NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Saro Cloud OK-BAK (ČSA)
Měřítko: 1/28
Kategorie: F4E - CO2
Rozpětí: 700 mm
Váha: 64 g
Motor: 2x Gasparin G 43, společná regulace s vyrovnávací nádržkou, vrtule dvoulisté D=110mm, pravotočivé
Konstrukce: celobalsová z lišt 2 mm, potah Plyspan, stříkaný (Agama, hliník; Vallejo červeno-černá)
Letové výkony: kvalif. 15s, stabilní, velmi pomalý let, otevírá zatáčku (je předpoklad, že to lze napravit protiběžnými vrtulemi, zatím nevyzkoušeno)
Statika - bonifikace: model je středně, spíše lépe hodnocen, což odpovídá jednoduchosti zbarvení a menšímu množství detailů. Bonifikován je jako vícemotorový (+10% letového hodnocení)
Kategorie: F4E - CO2
Rozpětí: 700 mm
Váha: 64 g
Motor: 2x Gasparin G 43, společná regulace s vyrovnávací nádržkou, vrtule dvoulisté D=110mm, pravotočivé
Konstrukce: celobalsová z lišt 2 mm, potah Plyspan, stříkaný (Agama, hliník; Vallejo červeno-černá)
Letové výkony: kvalif. 15s, stabilní, velmi pomalý let, otevírá zatáčku (je předpoklad, že to lze napravit protiběžnými vrtulemi, zatím nevyzkoušeno)
Statika - bonifikace: model je středně, spíše lépe hodnocen, což odpovídá jednoduchosti zbarvení a menšímu množství detailů. Bonifikován je jako vícemotorový (+10% letového hodnocení)
- Přílohy
-
- saro cloud free flight scale co2 twin f4e
- saro_cloud_rightview.jpg (144.59 KiB) Zobrazeno 7917 x
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Fokker F-XVIII OK-AIR (ČSL)
- právě dokončeno -
(model pro No-Cal soutěž na IIFI 2014)
Měřítko: 1/60
Kategorie: No-Cal (+ limit = minimálně 6,2 g prázdný model)
Rozpětí: 406 mm
Váha: 2,84 g (model) + 3,62 (vrtule s motorstickem), celkem 6,46 bez gumy
Motor: délka zívěsu - 30 cm, vrtule odlehčená Ikara 150 mm, svazek 2,7 mm/60 cm
Konstrukce: celobalsová z lišt 1,5 mm, potah předlakovaný Kashmir 11 g/m2, na křídle lakem s pigmentem, potisk
Létání: v důsledku nedostatečného počtu soutěžících byl model v Nijmegenu přestavěn na CO2 G5, se kterým létal nádherně až 4 minuty - video z kratšího letu zde: https://www.youtube.com/watch?v=rMYY3rX ... detailpage
(model pro No-Cal soutěž na IIFI 2014)
Měřítko: 1/60
Kategorie: No-Cal (+ limit = minimálně 6,2 g prázdný model)
Rozpětí: 406 mm
Váha: 2,84 g (model) + 3,62 (vrtule s motorstickem), celkem 6,46 bez gumy
Motor: délka zívěsu - 30 cm, vrtule odlehčená Ikara 150 mm, svazek 2,7 mm/60 cm
Konstrukce: celobalsová z lišt 1,5 mm, potah předlakovaný Kashmir 11 g/m2, na křídle lakem s pigmentem, potisk
Létání: v důsledku nedostatečného počtu soutěžících byl model v Nijmegenu přestavěn na CO2 G5, se kterým létal nádherně až 4 minuty - video z kratšího letu zde: https://www.youtube.com/watch?v=rMYY3rX ... detailpage
- Přílohy
-
- fxviii_800lightflashright.jpg (104.34 KiB) Zobrazeno 7777 x
-
- fokker f-xviii no-cal free flight indoor
- fxviii_800flash.jpg (193.97 KiB) Zobrazeno 7777 x
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 26 bře 2014 13:23, celkem upraveno 1 x.
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Caproni Ca-97 (instalace G 43)
Jako Hugo, též i já finišuji...
Gašparin G 43 je vynikající, lehounký motor - vznikl převrtáním G 28 a je tedy paradoxně možná i o něco lehčí - úplná instalace 7 g.
Gašparin G 43 je vynikající, lehounký motor - vznikl převrtáním G 28 a je tedy paradoxně možná i o něco lehčí - úplná instalace 7 g.
