To může být docela zajímavé. Osobně jsem nasbíral (je to už pár let, dokud bylo co, dnes už tam vůbec nic není) kousky plechů, co jsem byl schopen narvat do cyklobrašny, z Wibaulta F-AMYD co narazil na Štědrý den 1937 do Huťské hory mezi Kašperskými horami a Horskou Kvildou. Vždycky když se jimi prohrabuji, mám chuť si to éro postavit. Ale když ono je tak škaredé a pramálo zajímavé ...
Wibault-Penhoët 283
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 34
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník
0
Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník
A herdek, vono už tak z F-AMYD nic není? A já kousek chtěl
Já vím, Feldo, měl jsem od Tebe kousek slíbený když rozlítám tohle na fotce
- ale to se nepovedlo (jen potaženo bez kabátku a podvozků, díky asi profilu a malému lomení či mála křídel, možná motorů osení se to sypalo jak rýže z košíku).
Tak to hold budu muset zkusit ještě jednou - pro mě je Wiby stále líbivý a zajímavý, už jen i tou historií... Takže nee že ty trosky dáš do šrotu !
A k tématu - já taky tvrdím cosi o vlacích, ale ne že mi ujel. Akorát já jfrčím starou dobrou parní kolomotívou, a vy ostatní valíte v pendolínu, a někteří snad v TGV! Přesto vás mám rád, rád vás vidím a rád mezi vás vždy zavítám...
Já vím, Feldo, měl jsem od Tebe kousek slíbený když rozlítám tohle na fotce
- ale to se nepovedlo (jen potaženo bez kabátku a podvozků, díky asi profilu a malému lomení či mála křídel, možná motorů osení se to sypalo jak rýže z košíku).
Tak to hold budu muset zkusit ještě jednou - pro mě je Wiby stále líbivý a zajímavý, už jen i tou historií... Takže nee že ty trosky dáš do šrotu !
A k tématu - já taky tvrdím cosi o vlacích, ale ne že mi ujel. Akorát já jfrčím starou dobrou parní kolomotívou, a vy ostatní valíte v pendolínu, a někteří snad v TGV! Přesto vás mám rád, rád vás vidím a rád mezi vás vždy zavítám...
0
-
- Reakce: 55
- Příspěvky: 496
- Registrován: 06 úno 2010 21:05
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník
Podle mne jednoznačně profil...Bayeux píše: ↑29 srp 2024 08:36A herdek, vono už tak z F-AMYD nic není? A já kousek chtěl
Já vím, Feldo, měl jsem od Tebe kousek slíbený když rozlítám tohle na fotce WP-RC-660mm.jpg
- ale to se nepovedlo (jen potaženo bez kabátku a podvozků, díky asi profilu a malému lomení či mála křídel, možná motorů osení se to sypalo jak rýže z košíku).
Tak to hold budu muset zkusit ještě jednou - pro mě je Wiby stále líbivý a zajímavý, už jen i tou historií... Takže nee že ty trosky dáš do šrotu !
A k tématu - já taky tvrdím cosi o vlacích, ale ne že mi ujel. Akorát já jfrčím starou dobrou parní kolomotívou, a vy ostatní valíte v pendolínu, a někteří snad v TGV! Přesto vás mám rád, rád vás vidím a rád mezi vás vždy zavítám...
0
Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník
Pohybliva cast SOP F-AMYD spolu s dalsimi artefakty z havarie jsou v mistnim muzeu (Muzeum Sumavy). Plechy tam stale jsou, ale byly odneseny nekolik desitek m vedle, aby tam lidi nelezli a nenicili pamatnik.
0
Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník
Taky si myslím, nějak jsem si ho hned všiml. Pěkný maketový profil
Ale oproti ostatním je taky stále ještě dělám dost tlusté v náběžné části - vím to a musím se polepšit
To vzepětí bych taky asi malinko zvednul
Ale oproti ostatním je taky stále ještě dělám dost tlusté v náběžné části - vím to a musím se polepšit
To vzepětí bych taky asi malinko zvednul
0
Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník
Profil je opravitelný. Dole spodný potah, trochu zbrusit spodok nosníkov, pásky rebier nahradit novými- tvaru S, natočit negatívy + nový potah. A pre istotu doplnit štrbinové vztlaky na stredy krídel-otvorene asi na 5mm, Jasné -lahko sa to hovorí... ale je to dobrá robota pri telke-výmena manželiek, varenie, farma...
