I-220 dvacetinka
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
I-220 dvacetinka
Dlouho jsem váhal, jestli se přidat se svojí troškou do mlýna. Kdo mně zná ví, že než dokončím nějaký model, trvá to většinou dost dlouho. Takže teď prakticky vyzkouším trpělivost správce stránek, jak dloho ponechá vlákno, které bude dlouho v pozici "Stand By".
Přes Feldovu námitku, že po období Kingkober a Arsenalů by nerad zažil období Migů , pustil jsem se do stavby jednoho z prototypů výškové verze Miga, vycházející z verze Mig-3 a končící protypem I-224 s turbokompresorem. Ale z prostorových důvodů (velikost transportní krabice) jsem stejně jako u Tanka zvolil verzi se "standardním" rozpětím křídel, tedy 11m (u dvacetinky tedy 550mm).
Předem se omlouvám za kvalitu fotografíí, nemám ani kvalitní foťák a nejsem ani dobrý fotograf.
Při kreslení plánu jsem se inspiroval Feldovým plánem na I-224, takže konstrukce je stejná, tvary poněkud jiné. Bohužel jeho nápad v podobě lamelovaných přepážek přišel pozdě, už je mám hotové as i půl roku.
A protože jsem se k tomu chystal dva týdny, přibylo přece jen něco nového. Lepení šlo zpočátku pomalu, díky použitým lepidlům - Kanagom/lepící lak a Soudal (něco jako Herkules). Pak jsem po přečtení Radkova návodu přeběhl k vteřiňáku a produktivita rapidně stoupla.
Přes Feldovu námitku, že po období Kingkober a Arsenalů by nerad zažil období Migů , pustil jsem se do stavby jednoho z prototypů výškové verze Miga, vycházející z verze Mig-3 a končící protypem I-224 s turbokompresorem. Ale z prostorových důvodů (velikost transportní krabice) jsem stejně jako u Tanka zvolil verzi se "standardním" rozpětím křídel, tedy 11m (u dvacetinky tedy 550mm).
Předem se omlouvám za kvalitu fotografíí, nemám ani kvalitní foťák a nejsem ani dobrý fotograf.
Při kreslení plánu jsem se inspiroval Feldovým plánem na I-224, takže konstrukce je stejná, tvary poněkud jiné. Bohužel jeho nápad v podobě lamelovaných přepážek přišel pozdě, už je mám hotové as i půl roku.
A protože jsem se k tomu chystal dva týdny, přibylo přece jen něco nového. Lepení šlo zpočátku pomalu, díky použitým lepidlům - Kanagom/lepící lak a Soudal (něco jako Herkules). Pak jsem po přečtení Radkova návodu přeběhl k vteřiňáku a produktivita rapidně stoupla.
0
Naposledy upravil(a) discobolos dne 12 bře 2010 19:14, celkem upraveno 1 x.
Re: I-220 dvacetinka
Ahoj Dušane , to je parádni kousek , pěkna konstrukce ,budu se těšit na další fotky a komentáře držím palce.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
Trochu se peru s úpravou textu a umisťováním fotek v tomhle fóru , ale snad se to časem taky naučím.
Protože prý lze najednou umístit jen tři přílohy, tak tady je čtvrtá.
D
Protože prý lze najednou umístit jen tři přílohy, tak tady je čtvrtá.
D
0
Re: I-220 dvacetinka
Dušane,alspon se nemůžeš vymlouvat,že neděláš ,protože ti schne konstrukce .Držim palce at to přibejvá.Sleduji
0
Re: I-220 dvacetinka
Ahoj,
Tak ta era migu asi bude.....
Já stavím MIG I 224 podle Feldova plánu. Nevím jestli ho stihnu do Openscale.
Jinak kreslím výkres na MIG DIS. Jsem na ty vícemotoráky zatíženej.
Martin
Tak ta era migu asi bude.....
Já stavím MIG I 224 podle Feldova plánu. Nevím jestli ho stihnu do Openscale.
Jinak kreslím výkres na MIG DIS. Jsem na ty vícemotoráky zatíženej.
