Fokker Dr.I
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Fokker Dr.I
Tak taky přidám něco ze svého...
Opět, po několikáté, mě láká Dreidecker.
Jednoho Dreideckera, Dvacetinku podle vlastního návrhu jsem kdysi dávno měl, někdy okolo roku 1980.
Ale je to strašně dávno a tak jen vím, že létal, ale nic víc.
Nyní se tedy po několikáté vracím k tomuto typu.
Stavělo ho tady víc lidí, ale potřeboval bych vědět, jaké kdo dělal seřízení a jak to komu létalo.
Tohle mi na všech, i podrobných, popisech stavby chybí.
I v návaznosti na viewtopic.php?f=6&t=1046 kde jsem si přes různé informace jakýsi názor udělal.
Rád bych tedy věděl:
- jak si poradit s fokkerovsky typicky potlačenou VOP. Nechci prznit trup (kvůli bodování a hlavně kvůli sobě) "narovnáním" VOP do roviny
horního podélníku. Údajně tady proběhla nějaká diskuze na toto téma, ale nenašel jsem ji.
Dodržení maketové polohy VOP způsobí opticky nesmyslné nastavení křídla vůči trupu i při nastavení "rozumného" (cca 2,5°) podélného seřízení.
To že poletí nahrbený mi nevadí, ale nějak se mi příčí "šílený" náběh křídla.
- Jak nastavit křídla vůči sobě? Mám v úmyslu nastavit střední křídlo vůči VOP na +2,5, dolní cca 1,5-2°, horní pak 3-3,5°.
Není to málo? ILK uvádí v Modeláři střední křídlo +5°a ostatní po půl stupni, ale opačně (dolní menší a horní větší úhel náběhu), než vyplynulo z
dotazů na zmíněném viewtopic.php?f=6&t=1046
- Vzepětí podle mě nejde neudělat, tam se asi s bodovou ztrátou budu muset smířit. Raději než kdyby nelétal.
Nějaké rady, na co si dát pozor?
Opět, po několikáté, mě láká Dreidecker.
Jednoho Dreideckera, Dvacetinku podle vlastního návrhu jsem kdysi dávno měl, někdy okolo roku 1980.
Ale je to strašně dávno a tak jen vím, že létal, ale nic víc.
Nyní se tedy po několikáté vracím k tomuto typu.
Stavělo ho tady víc lidí, ale potřeboval bych vědět, jaké kdo dělal seřízení a jak to komu létalo.
Tohle mi na všech, i podrobných, popisech stavby chybí.
I v návaznosti na viewtopic.php?f=6&t=1046 kde jsem si přes různé informace jakýsi názor udělal.
Rád bych tedy věděl:
- jak si poradit s fokkerovsky typicky potlačenou VOP. Nechci prznit trup (kvůli bodování a hlavně kvůli sobě) "narovnáním" VOP do roviny
horního podélníku. Údajně tady proběhla nějaká diskuze na toto téma, ale nenašel jsem ji.
Dodržení maketové polohy VOP způsobí opticky nesmyslné nastavení křídla vůči trupu i při nastavení "rozumného" (cca 2,5°) podélného seřízení.
To že poletí nahrbený mi nevadí, ale nějak se mi příčí "šílený" náběh křídla.
- Jak nastavit křídla vůči sobě? Mám v úmyslu nastavit střední křídlo vůči VOP na +2,5, dolní cca 1,5-2°, horní pak 3-3,5°.
Není to málo? ILK uvádí v Modeláři střední křídlo +5°a ostatní po půl stupni, ale opačně (dolní menší a horní větší úhel náběhu), než vyplynulo z
dotazů na zmíněném viewtopic.php?f=6&t=1046
- Vzepětí podle mě nejde neudělat, tam se asi s bodovou ztrátou budu muset smířit. Raději než kdyby nelétal.
Nějaké rady, na co si dát pozor?
0
-
- Reakce: 11
- Příspěvky: 133
- Registrován: 31 led 2016 15:05
- Bydliště: Chvaletice, okr.Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fokker Dr.I
Mám jenom tyto dvě fotky, rozpětí 600mm pohon modela CO2,vzepětí 10mm všechny křídla, úhel náběhu od spodního křídla 3,4,5.Lety podle vyladění motoru 30-45s. Stavěno podle vlastního plánku stále ho mám.
0
Re: Fokker Dr.I
Diky za reakci
Vypadá dobře
Ty jsi stavěl ještě jeden, ne? Ale asi spíš "muzejní".
A jak ti tento bílomodrý létal? To vzepětí 10mm bylo dostatečné?
Chce to asi co nejmíň, ale zase aby to bylo stabilní.
Protože je to na venkovní létání, zásoba stability by měla být vyšší než kdyby byl do haly. Nebo se pletu?
Velké vzepětí je vždy lepší, ale vypadá hrozně. Zejména na této létající žaluzii.
Vypadá dobře
Ty jsi stavěl ještě jeden, ne? Ale asi spíš "muzejní".
A jak ti tento bílomodrý létal? To vzepětí 10mm bylo dostatečné?
Chce to asi co nejmíň, ale zase aby to bylo stabilní.
Protože je to na venkovní létání, zásoba stability by měla být vyšší než kdyby byl do haly. Nebo se pletu?
