Wibault-Penhoët 283

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Uživatelský avatar
Bayeux
Reakce: 3
Příspěvky: 110
Registrován: 06 úno 2010 17:44
Bydliště: Ruda nad Moravou

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od Bayeux » 02 zář 2024 08:08

Omlouvám se že reaguji až teď, ale okolnosti nedovolily dříve...
Ono totiž - už není moc o čem a CO vymýšlet - ta fotka i model jsou staré 15 let (Teplice 2007 kostra, o dost později pokus o rozlétání) a jelikož u mne nemají modely tak dlouhý život jako u Roberta (zvláště když jsem nad ním zlomil hůl) - už jsem jen tak zavzpomínal když padlo to o troskách předlohy, model bohužel skončil podobně a už není. Nečekal jsem ten zájem, byť mne velmi těší !
Soustavu reglerů mám uschovanou, a asi 2 motory ze sestavy jsem kdysi přepustil Hugovi v době jejich excelentnosti a potřebnosti v F4E.
Ale přesto tuto debatu neberu jako MIMO či NEPŘÍNOSNOU, budiž mě i budoucím ponaučením ! A díky za ni...
A třeba se skutečně k tomu projektu vrátím - kompletní podklady i plány od tehdy jsou, na profil zapomenu a zúročím mnohaletý posun a vývoj v elektronice, stejně jako posun co se zalétání minimaket týče - jste neskuteční a slovo "nejde rozlítat" jste prakticky vymýtili ;)

Mno a na závěr nemohu nevzpomnout a nepřidat špecifikácije od ŠG - jsou legendární jako autor sám (a je v nich VŠE včetně rozpětí, a tahu mělo být dost - slovy ŠG "ale výkon to má" :roll: ), vždy byly v duchu "malý ten, kdo má jen malá cíl " :P S úctou MV
Přílohy
WP_specifikace.jpg
WP-reglery2.jpg
WP-reglery1.jpg
0

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 93
Příspěvky: 638
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od Ivan Horníček » 02 zář 2024 09:06

0

Antonín Alfery
Reakce: 55
Příspěvky: 496
Registrován: 06 úno 2010 21:05
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Wibault-Penhoët 283

Příspěvek od Antonín Alfery » 02 zář 2024 20:42

Chtěl bych upozornit na jednu důležitou věc. Profil na plánku Ivanova odkazu je jen o trochu lepší, ale konstrukce křídla se zásadně liší. Nosníky zapuštěné do profilu působí jako turbulátory. Pomáhají fungování křídla hlavně na koncích (kde jsou nosníky blíže náběžce), které nejsou ofukované zvířeným vzduchem od vrtulí. Ze stejného důvodu jsi spokojený se Spartanem, byť se profil zdá divným. Ano, má větší odpor než nějaký "normální" profil, ale máš skoro jistotu, že nemusíš řešit problémy kritického Re.
0

Odpovědět