Martin
0
Re: I-220 dvacetinka
To je skoro načase začít s Kingcobrama Na jednu mám kabinku...
Migy jsou krásný, Mig 3 tady už je, a každej je jinej, bude to hezká rodinka. Strýčkové MIkojan a Gurevič by měli radost uř se těším, až je uvidím v letu. M.
Migy jsou krásný, Mig 3 tady už je, a každej je jinej, bude to hezká rodinka. Strýčkové MIkojan a Gurevič by měli radost uř se těším, až je uvidím v letu. M.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
Tak vidím, že Felda má dobré informace. Zmiňoval se, že ví o někom z Prahy, kdo také staví Miga.
No nevadí, stejné nebudou.
O vícemotoráku jsem už taky uvažoval a pomalu na ně hromadím plánky, ale zatím se pokorně držím při zemi. Přece jen mám ještě problémy ukočírovat jednomotorák.
Až dodatečně jsem si uvědomil, proč jsem zrušil v Trnávce Tanka. Taková "drobnost". Dal jsem do modelu kratší svazek (abych nemusel tolik dovažovat), ke všemu jak jsem později zjistil i z tvrdší gumy, a malér byl na světě. Velký moment při startu způsobil ostrou zatáčku doleva, která na rozdíl od Openscale (kde jsem v neděli použil tentýž svazek), skončila v zemi. Výsledkem je ulomené křídlo a přeražená výškovka.
Felda by to řešil rezolutně pomocí zápalek, já to zkusím ještě opravit (snad do Openscale).
D
No nevadí, stejné nebudou.
O vícemotoráku jsem už taky uvažoval a pomalu na ně hromadím plánky, ale zatím se pokorně držím při zemi. Přece jen mám ještě problémy ukočírovat jednomotorák.
Až dodatečně jsem si uvědomil, proč jsem zrušil v Trnávce Tanka. Taková "drobnost". Dal jsem do modelu kratší svazek (abych nemusel tolik dovažovat), ke všemu jak jsem později zjistil i z tvrdší gumy, a malér byl na světě. Velký moment při startu způsobil ostrou zatáčku doleva, která na rozdíl od Openscale (kde jsem v neděli použil tentýž svazek), skončila v zemi. Výsledkem je ulomené křídlo a přeražená výškovka.
Felda by to řešil rezolutně pomocí zápalek, já to zkusím ještě opravit (snad do Openscale).
D
0
Re: I-220 dvacetinka
Ahoj,
Co se týče svazků. Já nikdy neměním váhu svazku bez zalétání či odzkoušení.
Svazek prostě má svou váhu a mění se délka/průřez. To platí pro jakýkoliv model na gumu.
Co se týče svazků. Já nikdy neměním váhu svazku bez zalétání či odzkoušení.
Svazek prostě má svou váhu a mění se délka/průřez. To platí pro jakýkoliv model na gumu.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
I já jsem přece jen trochu pokročil ve stavbě. Na Feldu sice nemám, ale každý staví jak umí.
Musím přiznat, že jsem trochu opisoval, normálně bych všechny ty "hrbolky" lepil až na potažený trup.
Podle kvality fotek jste jistě poznali, že jsem to nefotil já svým foťákem.
Tímto děkuji svému kamarádovi Jožkovi, který se toho ochotně ujal.
Akorát s hrůzou vidím, co normálně nevidím (holt zrak už mi slábne)
Musím přiznat, že jsem trochu opisoval, normálně bych všechny ty "hrbolky" lepil až na potažený trup.
Podle kvality fotek jste jistě poznali, že jsem to nefotil já svým foťákem.
Tímto děkuji svému kamarádovi Jožkovi, který se toho ochotně ujal.
Akorát s hrůzou vidím, co normálně nevidím (holt zrak už mi slábne)
0
Naposledy upravil(a) discobolos dne 29 bře 2010 13:57, celkem upraveno 1 x.
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: I-220 dvacetinka
Ještě jsem nestihl zamaskovat díry tmelem, tak to vidíte v surovém stavu jen po obroušení.
0
Re: I-220 dvacetinka
Ahoj tak to je nádhera už se těším na další fotky , přeju ti hodne volného času na práci
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava