Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1486
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Ještě malá zajímavost, model létá s podvozkem (ze země i z ruky).
Možná to je ten důvod, proč mu nestačí 4 nitě gumy - přínos nové lepší vrtule je rušen velkým odporem podvozku.
Možná to je ten důvod, proč mu nestačí 4 nitě gumy - přínos nové lepší vrtule je rušen velkým odporem podvozku.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2501
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Při té váze je málo pravděpodobné, že by model lépe létal na 4 nitě 3x1 mm. Ještě když jsi létal 6 nití 3x1, tak jsem ti radil použít 5 nití, že to bude lepší, ty nyní používáš těch 10 nití polovičního průřezu a to je naprosto optimální řešení. Pokud jde o vrtule, pak je možné, že ta tvoje balzová je lepší, nežli ta plastová (zvláště pokud se jedná o Ikaru 200, ta není jejich nejlepší, ano 146 a 240 jsou výborné. Ale když pan Šaroch po mně chtěl optimální vrtuli na modely P-30, které prodával do USA a GB, tak jsem pro něj udělal zcela novou vrtuli o průměru 10" a poněkud i větším stoupání. Tato vrtule v mém modelu P-30 Maruška pak umožnila, že výkony při použití svazku ze 4 vlákem TAN SS 3x1 byly navečer bez termiky o 15 -20% vyšší). Také vrtule u Pavlova Mezka musí být naprosto špičková, když při té váze tak dobře létá.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1486
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Vrtule sice pouzivam, ale expert přes ne nejsem. Vychazel jsem z prakticky ověřených informaci od Tondy. Jeho doporuceni bylo plastova vrtule Igra (tedy puvodne) 200 mm.
Jeho polystyrenove modely maji asi podobnou vahu, ale povetsinou letaji bez podvozku.
Takze ja bych videl problem v nem.
Ale diky vyreseni problemu s volnobehem model uz trochu klouze a na posledni soutezi letal casy kolem maxima.
Jeho polystyrenove modely maji asi podobnou vahu, ale povetsinou letaji bez podvozku.
Takze ja bych videl problem v nem.
Ale diky vyreseni problemu s volnobehem model uz trochu klouze a na posledni soutezi letal casy kolem maxima.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2501
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Létá li tvůj Ki-61 III nyní časy kolem maxima bez termiky, pak je to výborné a nic na tom něměň jen si hlídej okamžik startu. Samozřejmě, že bez podvozku by létal mnohem lépe, ale ztráta ze statiky a vyšší maximum to by se na výsledku projevilo spíše negativně.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1486
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Bez termiky to nevím
Psal jsem na poslední soutěži ...
V neděli tam asi taky něco bylo. Sice v sobotu to prý bylo lepší, ale já tam v sobotu nebyl, tak nedokážu srovnat.
Psal jsem na poslední soutěži ...
V neděli tam asi taky něco bylo. Sice v sobotu to prý bylo lepší, ale já tam v sobotu nebyl, tak nedokážu srovnat.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1486
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Původně jsem tohle vlákno považoval za uzavřené. Nicméně Jirka Pavlíček mně vyzval, abych ještě něco přidal.
Model se jevil jako "optimálně zalétaný", nicméně v na Poháru Jiřího Merty v roce 2021 v posledním startu nečekaně upadla kýlová plocha směrovky.
Doma jsem to slepil a považoval model za letuschopný.
V Trnávce se ale děly podivné věci. Model nestoupal a zahýbal v motorovém letu místo doleva zcela opačně, tedy doprava. Bohužel při nárazu do auta se poškodilo levé křídlo a vrtule. Přičítal jsem to vlastní chybě při startu.
Model jsem opravil, bohužel v roce 2022 obě soutěže v Brně odpadly, přičemž zvláště ta jarní chyběla. V tu dobu bývá na Medlánkách vysoká tráva a ta je pro zálet modelů ideální.
Takže další starty byly opět až doma v Trnávce, kde je naopak trávník velmi krátce střižený.
Situace z předchozího roku se opakovala, motorový let doprava a tvrdý náraz do země. Tentokrát ulomené pravé křídlo.
Někteří by to řešili žehem (že Pavle), já nic moc jiného nemám, tak opravuji.
Naštěstí správnou barvu ještě mám, tak stačily jen nové obtisky.
Toník je zase připraven na další misi.
Jak se ukázalo při podrobnějším zkoumání, upadlou kýlovku jsem nalepil špatně (myslel jsem, že to ani nejde přilepit špatně), s vyosením doprava. Takže teď už to snad zvládnu zalétnout správně.
V sobotu v Brně uvidíme.
Model se jevil jako "optimálně zalétaný", nicméně v na Poháru Jiřího Merty v roce 2021 v posledním startu nečekaně upadla kýlová plocha směrovky.
