Wibault-Penhoët 283

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Pavel Stráník
Reakce: 34
Příspěvky: 1198
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník

Příspěvek od Pavel Stráník » 29 srp 2024 08:22

ANSCR píše:
28 srp 2024 12:29
.....Mohu poskytnout jako cenu (?) vykopane plechy z mist dopadu druhovalecnych letadel na nasem uzemi (dalsi hobby) - s rodokmenem (obvykle pilot, jednotka, vyrobni cislo, podrobnosti kde a jak k tomu doslo). Dejte vedet, jestli byste meli zajem.
Standa
To může být docela zajímavé. Osobně jsem nasbíral (je to už pár let, dokud bylo co, dnes už tam vůbec nic není) kousky plechů, co jsem byl schopen narvat do cyklobrašny, z Wibaulta F-AMYD co narazil na Štědrý den 1937 do Huťské hory mezi Kašperskými horami a Horskou Kvildou. Vždycky když se jimi prohrabuji, mám chuť si to éro postavit. Ale když ono je tak škaredé a pramálo zajímavé ...
0

Uživatelský avatar
Bayeux
Reakce: 3
Příspěvky: 110
Registrován: 06 úno 2010 17:44
Bydliště: Ruda nad Moravou

Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník

Příspěvek od Bayeux » 29 srp 2024 08:36

A herdek, vono už tak z F-AMYD nic není? A já kousek chtěl :cry:
Já vím, Feldo, měl jsem od Tebe kousek slíbený když rozlítám tohle na fotce
WP-RC-660mm.jpg

- ale to se nepovedlo (jen potaženo bez kabátku a podvozků, díky asi profilu a malému lomení či mála křídel, možná motorů osení se to sypalo jak rýže z košíku).
Tak to hold budu muset zkusit ještě jednou - pro mě je Wiby stále líbivý a zajímavý, už jen i tou historií... Takže nee že ty trosky dáš do šrotu ! ;)

A k tématu - já taky tvrdím cosi o vlacích, ale ne že mi ujel. Akorát já jfrčím starou dobrou parní kolomotívou, a vy ostatní valíte v pendolínu, a někteří snad v TGV! Přesto vás mám rád, rád vás vidím a rád mezi vás vždy zavítám...
0

Antonín Alfery
Reakce: 55
Příspěvky: 496
Registrován: 06 úno 2010 21:05
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník

Příspěvek od Antonín Alfery » 29 srp 2024 12:10

Bayeux píše:
29 srp 2024 08:36
A herdek, vono už tak z F-AMYD nic není? A já kousek chtěl :cry:
Já vím, Feldo, měl jsem od Tebe kousek slíbený když rozlítám tohle na fotce WP-RC-660mm.jpg
- ale to se nepovedlo (jen potaženo bez kabátku a podvozků, díky asi profilu a malému lomení či mála křídel, možná motorů osení se to sypalo jak rýže z košíku).
Tak to hold budu muset zkusit ještě jednou - pro mě je Wiby stále líbivý a zajímavý, už jen i tou historií... Takže nee že ty trosky dáš do šrotu ! ;)

A k tématu - já taky tvrdím cosi o vlacích, ale ne že mi ujel. Akorát já jfrčím starou dobrou parní kolomotívou, a vy ostatní valíte v pendolínu, a někteří snad v TGV! Přesto vás mám rád, rád vás vidím a rád mezi vás vždy zavítám...
Podle mne jednoznačně profil...
0

ANSCR
Reakce: 9
Příspěvky: 70
Registrován: 08 čer 2012 14:13
Bydliště: Praha

Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník

Příspěvek od ANSCR » 29 srp 2024 13:59

Pohybliva cast SOP F-AMYD spolu s dalsimi artefakty z havarie jsou v mistnim muzeu (Muzeum Sumavy). Plechy tam stale jsou, ale byly odneseny nekolik desitek m vedle, aby tam lidi nelezli a nenicili pamatnik.
0

Steve
Reakce: 46
Příspěvky: 1270
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník

Příspěvek od Steve » 29 srp 2024 14:19

Taky si myslím, nějak jsem si ho hned všiml. Pěkný maketový profil :-)
Ale oproti ostatním je taky stále ještě dělám dost tlusté v náběžné části - vím to a musím se polepšit
To vzepětí bych taky asi malinko zvednul ;-)
0