Velké vzepětí je vždy lepší, ale vypadá hrozně. Zejména na této létající žaluzii.
0
-
- Reakce: 11
- Příspěvky: 133
- Registrován: 31 led 2016 15:05
- Bydliště: Chvaletice, okr.Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fokker Dr.I
Měl jsem ho asi rok potom se rozbil, létal pěkně i s tím relativně malým vzepětím. Křidélka byla z lehké balsy 2-2,5mm na prané straně horního křídla asi 3mm nastavení je to trochu poznat na fotce. Stavěl sem ho dohromady 4x .Nikdy jsem nestavěl s nějakým přehnaným vzepětím u rozpětí do 700mm max. 15mm do 600mm 10mm.Profil žeber jsem si navrhnul vlastní.
0
Re: Fokker Dr.I
Díky.
Malého vzepětí se bojím...uvidíme.
Někde mám výkres od Z.Rašky, zkusím najít.
Jde o ty úhly nastavení, vzepětí a tu VOP.
A zajímalo by mě jak to má Radek G. Ten plánek nemám.
U jeho plánku na V14 (V17?) Je "narovnána" VOP do roviny horního podélníku. Jestli to tak má i u Dr.I a jaké má úhly netuším.
Malého vzepětí se bojím...uvidíme.
Někde mám výkres od Z.Rašky, zkusím najít.
Jde o ty úhly nastavení, vzepětí a tu VOP.
A zajímalo by mě jak to má Radek G. Ten plánek nemám.
U jeho plánku na V14 (V17?) Je "narovnána" VOP do roviny horního podélníku. Jestli to tak má i u Dr.I a jaké má úhly netuším.
0
Re: Fokker Dr.I
Na mém výkrese a svých modelech jsem měl na VOP 2 stupně a podvozkové křídlo +3 , pak 4 na dolních křídlech a nakonec na horním křídle + 5 . Negativy pouze na horním křídle asi -1 vlevo a vpravo -3 . Měl jsem 4 , z toho 3 na CO2 a zatím poslední byl na elektro na Speed 280 . Všechny dobře létali hned na poprvé . Ty na CO2 měly rozpětí asi 500 a další větší 600 při váze 85 a105 gramů . Ten 2. větší vážil taky jen 85 gramů . Ten RC vážil dokonce 400 gramů . Všechny měli vzepětí 5 stupňů . Radek G. se mě na seřízení na jedněch rakovnických minimaketách ptal . Zdali se tím řídil nevím . Výkres jsem tam tenkrát neměl , pouze jsem mu to řekl . Snažím se jinak dostavět již pátého RC
na stříďák o rozpětí 600 mm .- Přílohy
-
- Fokkery 280 (5).jpg (24.08 KiB) Zobrazeno 3212 x
-
- Fokkery 280 (4).jpg (20.55 KiB) Zobrazeno 3212 x
0
Re: Fokker Dr.I
Díky za důležité info
Někdo právě na Radkově plánu stavěl, z fotky je to vidět, ale už není vidět víc. Ale nevím už kdo to byl, je to před asi deseti lety...
Někdo právě na Radkově plánu stavěl, z fotky je to vidět, ale už není vidět víc. Ale nevím už kdo to byl, je to před asi deseti lety...
0
Re: Fokker Dr.I
Můžu případně vyfotit svůj výkres a dát sem . Je na rozpětí 500 mm . Mám tam i ty údaje - úhly náběhu a vzepětí v mm . Snad to bude nějak vidět .
0
Re: Fokker Dr.I
Steve napsal:
"A zajímalo by mě jak to má Radek G. Ten plánek nemám. U jeho plánku na V14 (V17?) Je "narovnána" VOP do roviny horního podélníku. Jestli to tak má i u Dr.I a jaké má úhly netuším."
Na plánku Dr.1 od SFA jsou všechna tři křídla +6, VOP +1.
"A zajímalo by mě jak to má Radek G. Ten plánek nemám. U jeho plánku na V14 (V17?) Je "narovnána" VOP do roviny horního podélníku. Jestli to tak má i u Dr.I a jaké má úhly netuším."
Na plánku Dr.1 od SFA jsou všechna tři křídla +6, VOP +1.
0
Re: Fokker Dr.I
Tak já to stavěl takto vždy , jak je to na výkrese . Nafotil jsem to , je to na tom trochu vidět . Kreslil jsem to už jak je vidět z výkresů v dubnu 1992 . S tím posledním na CO2 jsem byl na Memoriálu J. Smoly roku 1993 třetí . To byl celý červený potáhnutý červeným modelspanem . Stejně červený byl pak ten RC elektro potažený litespanem . Nic bych na tom svém modelu neměnil . Mě létali všechny dobře . Jen ty negativy na obou dolních křídlech bych podle mého výkresu nedával . Jen na horním stačí . Možná menší . Vzepětí je opravdu u všech křídel 5 stupňů .
0
Re: Fokker Dr.I
Moc pěkný plánek!
Ten si zasloužil oficiálně vydat
Jsou tu jiné "dvacetiminutové" malůvky, které jsou "perfektní ".
Fakt moc pěkně zpracovaný.
Ten si zasloužil oficiálně vydat
Jsou tu jiné "dvacetiminutové" malůvky, které jsou "perfektní ".
Fakt moc pěkně zpracovaný.
0