Re: Změna pravidel CO2/elektro
Napsal: 28 kvě 2014 10:52
Po právě proběhlém Openscale je jistě pár témat která jsou diskutována s mnohem větší razancí než pravidla CO2/elektro (kterážto kategorie zas až tak moc příznivců nemá), ale právě Openscale v celé nahotě ukázalo bídu a marasmus v této kategorii
1) stanovení maxima které by smazalo principiální neporovnatelnost kysličníků a elekter se neosvědčilo. Ředitel soutěže v dobré víře vyhlásil toto maximum 60s, to ovšem netušil že této mety dosáhne (po přepočtení koeficientem) pět ze šesti létajících modelů (peripetie kolem konečného hodnocení na letošním Openscale nebudu rozpitvávat, ať jsou sebevíc podivné, ty na celkovou situaci kategorie, a naštěstí ani na pořadí v soutěži, nemají výraznější dopad)
2) stanovení letového, všem dosažitelného, maxima celou soutěž posouvá z letiště do bodovacího stanu, o výsledku rozhodne jen a pouze statika.
3) jednoduchá léčba, zvýšení maxima, bude mít pouze dva efekty - v první fázi vyřadí ze hry kysličníky, v druhé ty, kteří nejsou ochotni riskovat uletění či ztracení modelu po několikaminutovém letu. Problém je bohužel v tom, že maximum pro elektry prakticky neexistuje, je jím právě jen odvaha, fyzická kondice a štěstí toho kterého soutěžícího
4) další možnost léčby - stanovení jednotné pohonné jednotky, se jednak přežila, jednak ji považuji v praxi za neprůchodnou
5) jinou léčbu nevidím, kromě polétání si jen tak pro radost v rámci soutěže třeba dvacetinek. Pak bych se přimlouval aby dvoudenní soutěž zůstala dvoudenní, aby byl i na podobné ptákoviny při sobotním podvečeru čas a nálada. Kdo chce mermomocí s takto poháněnými modely soutěžit, nechť zacílí svůj zájem na F4E (ovšem i zde je to pro elektriky).
1) stanovení maxima které by smazalo principiální neporovnatelnost kysličníků a elekter se neosvědčilo. Ředitel soutěže v dobré víře vyhlásil toto maximum 60s, to ovšem netušil že této mety dosáhne (po přepočtení koeficientem) pět ze šesti létajících modelů (peripetie kolem konečného hodnocení na letošním Openscale nebudu rozpitvávat, ať jsou sebevíc podivné, ty na celkovou situaci kategorie, a naštěstí ani na pořadí v soutěži, nemají výraznější dopad)
2) stanovení letového, všem dosažitelného, maxima celou soutěž posouvá z letiště do bodovacího stanu, o výsledku rozhodne jen a pouze statika.
3) jednoduchá léčba, zvýšení maxima, bude mít pouze dva efekty - v první fázi vyřadí ze hry kysličníky, v druhé ty, kteří nejsou ochotni riskovat uletění či ztracení modelu po několikaminutovém letu. Problém je bohužel v tom, že maximum pro elektry prakticky neexistuje, je jím právě jen odvaha, fyzická kondice a štěstí toho kterého soutěžícího
4) další možnost léčby - stanovení jednotné pohonné jednotky, se jednak přežila, jednak ji považuji v praxi za neprůchodnou
5) jinou léčbu nevidím, kromě polétání si jen tak pro radost v rámci soutěže třeba dvacetinek. Pak bych se přimlouval aby dvoudenní soutěž zůstala dvoudenní, aby byl i na podobné ptákoviny při sobotním podvečeru čas a nálada. Kdo chce mermomocí s takto poháněnými modely soutěžit, nechť zacílí svůj zájem na F4E (ovšem i zde je to pro elektriky).