RCOK
Reakce: 69
Příspěvky: 210
Registrován: 19 čer 2018 09:16

Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník

Příspěvek od RCOK » 31 srp 2024 11:25

Profil je opravitelný. Dole spodný potah, trochu zbrusit spodok nosníkov, pásky rebier nahradit novými- tvaru S, natočit negatívy + nový potah. A pre istotu doplnit štrbinové vztlaky na stredy krídel-otvorene asi na 5mm, Jasné -lahko sa to hovorí... ale je to dobrá robota pri telke-výmena manželiek, varenie, farma...
0

RCOK
Reakce: 69
Příspěvky: 210
Registrován: 19 čer 2018 09:16

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od RCOK » 31 srp 2024 12:56

Jasne Pavle,spravny presun do noveho vlakna. Opravujem -odštepné vztlaky.
0

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 93
Příspěvky: 638
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od Ivan Horníček » 31 srp 2024 22:32

Protože nejsem maketář, tak jsem použil tento stupidní profil na křídle. Stavba křídla je jednoduchá. A ono to éro létá moc pěkně. Nikomu to nenutím. Pavel určitě napíše, že je to hnusné. :(
Přílohy
103_0167.JPG
103_0192.JPG
0

Steve
Reakce: 46
Příspěvky: 1270
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od Steve » 31 srp 2024 22:39

Mám různě velké šablony na dříve oblíbeného Benedeka 6356b. A tak je používám, i různě kombinuju podle půdorysu.
Ale všiml jsem si, že se spíše používají tenčí profily, tedy v náběžné části. A vůbec ostré náběžky.
Má to i estetickou výhodu, prověšení mezi žebry není tak viditelné.
Sice s tím nemám nějaký problém, ale asi to bude vhodnější...
Ivane, o těchto profilech se tady někdo zmiňoval ne moc dobře, ale souhlasím, jednodušší stavby a nemusí to být příliš vidět (rušit).
Takže - proč ne? ;) Pokud to letí k tvé spokojenosti...
Nakonec - co kategorie, to jiný požadovaný letový projev ;)
Podle kabiny tipuju na nějakého z rodiny Stinsonů....?
0

Steve
Reakce: 46
Příspěvky: 1270
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník

Příspěvek od Steve » 31 srp 2024 22:41

RCOK píše:
31 srp 2024 11:25
Profil je opravitelný. Dole spodný potah, trochu zbrusit spodok nosníkov, pásky rebier nahradit novými- tvaru S, natočit negatívy + nový potah. A pre istotu doplnit štrbinové vztlaky na stredy krídel-otvorene asi na 5mm, Jasné -lahko sa to hovorí... ale je to dobrá robota pri telke-výmena manželiek, varenie, farma...
Robo, ty jsi expert na takové opravy ;)
Jiný by postavil nové křídlo...
Mě připadá vhodnější ten profil snížit spíše nahoře... Nebo ne?
0

RCOK
Reakce: 69
Příspěvky: 210
Registrován: 19 čer 2018 09:16

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od RCOK » 01 zář 2024 11:04

No neviem. Znížením hornej strany by sa profil priblížil k polosymetrickému /akrobatickému/ profilu. Takýto /podobný/ profil som mal povodne na Il-2 a model neletel. Upravou spodku profilu- zbrusením nosnikov a výmenou spodných pasikov model letí ok. Michaelov model je poctivo a čisto postavený a asi sa oplatí jednoduchou upravou donutit model letet. Ešte poznamka k pohonu- statický tah by mal byt aspon 75% z vahy modelu.
0

Steve
Reakce: 46
Příspěvky: 1270
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od Steve » 01 zář 2024 23:22

Nejspíše by prospělo obojí, zeštíhlit profil ;)
Třeba jako má Ivan.
No ale za mě - to rovnou nové křídlo než předělávat to původní ;)
I vzhledem k tomu, že si myslím, že by to chtělo o fous zvětšit vzepětí, no a sundávat potah... :? .
Samozřejmě využít gondoly (ale upravit napojení), a snad i koncové oblouky.
Škoda nechat model zahálet.
Nebo opravdu nechat jak je, do vitríny, a postavit nový, nejspíše s jinou elektronikou a pohony (= větší?).
0

Odpovědět