EMIL 1/20 od SFA
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
EMIL 1/20 od SFA
...asi půjdu do španěla, možná z něj chladičema a kabinou udělám Déčko....jde mi o to, použít plastovou dvoulistku. V kostře, před potažením, s nekompletním trupem to vážilo 9,5g, tak uvidíme jak to půjde dál. Výkres je luxus, vše navazuje logicky a sedí perfektně....
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 92
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: EMIL 1/20 od SFA
Nádhera Radku. Při bodování na přesnosti určitě vyděláš. O povrchovku u tebe strach nemám. Je to moc nadějné.
0
Re: EMIL 1/20 od SFA
Pokud chceš dělat Doru, tak od náběžky dopředu je to úplně jiné letadlo než Emil. Ale absenci chladičů pod křídlem beru z hlediska aerodynamiky jako velké plus
0
Re: EMIL 1/20 od SFA
.....schválně sem nechal čumák tak jak je.....abych měl možnost mezka naladit do Déčka.......ale Sharku, máš pravdu, s tímhle prvním JUMEM je to od náběžky ůplně jinej eroplán, po celoodpoledním srovnávání výkresů jsem se rozhod, že jej dodělám jako E-4, tak jak je namalovanej na výkrese,.....camo bude nějakej fón, kterýho klucí z RAF roztříleli ůplně na sračku....a už teď jsem v depresi z té trojlistky..... prostě vrtule neumím....
0
Re: EMIL 1/20 od SFA
Udělej Švýcara, bude se dobře hledat v trávě https://www.google.cz/search?q=bf-109e+ ... BRsQsAQIIA
Vrtule je v pohodě, udělej si šablonu, na ní naohýbej za mokra listy a pak je na stejné šabloně olaminuj co nejlehčí skelnou tkaninou. Kolíky z uhlíkové kulatiny, neboj, zvládneš to.
Vrtule je v pohodě, udělej si šablonu, na ní naohýbej za mokra listy a pak je na stejné šabloně olaminuj co nejlehčí skelnou tkaninou. Kolíky z uhlíkové kulatiny, neboj, zvládneš to.
0
Re: EMIL 1/20 od SFA
zdravím kolegové, zatím s Emilem tady, 15gramů aktualně, bud´bude Franz fon Werra a nebo bílo-červenej švýcar....
- Přílohy
-
- kora-72137-messerschmitt-bf-109e-3a-emil-part-vii-swiss-air-force-.jpg (69.96 KiB) Zobrazeno 5101 x
0
Re: EMIL 1/20 od SFA
...zatím 24gramů, bez podvozku a listů, zaklouzáno za barákem, jeví se OK, trošku těžší na hlavu, takže by se snad nemuselo nějak dramaticky dovažovat...
0
Re: EMIL 1/20 od SFA
Máš to hezký, bude tedy Švýcar?
Jinak z klouznutí před nástřikem se moc usuzovat nedá, po nastříkání se letové vlastnosti velmi často a poměrně zásadně změní. Osobně mám vyzkoušeno od vystřelovadel až po gumáky. Ale máš pravdu, pokud je nyní model těžší na hlavu, tak nástřikem přibude hmotnost hlavně za těžištěm. Mohlo by to být dobré.
Jinak z klouznutí před nástřikem se moc usuzovat nedá, po nastříkání se letové vlastnosti velmi často a poměrně zásadně změní. Osobně mám vyzkoušeno od vystřelovadel až po gumáky. Ale máš pravdu, pokud je nyní model těžší na hlavu, tak nástřikem přibude hmotnost hlavně za těžištěm. Mohlo by to být dobré.
0
-
- Reakce: 2
- Příspěvky: 59
- Registrován: 20 říj 2014 07:20
- Bydliště: Trnava, SK
Re: EMIL 1/20 od SFA
Zdravím kumpáni! Ano, zákluz před malováním je opravdu jen čistě orientační záležitost, vzhledem k tomu, že zbývající nárůst hmotnosti bude z 95% za těžištěm, je fajn, že je hmotnější na čumák, no, jeden z hlavních důvodů, proč tak většinou činím, je zjištění dobrého ůhlu seřízení, to prostě zjistím jenom klouznutím s nezalepenou výškovkou, s tím, že ji zalepím až jsem si jistej, že je ve správné poloze vůči křídlu. Taky je dobrý ji zalepit až po malování, většinou je lepší malovat výškovku solo, nehledě k tomu, že trup se bez výškovky daleko líp maskuje.....vzepětí jsem na výkrese naměřil (střed trupu, konec křídla) 37mm , tak sem tak udělal, taky se mi zdá trošku menší, ale rozpětí mi vychází přesně 495mm, jak je uvedeno na výkrese.
Včera byl ůplně fantastickej den na trening, doslova "Trnávkovské" počasí! Chudák starej Hurrouš je KIA, dovážen, neubráno vyosení motoru, dál už to byla otázka dvou vteřin....ulomený křídlo....po opravě půjde na zedˇ s legendou "ale jo...lítal celkem fajn, hlavně výborná škola záletové procedury, teď už nelítá" Štuka pomalu odkrývá svůj potenciál, dle rady pana Koutného, jsem na posílení negativu, zvedl o 2mm pravý flaperon a ano, funguje bezvadně! Nejlepší čas 47s...a došlo ještě k jednomu historickému momentu, poprvé sem letěl maxo s házedlem bez termiky....a to je asi tak všechno zatím....
Včera byl ůplně fantastickej den na trening, doslova "Trnávkovské" počasí! Chudák starej Hurrouš je KIA, dovážen, neubráno vyosení motoru, dál už to byla otázka dvou vteřin....ulomený křídlo....po opravě půjde na zedˇ s legendou "ale jo...lítal celkem fajn, hlavně výborná škola záletové procedury, teď už nelítá" Štuka pomalu odkrývá svůj potenciál, dle rady pana Koutného, jsem na posílení negativu, zvedl o 2mm pravý flaperon a ano, funguje bezvadně! Nejlepší čas 47s...a došlo ještě k jednomu historickému momentu, poprvé sem letěl maxo s házedlem bez termiky....a to je asi tak všechno zatím....
0
Re: EMIL 1/20 od SFA
Hurricana je mi líto, s obdivem jsem v Trnávce sledoval, jak krásně Ti létal, zejména druhý (mnou pozorovaný) let. Martin
0