PIPER L-4

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Pavel Stráník, Jiří Doležel

Loro
Reakce: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 bře 2010 20:53
Bydliště: Martin, SK

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Loro » 13 úno 2012 16:50

No asi tvrdo porozmýšlam, veď tá rekonštrukcia nie je až taká zložitá a v tom máte pravdu ak som už vynaložil toľko práce na celom modely tá trocha naviac ma nezničí. Dám si od Vás poradiť!
0

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 859
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Steve » 13 úno 2012 19:41

Felda píše:
Loro píše:.... Bohužial po odchode Dušana Sedlára zo SAM 119 začala degradácia pravidiel, ktorá vyvrcholila minulý rok. Skončilo to tak, že odpadla statika a lieta sa spoločný štart s chodom motora 60s a následného maxima 300s. ....
Hmm, to mi rozum nebere, já žil v domění že se jedná o RC minimakety v měřítku 1:10 (což je mj. i v Bayeuxem odkazovaných SAM pravidlech) a pak si situaci "bez statiky, 60s motor a 300s maximum" nedokáži představit, ať dělám co dělám.
Podle takto pojatého podání se vlastně dá létat s čímkoliv (statika není), co snese 60s motorového letu a vydrží 300s klouzat.....
Ti, co by se cítili jako podváděči, by postavili něco co by alespoň trochu připomínalo letadlo, Formuli Hrdlořezy, Bóbiká, nebo cokoliv, co má kola a kabinu :? Třeba Chiko 1:10 :lol:

Taky jsem měl pocit, že to je "minimaketářský styl " tedy něco jako RC-min, jen s jednotným měřítkem. Tohle postrádá smysl, zejména měřítko "něčeho" bez statiky...
Alespoň na té akci, kde jsi byl (2009?) to tak vypadalo a bylo to nadějné....Sedlárovo minimaketářské srdce zřejmě bylo osamocené....
0

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 859
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Steve » 13 úno 2012 19:46

Loro píše:No asi tvrdo porozmýšlam, veď tá rekonštrukcia nie je až taká zložitá a v tom máte pravdu ak som už vynaložil toľko práce na celom modely tá trocha naviac ma nezničí. Dám si od Vás poradiť!
Souhlasím, bude to pružit na těch strunách, bude to funkčnější, maketovější....jako skutečné ;)
Pokud budeš potřebovat nějaké fotky, mám jich tu plnou p....šest půlek :lol:
Ne, že bys to neměl nadstandartní, máš to mooooooc pěkné a ty další modely se mi moc líbí ;) Ale je možnost...
Ani bych se nedivil, kdybys dělal funkční trimování stabilizátorem :D (dělám si legraci ;) )
0

Loro
Reakce: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 bře 2010 20:53
Bydliště: Martin, SK

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Loro » 13 úno 2012 20:27

0

Loro
Reakce: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 bře 2010 20:53
Bydliště: Martin, SK

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Loro » 13 úno 2012 20:57

Steve, trimovanie stabilizátoru už nie, lebo výškovka je definitívne napevno viz foto a krídlo je pripravené na poťahovanie. Podkladov na podvozok mám viac ako dosť, len som si to chcel zjednodušiť. Čo sa týka odpruženia si myslím, že pri merítku 1:18 t.j. rozpatia 596 mm a váhe 45 až 50g bohate stačia široké piperovské kolá z mechovej gumy. Tie pravidlá desatiniek sú pôvodné platiace do minulého roku vytvorené uvedenou dvojicou pánov.
Přílohy
DSCF6793.JPG
DSCF6793.JPG (81.38 KiB) Zobrazeno 2830 x
DSCF6808.JPG
DSCF6808.JPG (78.91 KiB) Zobrazeno 2830 x
0

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 859
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Steve » 13 úno 2012 21:21

S tím stabilizátorem jsem si dělal legraci, však jsem to psal ;)
Dnes jsem zrovna vzpomínal, jak pokračuješ. Lepil jsem totiž porty na křídlech.
Podle fotky předpokládám, že přemýšlíš, jak udělat ten přechod mezi stabilizátorem a kýlovkou... ;)
A mimochodem - mezi nimi nejsou lanka, ale táhla ;) Stejně tak mezi stabilizátorem a trupem.
0

Loro
Reakce: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 bře 2010 20:53
Bydliště: Martin, SK

