AERO A34J-Kos (1:20)

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Honza Drážek » 19 úno 2016 12:34

Díky.
Obecně prý moc tovární dokumentace není. Zeptat se můžu.
Podnět Pavla Vysočana nebyl marný, většina fotek motorů se dá najít jen z jedné strany, tam kde bych se potřeboval kouknout skoro nic.
Tato byla jediná, třeba to může souviset. Víte co to je za součást? Motorům nerozumím.
Přílohy
Walter_.jpg
0

Gregovský
Reakce: 0
Příspěvky: 610
Registrován: 07 úno 2010 18:03
Bydliště: Praha

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Gregovský » 19 úno 2016 18:40

Zřejme startér.
0

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Honza Drážek » 19 úno 2016 18:46

Čau Radku, já jsem to špatně ošipkoval. Měl jsem na mysli tu díru. To černé je startér??? nebo myslíš že ta díra je na kliku / startér?
Možná to řeším už moc , prostě tam udělám nějakou kapku s dírou a hotovo...
Ještě jsem dostal tip na skleněný průhled na hladinu oleje.
0

Vlastik
Reakce: 0
Příspěvky: 187
Registrován: 14 úno 2010 12:02
Bydliště: Tišnov

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Vlastik » 19 úno 2016 22:23

Ten zřejmě startér ja asi magnetka, tedy zdroj proudu pro zapalování a jsou dvě. Ta díra bude asi patřit k soustavě mazání. Někde musela být připojena vnější nádrž na olej. Tyto motory žraly několik litrů oleje za hodinu tak nestačila jen náplň v motoru jak to známe z auta.
0

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Honza Drážek » 20 úno 2016 14:17

Tak asi to je opravdu k oleji.
Hledal jsem ještě různé fotky a zkoumal umístění na krytu motoru vzhledem k pozici té součásti a mohlo by to být toto na fotkách.
Buď tedy víčko nebo průhled, na trojpohledu kresleno jako půlkulatá boule, na té druhé fotce to tak i vypadá.
.Díky.
Přílohy
imga1291.jpg
imga1291.jpg (73.97 KiB) Zobrazeno 6136 x
back_b.jpg
back_b.jpg (123.92 KiB) Zobrazeno 6136 x
0

Radek
Reakce: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 22 led 2011 12:42
Bydliště: Brno

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Radek » 22 úno 2016 17:06

Motor Walter Junior evidentně nebyl příliš rozšířený, vycházím z Majoru a Mikronu, se stejnou koncepcí a stejným uspořádáním příslušenství na zadní straně. Dvě svislá válcová tělesa jsou opravdu magneta. Za nimi je vývod oleje.

Našel jsem obrázky instalace Mikronu a Minoru. Předválečné motory, nejspíš i Junior, měly jiná olejová čerpadla a olejová nádrž musela být níže než motor, což odpovídá výkresu Kosa. Výstupek na motoru tedy nejspíš s olejovou instalací souvisí.

Asi nejpovolanější by měl v tomto být pan Parma, který Mikrony dodnes vyrábí: http://www.parmatechnik.cz
Přílohy
Minor.jpg
Mikron_III.jpg
0

Emil
Reakce: 3
Příspěvky: 118
Registrován: 30 kvě 2012 17:57
Bydliště: Kuřim

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Emil » 22 úno 2016 20:39

Diskuze o záhadném špuntu na fotce Kosa je zajímavá, fotek ale pomálu. Motor Walter Junior byl ale vyráběn v licenci, v Polsku pod názvem PZInž. Junior (vyráběla ho ale i PZL). Montován byl třeba do RWD-8, fotek tohohle éra je dostatek. Oproti Kosovi byla olejová nádrž (zřejmě kvůli lepšímu chlazení) namontována vně trupu. I s moc hezkým hrdlem zakončeným oním záhadným špuntem:
RWD-8 SP-BBE.jpg
.
Ostatně, umístění olejové nádrže je logické - na druhé (pravé) straně motoru jsou výfuky - zdroj tepla a olej slouží nejen k mazání, ale i k chlazení.
0

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Honza Drážek » 25 úno 2016 14:05

Radku, Emile,nejen vám díky, myslím že se to vyřešilo.
Obeslal jsem letiště Hl.Tř.pro kontakt na pana Vondráška, kontaktoval jsem i pana Parmu, zatím bez odpovědi.
Každopádně to zjednodušeně udělám - díra v krytu motoru + špunt/zátka
0

discobolos
Reakce: 14
Příspěvky: 1466
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od discobolos » 28 úno 2016 12:42

Zajímavé pozorovat, kolik úsilí je minimaketář ochoten vynaložit, aby v konečném efektu na modelu vytvořil krytku o průměru 2 mm :lol: :lol: :lol:
Zase na druhou stranu jsme se mnozí dozvěděli, co je u Kosa schováno "pod kapotou" :) .
0

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Honza Drážek » 24 bře 2016 15:50

Pár fotek z průběhu stavby zachycuje, jak se měnilo rozhodnutí o volbě materiálu na některé prvky, víc jsem jich nedělal.
Přílohy
Stavba 1.JPG
Stavba 1.JPG (109.8 KiB) Zobrazeno 5506 x
Stavba 2.jpg
Stavba 2.jpg (161.59 KiB) Zobrazeno 5506 x
stavba 3.jpg
stavba 3.jpg (135.98 KiB) Zobrazeno 5506 x
0

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Honza Drážek » 23 dub 2016 18:55

Dnes jsem si klouznul Kosáka pro nalezení těžiště. Točeno mobilem jen tak pro ilustraci.

https://youtu.be/bompLoqypAY
0

Triplane
Reakce: 6
Příspěvky: 298
Registrován: 17 zář 2010 17:47
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: AERO A34J-Kos (1:20)

Příspěvek od Triplane » 24 dub 2016 09:00

Pěkný! Skoro škoda dodělávat vrtuli s gumičkou. :D

T.
0

Odpovědět