- Přílohy
-
- _DSC0999_800.jpg (81.34 KiB) Zobrazeno 7608 x
-
- gasparin g 43 installation free flight scale f4e co2
- _DSC1007_800.jpg (181.81 KiB) Zobrazeno 7608 x
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
modely do Nijmegenu
Když jsem pořizoval tento snímek, došlo mi, že něco není v pořádku...
- Přílohy
-
- models iifi 2014
- _DSC1133_800.jpg (136.47 KiB) Zobrazeno 7511 x
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Re: NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
... ale zas: dokud se to vejde do jediný ikeakrabice...
- Přílohy
-
- _DSC1136_800.jpg (130.18 KiB) Zobrazeno 7502 x
0
Re: NA PALUBÁCH LINKOVÝCH AEROPLÁNŮ
Zde je video z Robertova parádního letu s Capronim: https://www.youtube.com/watch?v=o5a5Sr9 ... e=youtu.be
M.
M.
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Caproni Ca-97 I-ABEK (OK-BEK ČSA)
Měřítko: 1/32
Kategorie: F4E - CO2
Rozpětí: 508 mm
Váha: letová - 28 g
Motor: Gasparin G 43, vrtule dvoulistá D=110mm, pravotočivá
Konstrukce: celobalsová z lišt 1.5 mm, potah Kashmir - plochy, Plyspan - trup, stříkaný povrch - Humbrol - Ferrari Red, Ivory)
Letové výkony: kvalif. 15s, stabilní, celkem pomalý let odpovídající půlmetrovému modelu.
Statika a bonifikace: - středně hodnocen, což odpovídá jednoduchosti zbarvení. Bonifikován není - boční vrtule volnoběžné.
----
Více o modelu najdete na:
http://www.rcmodely.cz/archiv/2014/4
- stavební plán
- trojpohled s popisem
- stavba - popis a fotky
- soutěžní fotodokumentace
Kategorie: F4E - CO2
Rozpětí: 508 mm
Váha: letová - 28 g
Motor: Gasparin G 43, vrtule dvoulistá D=110mm, pravotočivá
Konstrukce: celobalsová z lišt 1.5 mm, potah Kashmir - plochy, Plyspan - trup, stříkaný povrch - Humbrol - Ferrari Red, Ivory)
Letové výkony: kvalif. 15s, stabilní, celkem pomalý let odpovídající půlmetrovému modelu.
Statika a bonifikace: - středně hodnocen, což odpovídá jednoduchosti zbarvení. Bonifikován není - boční vrtule volnoběžné.
----
Více o modelu najdete na:
http://www.rcmodely.cz/archiv/2014/4
- stavební plán
- trojpohled s popisem
- stavba - popis a fotky
- soutěžní fotodokumentace
- Přílohy
-
- _DSC1095_800.jpg (80.13 KiB) Zobrazeno 7209 x
-
- _DSC1090800.jpg (82.72 KiB) Zobrazeno 7209 x
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 09 dub 2014 21:35, celkem upraveno 1 x.
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
otázky a odpovědi - křídování kostry
Jirko, díky za pochvalu, omlouvám se za zpoždění.
Křídování kostry: má to výhodu, že si nemáčíš balsu a vydrží to nitro. Nejhezčí je samozřejmě ta nejpracnější cesta - vždy před potahováním kostru na styčných plochách nalakovat a vyleštit. Ale já to nedělám, neboť jsem líný a lepím potah nitrolakem či homeopatickou dávkou tyčinkového lepidla a né herkulesem, který máčí. Zachování suché balsy je podstatná věc. Pokud lepíš vteřiňákem tak úplně vidíš, jak prosycená místa zůstanou jiná než ta provlhčená a udělá to hrboly.
R.
Křídování kostry: má to výhodu, že si nemáčíš balsu a vydrží to nitro. Nejhezčí je samozřejmě ta nejpracnější cesta - vždy před potahováním kostru na styčných plochách nalakovat a vyleštit. Ale já to nedělám, neboť jsem líný a lepím potah nitrolakem či homeopatickou dávkou tyčinkového lepidla a né herkulesem, který máčí. Zachování suché balsy je podstatná věc. Pokud lepíš vteřiňákem tak úplně vidíš, jak prosycená místa zůstanou jiná než ta provlhčená a udělá to hrboly.
R.