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Loro » 13 úno 2012 21:34

Steve prechody mám poriešené, ale s portami na krídlach a kormidlách je to horšie. Farebná úprava je už tiež vyriešená, bude vojenská aj s rádiostanicou v plne vybaveno kokpite - ak si si všimol miesto na vybavenie som si ušetril.
0

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 859
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Steve » 13 úno 2012 21:59

Porty v té velikosti neřeš. Je to hezké, ale už pracné. Skutečné porty nebyly po zalakování moc vidět, skutečně ;)
Já jen, že jsem je lepil na skutečném ;) Na křídle šířka 2´, na ocaskách 1´, na trupu 2´a 3´, příčky 1´ :lol: Dole na křídle kontrolní otvory (2x8ks)...
To neřeš, to já jen tak.
Ten přechod na kýlovku byl plynulý, jeden kus plátna na od horního podélníku nahoru včetně kýlovky. Symetricky, samozřejmě, na každé straně. Další díl je spodek a pak 2x boky..
Mimochodem - ten horní podélník je před ocaskami mírně "zlomený" dolů. To asi moc lidí neví?
Každopádně - paráda. Co mimo jiné oceňuju je podpovrchová věrnost ;)
Sečteno, podtrženo - smekám!
0

Loro
Reakce: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 bře 2010 20:53
Bydliště: Martin, SK

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Loro » 14 úno 2012 18:20

Dobrý deň Steve, dúfam že s tým prechodom smerovka-výškovka si to myslel tak, ako je to na priloženom foto a starý podvozok je zdemontovaný. Pánovia za pripomienky som Vám povďačný, ale chváliť ma netreba. Fotografie uverejňujem preto, aby som sa dozvedel čo a ako je možné urobiť lepšie a jednoduchšie. Nie som vyložený minimaketár, mojou domenou je lietanie akrobacie nie 3D, ale obyčajnej takej ako sa lietala v 80-tych rokoch pre radosť svoju a kamarátov.
Přílohy
IMAG0130.jpg
IMAG0130.jpg (74.1 KiB) Zobrazeno 2739 x
IMAG0129.jpg
IMAG0129.jpg (70.26 KiB) Zobrazeno 2739 x
0

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 859
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Steve » 14 úno 2012 20:37

Myslíš starou, klasickou F3A přes celou oblohu? Curare, Minare.... ;)
Tu mám taky radši, i když není tak "zběsilá" jako nová 3D.

Mě se líbí, že to nešidíš. Chceš dělat vybavení kabiny, porty, zadní partii tak jak má být.....
Na kabinu mnozí kašlou, svítí jim tam "bílá" balza, zadní partie toho Pipera se zjednodušuje (dělat ten přechod je horší, ale maketovější).....

P1320771a.jpg
P1320771a.jpg (75.96 KiB) Zobrazeno 2713 x
P1320784a.jpg
P1320784a.jpg (64.76 KiB) Zobrazeno 2713 x
0

Loro
Reakce: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 bře 2010 20:53
Bydliště: Martin, SK

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Loro » 14 úno 2012 21:52

Ano mám na mysli tú klasickú akrobaciu F3A Curare, Sultan, to sa mi vaľmi páči a vyhovuje mi to. Je to proste polietanie na každý deň a čo sa týka tých portov rád by som ich spravil ale neviem ako aby som nepokazil doterajšiu vynaloženú prácu, lebo je ich vidieť aj v tejto malej veľkosti Igor.
Přílohy
37654.jpg
37654.jpg (250.77 KiB) Zobrazeno 3270 x
0

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 859
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: PIPER L-4

Příspěvek od Steve » 14 úno 2012 22:45

Pokud to budeš stříkat, tak bych to po potažení nalakoval vypínákem, dva-třikrát, pak nalepit pásky a přetít štětcem. Nebo na pomocný rám napnout kousek papíru, vypnout stejně, nařezat na pásky, nalepit a pak vše nastříkat.
Někdy to vidě je, někdy minimálně. Protože jsou vždy v místě, kde pod plátnem "něco je", i na hranách podélníků, tak nejsou až tak vidět ty porty, jako spíš ta konstrukce pod tím..
Ale záleží na barvení, na kvalitě barev a tloušťce vrstev. U některých byla struktura plátna krásně patrná, skoro "dírkovaný" potah. U jiných, hlavně později renovovaných už je to spíš zalito dvousložkovými barvami a pak jsou porty skoro neznatelné.
Jde to pořešit i kitařsky, pomocí stínování. Když se to umí, je výsledek až překvapivě plastický a věrný.
0

Odpovědět