Omlouvám se že reaguji až teď, ale okolnosti nedovolily dříve...
Ono totiž - už není moc o čem a CO vymýšlet - ta fotka i model jsou staré 15 let (Teplice 2007 kostra, o dost později pokus o rozlétání) a jelikož u mne nemají modely tak dlouhý život jako u Roberta (zvláště když jsem nad ním zlomil hůl) - už jsem jen tak zavzpomínal když padlo to o troskách předlohy, model bohužel skončil podobně a už není. Nečekal jsem ten zájem, byť mne velmi těší !
Soustavu reglerů mám uschovanou, a asi 2 motory ze sestavy jsem kdysi přepustil Hugovi v době jejich excelentnosti a potřebnosti v F4E.
Ale přesto tuto debatu neberu jako MIMO či NEPŘÍNOSNOU, budiž mě i budoucím ponaučením ! A díky za ni...
A třeba se skutečně k tomu projektu vrátím - kompletní podklady i plány od tehdy jsou, na profil zapomenu a zúročím mnohaletý posun a vývoj v elektronice, stejně jako posun co se zalétání minimaket týče - jste neskuteční a slovo "nejde rozlítat" jste prakticky vymýtili
Mno a na závěr nemohu nevzpomnout a nepřidat špecifikácije od ŠG - jsou legendární jako autor sám (a je v nich VŠE včetně rozpětí, a tahu mělo být dost - slovy ŠG "ale výkon to má" ), vždy byly v duchu "malý ten, kdo má jen malá cíl " S úctou MV
Wibault-Penhoët 283
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
- Ivan Horníček
- Reakce: 93
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
-
- Reakce: 55
- Příspěvky: 496
- Registrován: 06 úno 2010 21:05
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Wibault-Penhoët 283
Chtěl bych upozornit na jednu důležitou věc. Profil na plánku Ivanova odkazu je jen o trochu lepší, ale konstrukce křídla se zásadně liší. Nosníky zapuštěné do profilu působí jako turbulátory. Pomáhají fungování křídla hlavně na koncích (kde jsou nosníky blíže náběžce), které nejsou ofukované zvířeným vzduchem od vrtulí. Ze stejného důvodu jsi spokojený se Spartanem, byť se profil zdá divným. Ano, má větší odpor než nějaký "normální" profil, ale máš skoro jistotu, že nemusíš řešit problémy kritického Re.
0