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Farman F-60 Goliath L-BAGG (ČSA)
Měřítko: 1/65
Kategorie: RC-Profile
Rozpětí: 16" (406 mm)
Váha: prázdný model - 3,67 g; letová - dle RC-výbavy 8-12 g
Motor a RC-výbava: X-Twin - 2xDC Ø 6 mm + Li-Pol 60 mAh, řízení pouze tahem motorů; nebo volný - 2x DC Ø 4mm + LiPol 25 mAh
Konstrukce: celobalsová z lišt tvrdé balsy 1.5 mm, potah Modelspann, potisk
Letové výkony: velmi pomalý let, pouze v bezvětří či v hale
Kategorie: RC-Profile
Rozpětí: 16" (406 mm)
Váha: prázdný model - 3,67 g; letová - dle RC-výbavy 8-12 g
Motor a RC-výbava: X-Twin - 2xDC Ø 6 mm + Li-Pol 60 mAh, řízení pouze tahem motorů; nebo volný - 2x DC Ø 4mm + LiPol 25 mAh
Konstrukce: celobalsová z lišt tvrdé balsy 1.5 mm, potah Modelspann, potisk
Letové výkony: velmi pomalý let, pouze v bezvětří či v hale
- Přílohy
-
- RC No-cal pofile scale Farman Goliath micro RC X-twin Gasparin Microinvent
- _DSC1316_800.jpg (131.33 KiB) Zobrazeno 8692 x
-
- _DSC1303_800.jpg (132.15 KiB) Zobrazeno 8692 x
0
Naposledy upravil(a) Robert Pajas dne 03 čer 2014 14:55, celkem upraveno 1 x.
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Vickers Vimy Commercial G-EASI (Instone)
Měřítko: 1/51
Kategorie: RC-Profile
Rozpětí: 16" (406 mm)
Váha: prázdný model - 4 g; letová - dle RC-výbavy 8-12 g
Motory a RC-výbava: 2x střídavý Gasparin G09UL + 2x Microinvent regulátor; Rx Coral S, řízení pouze tahem motorů, baterka Li-Pol 60 mAh
Konstrukce: celobalsová z lišt tvrdé balsy 1.5 mm, potah Modelspan, potisk
Letové výkony: velmi pomalý let, pouze v bezvětří či v hale, létá na jednu baterii asi 15-20 min; letovou ukázku shlédni zde:
http://www.youtube.com/watch?v=7rwt_a339n4
Kategorie: RC-Profile
Rozpětí: 16" (406 mm)
Váha: prázdný model - 4 g; letová - dle RC-výbavy 8-12 g
Motory a RC-výbava: 2x střídavý Gasparin G09UL + 2x Microinvent regulátor; Rx Coral S, řízení pouze tahem motorů, baterka Li-Pol 60 mAh
Konstrukce: celobalsová z lišt tvrdé balsy 1.5 mm, potah Modelspan, potisk
Letové výkony: velmi pomalý let, pouze v bezvětří či v hale, létá na jednu baterii asi 15-20 min; letovou ukázku shlédni zde:
http://www.youtube.com/watch?v=7rwt_a339n4
- Přílohy
-
- vvc800.jpg (77.97 KiB) Zobrazeno 8371 x
-
- vvc800micro.jpg (82.38 KiB) Zobrazeno 8371 x
-
- profile scale, ultra light model, micro RC, indoor
- vletu_800_.jpg (80.02 KiB) Zobrazeno 8371 x
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Farman F-192
Tak rodinka stínových dopraváků se rozrostla o Farmana F 192...
Zatím není jasné, na co to bude létat...
Zatím není jasné, na co to bude létat...
- Přílohy
-
- farman192profile_800.jpg (82.38 KiB) Zobrazeno 7573 x
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
Fokker F. VIIa - 13"
Tak další dopravák vzniká ve velikosti ořechu, ikdyž o pohonu není ještě rozhodnuto. (Místo pro kolík tam ovšem již je.)
Pozn. k obr.:
Vždy jsem válčil se symetrií trupu, poslední roky to řeším dvěma přepážkami zajišťujícími alespoň pár jasných úhlů a pevnost v oblasti centroplánu.
"Špendlíková šablona" je méně vzhlednou variantou lamelování.
Pozn. k obr.:
Vždy jsem válčil se symetrií trupu, poslední roky to řeším dvěma přepážkami zajišťujícími alespoň pár jasných úhlů a pevnost v oblasti centroplánu.
"Špendlíková šablona" je méně vzhlednou variantou lamelování.
- Přílohy
-
- _DSC1430_800.jpg (76.22 KiB) Zobrazeno 7381 x
-
- _DSC1422_800.jpg (61.9 KiB) Zobrazeno 7381 x
-
- _DSC1419_800.jpg (72.98 KiB) Zobrazeno 7381 x
0