Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Steve
Reakce: 43
Příspěvky: 1230
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Příspěvek od Steve » 26 čer 2013 22:07

Dej vědět, jak to pokročilo ;)
Ta MMS mi nejde otevřít a volal jsi zrovna když jsem nanášel Purex :lol:
Ale neházel bych flintu do jetele, řekl bych, že to půjde a klidně "dej" i druhého, do klidnějšího povětří ;)
Děláš to pro radost, ne? ;) Na bedně ať stojí ten, kdo tam chce mermomocí stát ;)
Barevně je dost zajímavý, dost podobnou kamufláž jsem kdysi matlal na Turboportera.
0

jirka64
Reakce: 0
Příspěvky: 354
Registrován: 18 pro 2011 15:47
Bydliště: Praha

Re: Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Příspěvek od jirka64 » 27 čer 2013 21:03

Krásný aeroplán s perfektní kamufláží. A stejně ti Francouzi konstruovali krásný letouny.
0

FF Radek
Reakce: 41
Příspěvky: 325
Registrován: 25 kvě 2011 12:16
Bydliště: Kroměříž

Re: Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Příspěvek od FF Radek » 01 črc 2013 08:15

Tak francouz se zatím brání zuby nehty, váží 28g bez gumy, vyzkoušel jsem všechny svoje záletové postupy, levá směrovka, negativ ma pravý křídlo, podkládání hlavice, dovažování...vůči všem zásahům je naprosto imunní, stále stejně, v podstatě dělá levý výkrut z odtlačením, myslím že problém bude na vrtuli, (protože klouže celkem obstojně), asi bude moc těžká, budu muset udělat novou, ale ještě před tím zkusím nějakou plastovou osvědčenou.... Dalšího stavět nebudu, mám v plánu dvě dvacetinky, Turbo čmeláka, přijde mi jako prudce letová předloha a mám na něj originál výkres z fabriky plus haldu fotek hasičské OK-EJA z LKKM.... A delší dobu mě láká dvoumotorák, dvoutrupák, asi vyhraje Fw-189, ve dvacetině to vychází téměř metr letadla, krásný "dakotovský" křídlo, moc gumy, pětiminutový lety :lol: ...
Frantíci dělali krásný eroplány, D-520 mě určitě nemine a moc se mi líbí Brequet Br-693 ale malý gondoly, málo gumy.....snad jedině dva Gašparýny, nebo elektrifikace....
Přílohy
DONE (6).jpg
DONE (6).jpg (45.49 KiB) Zobrazeno 4011 x
DONE (8).jpg
DONE (8).jpg (54.68 KiB) Zobrazeno 4011 x
DONE (9).jpg
DONE (9).jpg (35.06 KiB) Zobrazeno 4011 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2406
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Příspěvek od Lubomir Koutny » 01 črc 2013 21:06

Po telefonu se špatně zalétává, přes internet ještě hůře. Nicméně,pokud to má správnou polohu těžiště a éro slušně klouže (tedy i při klouznutí z kopce, nehoupe, ani nepřechází do pravé spirály), pak bych zkusit trochu zmenšit tu výchylku SOP do leva a pak pomalu, postupně zalétával dle návodu, co najdeš u mého plánku Arsenal VG-39...
0

Vyvel
Reakce: 2
Příspěvky: 358
Registrován: 05 úno 2010 21:59
Bydliště: Říčany u Brna

Re: Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Příspěvek od Vyvel » 02 črc 2013 10:18

Podle toho, co se dá odhadnout z fotek tak mi přijde, že má ta vrtule dost velké stoupání a ty lopaty jsou taky obrovské. Osobně bych zkusil ztvořit nové štíhlejší listy. Caudrony se nevyznačovaly zrovna obrovskými ocasními plochami i když na fotkách se to nezdá. A co takhle nastavení křídlo vs VOP? Že to spořádaně klouže ještě nemusí znamenat, že je úhel seřízení dostatečný.
0

FF Radek
Reakce: 41
Příspěvky: 325
Registrován: 25 kvě 2011 12:16
Bydliště: Kroměříž

Re: Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Příspěvek od FF Radek » 04 črc 2013 22:23

Ano, listy jsou spíš jako lodní šroub, už jsem nad fénem ubral náběhu na vrtuli, takže není tak těžká (myšleno aerodynamicky těžká) ale asi bube nezbytné listy zúžit, kažbopádně základní nastavení je 2mm úhel seřízení (křídlo vs VOP), 2mm negativ na pravým křídle a 1mm na levým, motor vyosen cca 3mm dolů a 2mm doprava, SOP cca 2mm doleva, tak jsem to zkoušel a tak podobně +/- nastavuju každýho dolnoplocha, například Beta Major chodí v podobným nastavení jako pila.....no ale zkusím srovnat směrovku, ubrat hloubku listů, a uvidíme, možná bude chodit motorově doprava...uvidíme...děkuji každopádně za všechny podněty.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2406
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Caudrone-Renault CR-714 Cyclone 1/20

Příspěvek od Lubomir Koutny » 05 črc 2013 09:29

Ještě malý dotaz. Je ten průměr vrtule skutečně jen 35% z rozpětí ? Já vím, ty fotky to zkreslují....Jinak zúžitt listy vřele doporučuji, zlepší se nejen motor, ale i kluz. Také by neškodilo zkontrolovat prokroucení listů, zda to opravdu odpovídá příslušným rychlostním trojúhelníkům v místech řezu (zkusit 3 trojúhelníky v 30 , 60 a 90% poloměru), stoupání by nemělo být větší jak 1,4 D. Mně se ty listy na fotkách zdají dost placaté - ventilátor...
0

Odpovědět