, že příští rok už ne a pak údiv nad tím, že nikdo nemá zájem, kdyby přece jen.....tak nikdo nepřijede, nebude mít s čím, nebude důvod stavět a důvod, proč je málo zájemců je na světě, tedy nebude kategorie = měli jste pravdu.....
Co to zkusit opačně?
Připustit, že příští rok se bude létat. Nedávat limity, že měsíc předem je nutno se přihlásit do týdne (u sifonů) a u ostatních stačí týden před....stejně rozhodne počasí.
Bodování zajistíme, diplom snad není taková položka a víc účastníků ve více kategoriích lépe pokryje náklady na pořádání (klidně můžeme zvýšit startovné, při celkových nákladech na cestu a pod. je to malá část).
A nakonec - společné létání CO2/el : Psal jsem již dříve, že můžeme dát různé maxy. Jak píše Felda - je to pak o odvaze (a počasí). I tak někteří psali, že dobře vyladěný motor na CO2 je schopen několikaminutových letů.....Nechal bych 60s pro CO2 a 90s pro elektry (bez koeficientu), případně dohoda přímo na místě. V tom nevidím problém
Vždyť pokud model ukáže, že "umí" 60s, pak je to slušný důkaz o tom, že létá, nač to natahovat maximy? Vždyť už kromě Medlánek skoro není kde létat.
Vždyť těch původně dohodnutých 60s maxe zaletěly i ty sifony - tak proč by tedy ty dva pohony měly být neporovnatelné?
Až (a jestli) nás bude víc, třeba od každého osm soutěžících, pak to můžeme dělit, zatím fakt není důvod.
Doufám, že to někoho zase zbytečně nebude iritovat, není proč. Není v tom nic osobního proti nikomu.
Jen píši můj názor na věc, každý to můžeme vidět jinak
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Díky za názor Steve. Faktem je, že jsem měnil podmínky hodnocení v průběhu soutěže, což je chyba. Moje chyba byla, že jsem si nevyzkoušel dopředu jak ta výpočtová tabulka funguje. Nějak jsem nestíhal a v tom chvatu na letišti jsem přehlédl co mi to dává za čísla. Nějak ale nejsem schopen srovnat se s tím, že téměř všechny soutěžící modely budou mít 100 bodů za let. To už mi přijde na úrovni soutěží kitů - nemusíme lítat vůbec. I když musím připustit, že pokud by bylo horší počasí, tak by těch maxim nemuselo být tolik. Předpokládám, že budou letos ještě asi 2 - 3 soutěže, kde se budou makety na CO2 a elektro létat. Podle výsledků můžu svůj názor na vypsání nebo nevypsání této kategorie ještě zrevidovat. Pro hodnocení mě napadla zajímavá myšlenka - za nejdelší let soutěže (průměr ze dvou lepších letů) 100 bodů a ostatní procentuálně méně.
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Tím si nelam hlavu
O dohodě 60s jsem slyšel jen zdálky, ale neměl jsem nic proti a tak jsem se do toho nemíchal - ještě foukalo a tak to bylo opodstatněné.
Nepřijel jsem vyhrát a ani jsem na to neměl
Mě maxima netrápila, měl jsem sám co dělat s jankovitým Kichotem V té chvíli jsem viděl maxe hoooooodně vzdáleného, jakkoliv vysokého.
Nakonec to bylo 100s, což jsem téměř splnil - kdyby to bylo 60s, myslím, že by to pořadí asi nezměnilo. A kdyby? No a? Hlavně jsem si zalétal
Jen Tonda byl okraden o plný počet letových bodů , ale i tak byl první a byl by jen víc první
Pohodička, neřeš.
Do Rakovníka ani na PT se nechystám, je to dost daleko (nemám dálniční ) a do Pelhřimova nevím - nemám nic vhodného, s čím bych se nesnažil zbourat stěny, takže výsledky CO2 nebo el. budou tvořit jiní.
Ne že bych nechtěl, ale nepůjde to....
