Fokker V-29
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Fokker V-29
Při marném hledání mých pistácií jsem musel prohlířet všechny ty bedny, pistácia nenašel, ale nějak mi uvízl zrak na starší dvacetince Fokker D- 29. Když byla tato dvacetinka nová, tak mne trochu zklamala svou jankovitostí. Dalo se říci, že každý let byl trochu jiný, někdy až příliš nevypočítatelný. I malé zásahy do kormidel, nebo negativů velmi měnily výsledný způsob letu. Zjistil jsem, že původní svazek, asi smyčka z gumy TAN SS 5x1 o délce 510 mm v modelu není, udělal jsem tedy nový, ale o délce jen 480 mm. A stal se zázrak malé posunutí těžiště dopředu způsobilo, že model se najednou chová velmi rozumně. Je sice stále hodně citlivý na i menší změnu výchylky SOP, ale při pečlivém seřízení se pak chová velmi hezky. Hned první let na 400 otáček na mém plácku mezi paneláky dálnicí a parčíkem byl výborný, hezké stoupání v levé spirále do výšky 10m, pak dva okruhy o průměru 15m a přistání do vysoké trávy. Zkouším malinko otevřít zatáčku SOP, točím opět 400 a nyní je průměr zatáčky přes 20 m a při přechodu do klouzavého letu model napřed letí rovně a pak zatáčí do prava. Pak začalo trochu pofukovat a já si troufl do okamžiku, kdy se mi zdálo, že je klid. Model hezky nastoupal asi 12m, jenže pak otevřel zatáčku a letěl rovně na panelák, tam ve výšce 10m narazil do stěny, střemhlavý pád vybral a přistál v trávě. Malá oprava u dvou uvolněných vzpěr.
Dnes ráno v 9 h bylo úplné bezvětří a zatažená obloha. Znovu zkouším lety na 400 otáček, moc hezké polétání. Pak to risknu a točím 500 otáček, model stoupá v daleko strmější levé spirále, pak se usadí ve výšce přes 20m do kruhů o průměru 25m tak, že krouží nad nejvyšími smrky a nad panelákem. Naštěstí mraky se protrhávají, uvolnila se nějaká bublina teplého vzduchu a posunula okruh blíže ke středu plácku, při sestupu je konec křidla asi půl metru od stěny paneláku a v dalším okruhu snad ještě blíže, naštěstí pak model klouže rovno ve směru od paneláku a přistává do vysoké trávy. Míra štěstí byla vyčerpána, sklízím potlesk ode dvou přítomných pejskařů, kteří chtějí abych v létání pokračoval. Musím jim vysvětlit, že to není RC, takže to neřídím a nebudu riskovat přistání na střeše paneláku, nebo na vysokém smrku. Zalétáno a příště snad již točení naplno na letišti.
Dnes ráno v 9 h bylo úplné bezvětří a zatažená obloha. Znovu zkouším lety na 400 otáček, moc hezké polétání. Pak to risknu a točím 500 otáček, model stoupá v daleko strmější levé spirále, pak se usadí ve výšce přes 20m do kruhů o průměru 25m tak, že krouží nad nejvyšími smrky a nad panelákem. Naštěstí mraky se protrhávají, uvolnila se nějaká bublina teplého vzduchu a posunula okruh blíže ke středu plácku, při sestupu je konec křidla asi půl metru od stěny paneláku a v dalším okruhu snad ještě blíže, naštěstí pak model klouže rovno ve směru od paneláku a přistává do vysoké trávy. Míra štěstí byla vyčerpána, sklízím potlesk ode dvou přítomných pejskařů, kteří chtějí abych v létání pokračoval. Musím jim vysvětlit, že to není RC, takže to neřídím a nebudu riskovat přistání na střeše paneláku, nebo na vysokém smrku. Zalétáno a příště snad již točení naplno na letišti.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokker V-29
Asi pro dvacetinku a hlavně oříška ještě vhodnější než vlastní prototyp Fokkera D-29 byl předprototyp, který vznikl tak, že hotovému Fokkeru D-VII bylo odejmuto spodní křídlo, což samozřejmě vedlo ke značnému zvýšení maximální rychlosti, ale také k nepatrnému zvýšení přistávací rychlosti. Je otázkou nakolik se to projevilo v obdivuhoné vlastnosti D-VII viset na vrtuli a střílet ze spodu na letoun nahoře. Kompletní podklady mám bohužel uloženy jako wordový dokument, takže je sem nemohu překopírovat, ale zájemcům mohu zaslat mailem.
0
Re: Fokker V-29
Ta fotka je celkem nedbale upravená.
Nepředpokládám, že je podkladem k bodování.
Předloha je to jinak zajímavá.
Nepředpokládám, že je podkladem k bodování.
Předloha je to jinak zajímavá.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokker V-29
Pokud máš na mysli tu barevnou fotku D-29, pak si myslím, že autor pouze šikovně obarvil tu černobílou, co je na gooflu. Já bych to bral jako celkem povedené.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokker V-29
Replika Fokkrer D-VII bez horního křídla je v mnichovském Deutsch museu. Stejnou úpravou vznikl první prototyp V.29
Podobně v USA mají v museu letoun Fokkrer D-VII bez horního křídl, ale s motorem Liberty
Podobně v USA mají v museu letoun Fokkrer D-VII bez horního křídl, ale s motorem Liberty
0
Re: Fokker V-29
Jj. To jsem měl na mysli.
Barevná je zřetelnější, ale spíš jen pracovní.
Hodnověrná je ta černobílá, upravovat fotky a předložit je jako dokumentaci asi není moc košér... leda snad společně obě dvě.
Typ je to hezký, stál by za hřích.
Barevná je zřetelnější, ale spíš jen pracovní.
Hodnověrná je ta černobílá, upravovat fotky a předložit je jako dokumentaci asi není moc košér... leda snad společně obě dvě.
Typ je to hezký, stál by za hřích.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Fokker V-29
Konečně jsem znovu objevil fotku v jpg repliky předprototypu Fokkera D-29, který vznikl prostým odejmutím spodního křídla, letoun je tedy s normálním křídlem D-VII a plnou výzbrojí v Mnichovském museu. Opravdu si myslím, že je to optimální typ pro minimaketu a pro M-oř vhodnější než prototyp D-29. Takže přikládám jako inspiraci pro ty, co si s jeho realizací opravdu vyhrají.
- Přílohy
-
- replika D-VII parasol .jpg (14.19 KiB) Zobrazeno 2443 x
0
- Jiří Doležel
- Reakce: 93
- Příspěvky: 715
- Registrován: 26 črc 2012 11:29
- Bydliště: Brno
Re: Fokker V-29
Luboši, musím tě zklamat, zase z toho nic nebude. Spodní křídlo v muzeu demontovali, když stroj restaurovali.
http://www.aerofile.info/wordpress/?page_id=713
http://www.aerofile.info/wordpress/?page_id=713
Re: Fokker V-29
Myslím, že se to u nedávno řešilo v souvislosti s jiným Fokkerem.
Prototyp, středoplošník, stejný trup, bíločervená fiktivní kamufláž (Udet).
A o tomto typu (výše) už bylo uvedeno, že to křídlo tam normálně je.
Což o to, pěkný by byl...
Prototyp, středoplošník, stejný trup, bíločervená fiktivní kamufláž (Udet).
A o tomto typu (výše) už bylo uvedeno, že to křídlo tam normálně je.
Což o to, pěkný by byl...
0