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 93
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Wibault-Penhoët 283
Protože nejsem maketář, tak jsem použil tento stupidní profil na křídle. Stavba křídla je jednoduchá. A ono to éro létá moc pěkně. Nikomu to nenutím. Pavel určitě napíše, že je to hnusné.
0
Re: Wibault-Penhoët 283
Mám různě velké šablony na dříve oblíbeného Benedeka 6356b. A tak je používám, i různě kombinuju podle půdorysu.
Ale všiml jsem si, že se spíše používají tenčí profily, tedy v náběžné části. A vůbec ostré náběžky.
Má to i estetickou výhodu, prověšení mezi žebry není tak viditelné.
Sice s tím nemám nějaký problém, ale asi to bude vhodnější...
Ivane, o těchto profilech se tady někdo zmiňoval ne moc dobře, ale souhlasím, jednodušší stavby a nemusí to být příliš vidět (rušit).
Takže - proč ne? Pokud to letí k tvé spokojenosti...
Nakonec - co kategorie, to jiný požadovaný letový projev
Podle kabiny tipuju na nějakého z rodiny Stinsonů....?
Ale všiml jsem si, že se spíše používají tenčí profily, tedy v náběžné části. A vůbec ostré náběžky.
Má to i estetickou výhodu, prověšení mezi žebry není tak viditelné.
Sice s tím nemám nějaký problém, ale asi to bude vhodnější...
Ivane, o těchto profilech se tady někdo zmiňoval ne moc dobře, ale souhlasím, jednodušší stavby a nemusí to být příliš vidět (rušit).
Takže - proč ne? Pokud to letí k tvé spokojenosti...
Nakonec - co kategorie, to jiný požadovaný letový projev
Podle kabiny tipuju na nějakého z rodiny Stinsonů....?
0
Re: Pohár Jiřího Merty 24.8. 2024, 6. ročník
Robo, ty jsi expert na takové opravyRCOK píše: ↑31 srp 2024 11:25Profil je opravitelný. Dole spodný potah, trochu zbrusit spodok nosníkov, pásky rebier nahradit novými- tvaru S, natočit negatívy + nový potah. A pre istotu doplnit štrbinové vztlaky na stredy krídel-otvorene asi na 5mm, Jasné -lahko sa to hovorí... ale je to dobrá robota pri telke-výmena manželiek, varenie, farma...
Jiný by postavil nové křídlo...
Mě připadá vhodnější ten profil snížit spíše nahoře... Nebo ne?
0
Re: Wibault-Penhoët 283
No neviem. Znížením hornej strany by sa profil priblížil k polosymetrickému /akrobatickému/ profilu. Takýto /podobný/ profil som mal povodne na Il-2 a model neletel. Upravou spodku profilu- zbrusením nosnikov a výmenou spodných pasikov model letí ok. Michaelov model je poctivo a čisto postavený a asi sa oplatí jednoduchou upravou donutit model letet. Ešte poznamka k pohonu- statický tah by mal byt aspon 75% z vahy modelu.
0
Re: Wibault-Penhoët 283
Nejspíše by prospělo obojí, zeštíhlit profil
Třeba jako má Ivan.
No ale za mě - to rovnou nové křídlo než předělávat to původní
I vzhledem k tomu, že si myslím, že by to chtělo o fous zvětšit vzepětí, no a sundávat potah... .
Samozřejmě využít gondoly (ale upravit napojení), a snad i koncové oblouky.
Škoda nechat model zahálet.
Nebo opravdu nechat jak je, do vitríny, a postavit nový, nejspíše s jinou elektronikou a pohony (= větší?).
Třeba jako má Ivan.
No ale za mě - to rovnou nové křídlo než předělávat to původní
I vzhledem k tomu, že si myslím, že by to chtělo o fous zvětšit vzepětí, no a sundávat potah... .
Samozřejmě využít gondoly (ale upravit napojení), a snad i koncové oblouky.
Škoda nechat model zahálet.
Nebo opravdu nechat jak je, do vitríny, a postavit nový, nejspíše s jinou elektronikou a pohony (= větší?).
0