Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
...po úspěchu Pixsláče "Cansportera" PC-6tky, jsem se pustil do warbirda, Oscar má vhodnej tvar, lítal taky stříbrnej a nebo odranej až na plech...ale jako u každýho válečníka, má krátkej čumák, při metru rozpětí jsem na 300gramech bez instalací....no, uvidíme..snad se uveze, počítám vzletovku kolem 650g...
- Přílohy
-
- STYK II (3).jpg (137.06 KiB) Zobrazeno 6562 x
-
- potah (4).jpg (105.85 KiB) Zobrazeno 6562 x
-
- cumak (5).jpg (113.48 KiB) Zobrazeno 6562 x
0
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
...Zatím 330gramů a drakařina je ze 95% hotová, ještě jedna až dvě pixle, spodní kryt motoru a kryty elektro instalace, která je v centroplánu....takže se to jeví prudce letově..
- Přílohy
-
- Pilot (7).jpg (109.03 KiB) Zobrazeno 6356 x
-
- Pilot (4).jpg (124.54 KiB) Zobrazeno 6356 x
-
- Pilot (3).jpg (111.09 KiB) Zobrazeno 6356 x
0
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
Pozoruhodná recyklace plechovek od píva . Vypadá to skvěle! Přeju Ti, aby to stejně i tak lítalo. Ty už jsi to asi psal, jak to lepíš na kostru? Vteřiňákem, nebo chemoprénem, nebo něčím jiným? Díky, M.
0
-
- Reakce: 54
- Příspěvky: 484
- Registrován: 06 úno 2010 21:05
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
Vypadá to zajímavě. Na fotkách možná dost hrbatě, ale to asi bude optický dojem daný tím, že je to tak lesklé. Jsem opravdu zvědav, jak to bude vypadat s barvou.
Zdá se, že podobný nápad dostali i plastikoví modeláři - na veletrhu v Norimberku se jako novinka objevilo toto:
http://imcth.co.jp/product/own/zero/
Já vím, že je to schopné letět pouze jednou (zatím), ale je to taky krásná "šílenost"...
Zdá se, že podobný nápad dostali i plastikoví modeláři - na veletrhu v Norimberku se jako novinka objevilo toto:
http://imcth.co.jp/product/own/zero/
Já vím, že je to schopné letět pouze jednou (zatím), ale je to taky krásná "šílenost"...
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
Já si myslím že cesta kterou Radek nastoupil je pro modely kolem metru docela perspektivní. Jistě ne pro každou předlohu, ale pokud se materiál z plechovek dá nějak alespoň trochu táhnout, dovedu si představit takový malý přípravek a na kopyto vysochané ze dřeva by jistě vytáhnout i díl s dvojí křivostí. Jen by to chtělo zmáknout technologiispojování, trochu bych se bál jak bych byl schopen zrealizovat pevnostní lepený spoj z tohoto materiálu a mít plech jen jako nenosný potah a zatížení přenášet kostrou je trochu škoda.
0
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
Zdravím Vás kolegové,
Tento nápad jsem dostal už hodně dávno, při mé irské anabázi...ano, je to otázka volby předlohy, jsem na cestě výzkumu ohybových a tím dáno že i tvarových limitů tohoto materiálu...musím poněkud poopravit Feldovo tvrzení, není to vyloženě pevná kostra jenom potažená plechem, ve finále jde o jakýsi druh poloskořepiny, kde v podstatě lehká a měkká balsová kostra je jen čiště nositelem vnějšího tvaru, je až neuvěřitelné, jak pevný, tuhý a lehký je výsledek.
Nejvíce ze všeho se stavba plechovkáčů podobá stavbě papírové makety, samozřejmě s použitím lehké balsové kostry a taky můžu říct že se to podobá v jistém smyslu výrobě opravdovýho letadla....pro mě osobně doba polystyrenu končí.
Ano, povrch není absolutně rovný, ale vzhledem k tomu že oba dva stroje , jak PC-6 tak tento prototyp Oskara jsou vyrobeny pouze ohybem o hranu stolu, bez jediného lisovaného dílu, je výsledek celkem ucházející. S kamufláží budu co nejúspornější, už předlohy volím podle toho (samozřejmě mimo jiné) jak moc "plechový" létali.... není nic krásnějšího než pohled na letící maketu plechovýho letadla vyrobenou převážně z plechu v "přírodní" barvě.
Co se lepidla týče, používám 4druhy lepidel , klasickej pelikánův střední vteřiňák, pěti minutovej EPOXYD, UHU-Por, a mám v tubě speciální italský lepidlo, který se používá při výrobě opravdových letadel ( něco podobnýho jako Purex), není to možná ani tak o to čím co lepím jako o postupu lepení....
