Příspěvek
od Lubomir Koutny » 21 zář 2024 08:41
Včera jsem byl u voleb mezi prvními a cestou jsem zjistil. že je úplné bezvětří. Tak jsem vzal pyloňáka a zašel na svůj plácek, V éru je pořád stejný starý svazek, a poučen minulým sundáváním z haluze třešně ve výšce 10m jsem nyní opatrný, natáčím 400 a za úplného klidu startuji. model minule visel na stromě 2 hodiny za mrholení, VOP se trochu prohnula a negativ na levém křídle asi zmenšil. Výsledkem je let ve psích výškách a čas pod 15s. na druhý let točím 420 ot. zvětšuji negativ a natahuji VOP, pořád je bezvětří, ale něco tam asi dýchlo, výška 20 m po 20s model přechází do kluzu a hezky přistává uprostřed plácku, na třetí let točím 430 ot, a ještě natahuji VOP, po startu zhoupnutí, pak menší nabírání výšky a přistání za 20s. Čtvrtý let na 430 ot je do slabého závanu a klesavého proudu, přistání ještě s pár obrátkami ve svazku 15s. Pátý let na 450 otáček, Naprosté bezvětří, nádherný let, výška 25m, motor končí po 20s, pomalý sestup naznačuje, že tam něco nosí, čas 35s a velké štěstí, že to vyšlo vedle vysokého smrku. Míra štěstí byla vyčerpána. Balím to a jdu domů, cestou si nesu pár velkých ořechů. Hezké polétání, ale pro případnou soutěž mi to moc neřeklo, snad jen tolik, že před soutěží je třeba model přelétnout a naladit. Hlavně jistě udělat nový svazek do kterého lze při teplotě 20C točit maximálně 1800 otáček, v soutěži asi 1600, což by mělo stačit na letové maximum BV-min.