Doma jsem to slepil a považoval model za letuschopný.
V Trnávce se ale děly podivné věci. Model nestoupal a zahýbal v motorovém letu místo doleva zcela opačně, tedy doprava. Bohužel při nárazu do auta se poškodilo levé křídlo a vrtule. Přičítal jsem to vlastní chybě při startu.
Model jsem opravil, bohužel v roce 2022 obě soutěže v Brně odpadly, přičemž zvláště ta jarní chyběla. V tu dobu bývá na Medlánkách vysoká tráva a ta je pro zálet modelů ideální.
Takže další starty byly opět až doma v Trnávce, kde je naopak trávník velmi krátce střižený.
Situace z předchozího roku se opakovala, motorový let doprava a tvrdý náraz do země. Tentokrát ulomené pravé křídlo.
Někteří by to řešili žehem (že Pavle), já nic moc jiného nemám, tak opravuji.
Naštěstí správnou barvu ještě mám, tak stačily jen nové obtisky.
Toník je zase připraven na další misi.
Jak se ukázalo při podrobnějším zkoumání, upadlou kýlovku jsem nalepil špatně (myslel jsem, že to ani nejde přilepit špatně), s vyosením doprava. Takže teď už to snad zvládnu zalétnout správně.
V sobotu v Brně uvidíme.
0
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Super Dušane. Díky za příspěvek a hodně štěstí při záletu!!!
0
-
- Reakce: 34
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Opravovat je srabácké, Dušane. Opravdu silný jedinec takovouto trosku spálí a hrdě nese důsledky tohoto počinu, totiž to že mu už žádná dvacetinka už nezůstanediscobolos píše: ↑24 kvě 2023 16:27Někteří by to řešili žehem (že Pavle), já nic moc jiného nemám, tak opravuji.
PS: A pak se může věnovat nějaké jiné činnosti, třeba bodování
0
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
No jo, ale v Hluku jsi říkal, že bodování nikoho nebaví...Pavel Stráník píše: ↑25 kvě 2023 07:55Opravovat je srabácké, Dušane. Opravdu silný jedinec takovouto trosku spálí a hrdě nese důsledky tohoto počinu, totiž to že mu už žádná dvacetinka už nezůstanediscobolos píše: ↑24 kvě 2023 16:27Někteří by to řešili žehem (že Pavle), já nic moc jiného nemám, tak opravuji.
PS: A pak se může věnovat nějaké jiné činnosti, třeba bodování
0
-
- Reakce: 34
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1486
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Já nikdy nebyl velký geroj. Tak možná jsem sralbotka. Ale jediná dvacetinka, která skončila v popelnici byl Mig I-220. Ten už opravdu nešlo opravit . Navíc se mi moc nelíbil. Ruské kamuflážní barvy byly takové ponuré.
Nicméně bodovat či organizovat i tak stíhám. V dubnu jsem dokonce na soutěži házedel a vystřelovadel kromě organizování stíhal i permanentně lepit rozbité modely mých svěřenců z kroužku. Moje soutěžní výkony sice pak tomu odpovídaly , ale primárně to byla soutěž pro děcka z kroužků.
Nicméně bodovat či organizovat i tak stíhám. V dubnu jsem dokonce na soutěži házedel a vystřelovadel kromě organizování stíhal i permanentně lepit rozbité modely mých svěřenců z kroužku. Moje soutěžní výkony sice pak tomu odpovídaly , ale primárně to byla soutěž pro děcka z kroužků.
0
Re: Kawasaki Ki-61 Kai II late version
Není možná od věci před kremačním úkonem odložit vhodné části. Podvozek, kabinu, vrtuli...
Možná ale pak člověk "musí" postavit stejný typ. Nebo má motivaci. Drak je rychle, pak už to "nejde".
S lítostí jsem vzpomněl na klasickou "feldovinu", kdy na Trnávce zpopelnil stodevadesátku. Což o to, Pavel nezachraňuje a po vyškubání elektroniky už nebylo co
Ale shořela v souladu s rituálem i kabinka, která mi k výliskům chybí
A to jsem mu ještě podal sirky, přestože jsem se zařekl, že to nikdy nepodpořím
Možná ale pak člověk "musí" postavit stejný typ. Nebo má motivaci. Drak je rychle, pak už to "nejde".
S lítostí jsem vzpomněl na klasickou "feldovinu", kdy na Trnávce zpopelnil stodevadesátku. Což o to, Pavel nezachraňuje a po vyškubání elektroniky už nebylo co
Ale shořela v souladu s rituálem i kabinka, která mi k výliskům chybí
A to jsem mu ještě podal sirky, přestože jsem se zařekl, že to nikdy nepodpořím
0