Sonerai I jako M-pist.
Napsal: 11 črc 2021 09:04
Když v L+K vyšly malé podklady na racery pyloňáky s motory VW PIK-21 a Sonerai I, tak jsem si oba postavil jako minimakety M-oř. PIK byl potažený bílým Plyspanem a ve Smetanově síni dokázal letět 100 s. Sonerai byl potažený superlehkým kondenzátorovým papírem a stříkaný červenou humbrolkou s bílými obtisky. Na 4 vlákna gumy Pirelli Litle orange létal nádherně, na Bohémce kolem 100s a v Pavilonu Z 140 s. Takže když se i u nás začaly létat M-pist., tak většina stavěla osvědčené hornoplošné, super stabilní bedny s velkou hloubkou křídla jako je Lacey. Jenže já jsem si postavil lehoučkého Soneraie, potaženého super lehkým americkým kondenzátorákem 4 g/m2 a stříkaný humbrolkami. Letová váha i se svazkem smyčky gumy Pirelli Litle Orange 1,15 g/m byla 4,0 g. Model byl velmi stabilní a také výkonný. V malé pardubické hale U Kostelíčka létal 80 s a ve vysoké hale v belgickém Flémalle byl nejlepší čas 102 s a také druhé místo v mezinárodní soutěži. Bohužel tento model a další pistácio Hormisse jsem asi nedopatřením přede dvěma roky zapomněl po soutěži v Hlučíně a modely se již nenašly.
Takže jsem se rozhodl postavit si pistácio Sonerai I znovu. Tentokrát v hezkém žluto/červeném provedení a potažený Plyspanem. Bohužel letová váha je však nyní 6g. Model je velmi choulostivý na seřízení a i když má za sebou přes 50 testovacích letů na mém plácku, tak jej ještě nemohu považovat za zalétaný. Byl bych spokojený, pokud by se mi podařilo jej opravdu dobře zalétat a ve velké hale letět čas kolem minuty.
Takže jsem se rozhodl postavit si pistácio Sonerai I znovu. Tentokrát v hezkém žluto/červeném provedení a potažený Plyspanem. Bohužel letová váha je však nyní 6g. Model je velmi choulostivý na seřízení a i když má za sebou přes 50 testovacích letů na mém plácku, tak jej ještě nemohu považovat za zalétaný. Byl bych spokojený, pokud by se mi podařilo jej opravdu dobře zalétat a ve velké hale letět čas kolem minuty.