A že se budou létat jen maxy? Nevěř tomu - jen bylo počasí jak víno. To není jako když jdeš lítat navečer podle počasí. Budeme muset letět i za horšího počasí a ty výsledky budou horší. Nebo nepoletíme vůbec.
Rozdíly mezi CO2 a elektrami lze řešit různými maximy a jinak v létání s oběma nevidím problém. Určitě ne kvůli kitům - vždyť to naopak může být přínosem - nebudou se tak moc preferovat hlavně létající typy a pole by mělo být pestřejší.
Alespoň tu nebudou padat rady, že pokud chceš Čmeláka, postav si IAR nebo místo hezkého dvojsice Klemma jednosic, protože naletí delší čas...
A bude víc grošů na nájem letiště
A ten nejdelší let....nevím, jak jsem psal - nevím o podobné ploše jako Medlánky, kde by se dalo trénovat vytrvalostní létání - snad jedině PT, různá jiná letiště, maďarská puszta a Pádská nížina...
Ale klidně - odletím si svůj přiměřený čas a
Nakonec uvidíš - rozhodneš se sám
Každopádně to vidím jako vydařenou akci a bylo by nás asi víc, nebýt sýčkování okolo špatného počasí.
O dohodě 60s jsem slyšel jen zdálky, ale neměl jsem nic proti a tak jsem se do toho nemíchal - ještě foukalo a tak to bylo opodstatněné.
Nepřijel jsem vyhrát a ani jsem na to neměl
Mě maxima netrápila, měl jsem sám co dělat s jankovitým Kichotem V té chvíli jsem viděl maxe hoooooodně vzdáleného, jakkoliv vysokého.
Nakonec to bylo 100s, což jsem téměř splnil - kdyby to bylo 60s, myslím, že by to pořadí asi nezměnilo. A kdyby? No a? Hlavně jsem si zalétal
Jen Tonda byl okraden o plný počet letových bodů , ale i tak byl první a byl by jen víc první
Pohodička, neřeš.
Do Rakovníka ani na PT se nechystám, je to dost daleko (nemám dálniční ) a do Pelhřimova nevím - nemám nic vhodného, s čím bych se nesnažil zbourat stěny, takže výsledky CO2 nebo el. budou tvořit jiní.
Ne že bych nechtěl, ale nepůjde to....
A že se budou létat jen maxy? Nevěř tomu - jen bylo počasí jak víno. To není jako když jdeš lítat navečer podle počasí. Budeme muset letět i za horšího počasí a ty výsledky budou horší. Nebo nepoletíme vůbec.
Rozdíly mezi CO2 a elektrami lze řešit různými maximy a jinak v létání s oběma nevidím problém. Určitě ne kvůli kitům - vždyť to naopak může být přínosem - nebudou se tak moc preferovat hlavně létající typy a pole by mělo být pestřejší.
Alespoň tu nebudou padat rady, že pokud chceš Čmeláka, postav si IAR nebo místo hezkého dvojsice Klemma jednosic, protože naletí delší čas...
A bude víc grošů na nájem letiště
A ten nejdelší let....nevím, jak jsem psal - nevím o podobné ploše jako Medlánky, kde by se dalo trénovat vytrvalostní létání - snad jedině PT, různá jiná letiště, maďarská puszta a Pádská nížina...
Ale klidně - odletím si svůj přiměřený čas a
Nakonec uvidíš - rozhodneš se sám
Každopádně to vidím jako vydařenou akci a bylo by nás asi víc, nebýt sýčkování okolo špatného počasí.
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Petře, když tak horuješ za tuto kategorii, tak se domluv s Palvem, a postarej se o organizaci sám. Postarej se o propagaci dostatečně dopředu, přesvěč ostatní k větší účasti, zkus sehnat nělakého sponzora a podobně. Třeba se Ti podaří obnovit dřívější úroveň. Pavel bude určitě rád, že mu ubude část starostí, a my Ti pak budeme moct složit poklonu.
0
Re: Změna pravidel CO2/elektro
Pokud Petře sebereš odvahu a vezmeš to za své, tak ti SFA poskytne ceny do soutěže.
0