Ale o tom všem budou stránky BEST WAY TO RECYCLE CAN-DO.com , na kterých teď pracujeme a tam budou všechny postupy, výkresy, hotový letadla, eventuelně hotový podsestavy a všechno co k tomu patří....
Tento nápad jsem dostal už hodně dávno, při mé irské anabázi...ano, je to otázka volby předlohy, jsem na cestě výzkumu ohybových a tím dáno že i tvarových limitů tohoto materiálu...musím poněkud poopravit Feldovo tvrzení, není to vyloženě pevná kostra jenom potažená plechem, ve finále jde o jakýsi druh poloskořepiny, kde v podstatě lehká a měkká balsová kostra je jen čiště nositelem vnějšího tvaru, je až neuvěřitelné, jak pevný, tuhý a lehký je výsledek.
Nejvíce ze všeho se stavba plechovkáčů podobá stavbě papírové makety, samozřejmě s použitím lehké balsové kostry a taky můžu říct že se to podobá v jistém smyslu výrobě opravdovýho letadla....pro mě osobně doba polystyrenu končí.
Ano, povrch není absolutně rovný, ale vzhledem k tomu že oba dva stroje , jak PC-6 tak tento prototyp Oskara jsou vyrobeny pouze ohybem o hranu stolu, bez jediného lisovaného dílu, je výsledek celkem ucházející. S kamufláží budu co nejúspornější, už předlohy volím podle toho (samozřejmě mimo jiné) jak moc "plechový" létali.... není nic krásnějšího než pohled na letící maketu plechovýho letadla vyrobenou převážně z plechu v "přírodní" barvě.
Co se lepidla týče, používám 4druhy lepidel , klasickej pelikánův střední vteřiňák, pěti minutovej EPOXYD, UHU-Por, a mám v tubě speciální italský lepidlo, který se používá při výrobě opravdových letadel ( něco podobnýho jako Purex), není to možná ani tak o to čím co lepím jako o postupu lepení....
Ale o tom všem budou stránky BEST WAY TO RECYCLE CAN-DO.com , na kterých teď pracujeme a tam budou všechny postupy, výkresy, hotový letadla, eventuelně hotový podsestavy a všechno co k tomu patří....
0
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
a já už myslel že s těmi lepidly to bude tajný jsou tam nakonec tři které jsem typoval a Italské by se mi do ruk nedostalo tak bych ho nepoužil
jinak jak už jsem psal jinde nadhera
jinak jak už jsem psal jinde nadhera
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
No já jen že pokud si z dob studií matně pamatuji, tak lepení hliníkových slitin (a hliníku zvlášť) není až taková legrace, neřku-li má-li spoj něco vydržet, o dynamickém namáhání nemluvě
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 253
- Registrován: 12 úno 2010 20:54
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
minulý semestr sme to brali v technologii a je to šílená alchymie:-)
jenom příprava povrchu: odmaštění rozpouštědlem-alkalické očištění-oplach-moření v kys chrom sírové-oplach-eloxovaní-oplach-aplikace primeru
ale zase na 1m modelu vzhledem k zatížení spojů to asi nebude tak horký nebo?
jenom příprava povrchu: odmaštění rozpouštědlem-alkalické očištění-oplach-moření v kys chrom sírové-oplach-eloxovaní-oplach-aplikace primeru
ale zase na 1m modelu vzhledem k zatížení spojů to asi nebude tak horký nebo?
0
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
ano, při zatížení modelu o metrovém rozpětí a o váze kolem 600gramů to není nijak dramatické, jinak samozřejmě že lepený spoj je třeba odmastit ale hlavně je potřeba plechový díl natvarovat tak, aby sěděl co nejlépe a neměl tendenci se tvarovou panětí odlepovat, spíš naopak...další věc je ta, že plechovka je lakovaná, tudíž, nejde přímo o lepení hliníku na hliník...
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
Je to moc zajímavý sledovat něco "jiného"
Držím ti palce, ať to létá dle představ!!!
Držím ti palce, ať to létá dle představ!!!
0
Re: Další plecháček.. Ki-43 Hayabusa
..no, bude to asi stíhajda...ale to se tušilo už od začátku, žádná "mucha v lustru" , ale pomalé táhlé obraty a dlouhé výjezdy na odpovídajícím kvaltu... , tak jak se na starýho warbirda sluší a patří....a nebo taky ne, to je jasný, každopádně na pivo půjdem tak jak tak...na plechovkový, to je jasný
- Přílohy
-
- A II (6).jpg (135.13 KiB) Zobrazeno 5891 x
-
- A II (2).jpg (125.2 KiB) Zobrazeno 5891 x
-
- A II (1).jpg (125.52 KiB) Zobrazeno 5891 x
0