AERO A34J-Kos (1:20)
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Díky.
Obecně prý moc tovární dokumentace není. Zeptat se můžu.
Podnět Pavla Vysočana nebyl marný, většina fotek motorů se dá najít jen z jedné strany, tam kde bych se potřeboval kouknout skoro nic.
Tato byla jediná, třeba to může souviset. Víte co to je za součást? Motorům nerozumím.
Obecně prý moc tovární dokumentace není. Zeptat se můžu.
Podnět Pavla Vysočana nebyl marný, většina fotek motorů se dá najít jen z jedné strany, tam kde bych se potřeboval kouknout skoro nic.
Tato byla jediná, třeba to může souviset. Víte co to je za součást? Motorům nerozumím.
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Čau Radku, já jsem to špatně ošipkoval. Měl jsem na mysli tu díru. To černé je startér??? nebo myslíš že ta díra je na kliku / startér?
Možná to řeším už moc , prostě tam udělám nějakou kapku s dírou a hotovo...
Ještě jsem dostal tip na skleněný průhled na hladinu oleje.
Možná to řeším už moc , prostě tam udělám nějakou kapku s dírou a hotovo...
Ještě jsem dostal tip na skleněný průhled na hladinu oleje.
0
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Ten zřejmě startér ja asi magnetka, tedy zdroj proudu pro zapalování a jsou dvě. Ta díra bude asi patřit k soustavě mazání. Někde musela být připojena vnější nádrž na olej. Tyto motory žraly několik litrů oleje za hodinu tak nestačila jen náplň v motoru jak to známe z auta.
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Tak asi to je opravdu k oleji.
Hledal jsem ještě různé fotky a zkoumal umístění na krytu motoru vzhledem k pozici té součásti a mohlo by to být toto na fotkách.
Buď tedy víčko nebo průhled, na trojpohledu kresleno jako půlkulatá boule, na té druhé fotce to tak i vypadá.
.Díky.
Hledal jsem ještě různé fotky a zkoumal umístění na krytu motoru vzhledem k pozici té součásti a mohlo by to být toto na fotkách.
Buď tedy víčko nebo průhled, na trojpohledu kresleno jako půlkulatá boule, na té druhé fotce to tak i vypadá.
.Díky.
- Přílohy
-
- imga1291.jpg (73.97 KiB) Zobrazeno 6145 x
-
- back_b.jpg (123.92 KiB) Zobrazeno 6145 x
0
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Motor Walter Junior evidentně nebyl příliš rozšířený, vycházím z Majoru a Mikronu, se stejnou koncepcí a stejným uspořádáním příslušenství na zadní straně. Dvě svislá válcová tělesa jsou opravdu magneta. Za nimi je vývod oleje.
Našel jsem obrázky instalace Mikronu a Minoru. Předválečné motory, nejspíš i Junior, měly jiná olejová čerpadla a olejová nádrž musela být níže než motor, což odpovídá výkresu Kosa. Výstupek na motoru tedy nejspíš s olejovou instalací souvisí.
Asi nejpovolanější by měl v tomto být pan Parma, který Mikrony dodnes vyrábí: http://www.parmatechnik.cz
Našel jsem obrázky instalace Mikronu a Minoru. Předválečné motory, nejspíš i Junior, měly jiná olejová čerpadla a olejová nádrž musela být níže než motor, což odpovídá výkresu Kosa. Výstupek na motoru tedy nejspíš s olejovou instalací souvisí.
Asi nejpovolanější by měl v tomto být pan Parma, který Mikrony dodnes vyrábí: http://www.parmatechnik.cz
0
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Diskuze o záhadném špuntu na fotce Kosa je zajímavá, fotek ale pomálu. Motor Walter Junior byl ale vyráběn v licenci, v Polsku pod názvem PZInž. Junior (vyráběla ho ale i PZL). Montován byl třeba do RWD-8, fotek tohohle éra je dostatek. Oproti Kosovi byla olejová nádrž (zřejmě kvůli lepšímu chlazení) namontována vně trupu. I s moc hezkým hrdlem zakončeným oním záhadným špuntem:
Ostatně, umístění olejové nádrže je logické - na druhé (pravé) straně motoru jsou výfuky - zdroj tepla a olej slouží nejen k mazání, ale i k chlazení.
.Ostatně, umístění olejové nádrže je logické - na druhé (pravé) straně motoru jsou výfuky - zdroj tepla a olej slouží nejen k mazání, ale i k chlazení.
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Radku, Emile,nejen vám díky, myslím že se to vyřešilo.
Obeslal jsem letiště Hl.Tř.pro kontakt na pana Vondráška, kontaktoval jsem i pana Parmu, zatím bez odpovědi.
Každopádně to zjednodušeně udělám - díra v krytu motoru + špunt/zátka
Obeslal jsem letiště Hl.Tř.pro kontakt na pana Vondráška, kontaktoval jsem i pana Parmu, zatím bez odpovědi.
Každopádně to zjednodušeně udělám - díra v krytu motoru + špunt/zátka
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Zajímavé pozorovat, kolik úsilí je minimaketář ochoten vynaložit, aby v konečném efektu na modelu vytvořil krytku o průměru 2 mm
Zase na druhou stranu jsme se mnozí dozvěděli, co je u Kosa schováno "pod kapotou" .
Zase na druhou stranu jsme se mnozí dozvěděli, co je u Kosa schováno "pod kapotou" .
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Pár fotek z průběhu stavby zachycuje, jak se měnilo rozhodnutí o volbě materiálu na některé prvky, víc jsem jich nedělal.
- Přílohy
-
- Stavba 1.JPG (109.8 KiB) Zobrazeno 5515 x
-
- Stavba 2.jpg (161.59 KiB) Zobrazeno 5515 x
-
- stavba 3.jpg (135.98 KiB) Zobrazeno 5515 x
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: AERO A34J-Kos (1:20)
Dnes jsem si klouznul Kosáka pro nalezení těžiště. Točeno mobilem jen tak pro ilustraci.
https://youtu.be/bompLoqypAY
https://youtu.be/bompLoqypAY
0