Polomakety IPRO
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: Polomakety IPRO
Pěkné!
Já jsem už rozumnou (= vyšší) trávu nenašel a tak jsem zálety odložil na jaro. I když by na případné opravy (ne fatální) byla zima optimální...
Jako Triplane mu dodáš konkurenčního brášku, ne?
Já jsem už rozumnou (= vyšší) trávu nenašel a tak jsem zálety odložil na jaro. I když by na případné opravy (ne fatální) byla zima optimální...
Jako Triplane mu dodáš konkurenčního brášku, ne?
0
-
- Reakce: 37
- Příspěvky: 790
- Registrován: 07 úno 2010 12:47
- Bydliště: Praha
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Polomakety IPRO
Gratuluji k záletu Dreideckera, to je poprvé, co tento typ z IPRO kolekce vidím opravdu létat. Zdá se, že lomení do V je až přehnaně velké a model se pak jako přestabilizovaný kývá ze strany na stranu. Měl jsem dvacetinku Dr.-I s minimálním vzepětím a dalo se dto zalétat, dokonce zvítězil v r. 1969 při velké soutěži dvacetinek na Riviéře a Ota Šaffek jím byl nadšený. Další dvacetinky s mnohem větším lomení a mohutnějšími svazky pak stavěli a létali Alfery, Křivák a Knebl.
0
Re: Polomakety IPRO
Díky všem!
Steve:
Chápu, problémy s nalezením vhodné letové plochy řeším neustále...
Konkurenční bráška není vyloučenej, ale nemůžu slíbit - u mne se stavební plány mění každou chvíli. Nejvíc pravděpodobná je stavba toho, co předem vůbec neplánuju.
Robert:
Jasně, koukni na ně. Mně se tyhle plánky líbí, mají svoje kouzlo a nejsou o nic horší než ty zahraniční, ze stejné doby. Co třeba IPRO-157 ZLÍN XV?
p.Koutný:
Ano, taky mne napadlo, že kývání při letu do stran může být způsobené příliš velkým vzepětím křídel. Teď si ale spíš myslím, že to má souvislost s tím hodně tlustým profilem křídel. Při startu a v prvním okruhu totiž křídly nemává, začíná to až při poklesu kroutícího momentu a zpomalení letu.
T.
Steve:
Chápu, problémy s nalezením vhodné letové plochy řeším neustále...
Konkurenční bráška není vyloučenej, ale nemůžu slíbit - u mne se stavební plány mění každou chvíli. Nejvíc pravděpodobná je stavba toho, co předem vůbec neplánuju.
Robert:
Jasně, koukni na ně. Mně se tyhle plánky líbí, mají svoje kouzlo a nejsou o nic horší než ty zahraniční, ze stejné doby. Co třeba IPRO-157 ZLÍN XV?
p.Koutný:
Ano, taky mne napadlo, že kývání při letu do stran může být způsobené příliš velkým vzepětím křídel. Teď si ale spíš myslím, že to má souvislost s tím hodně tlustým profilem křídel. Při startu a v prvním okruhu totiž křídly nemává, začíná to až při poklesu kroutícího momentu a zpomalení letu.
T.
0
Re: Polomakety IPRO
Moc pěkné,jsem rád, že vidím toho Fokkera létat-kdysi před lety jsem se nechal také zlákat,ale kloudný let jsem z toho nedostal.Zbytky toho modelu pietně uchovávám na půdě ve staré skříňce. Dnes, když vím co vím by to snad bylo lepší-snad
Co se Ipro plánků týká, tak toho Zlína můžu doporučit, má pěkné proporce, dobře se staví a hezky létá, také ho ještě mám a občas si s ním prolítnu pár okruhů. T.
Co se Ipro plánků týká, tak toho Zlína můžu doporučit, má pěkné proporce, dobře se staví a hezky létá, také ho ještě mám a občas si s ním prolítnu pár okruhů. T.
0
Re: Polomakety IPRO
Díky Tazi.
Jo, ten Zlín a třeba Arado, Caudron, Bucaneer budou určitě dobrý letci bez větších úprav plánků. Pěkně létá i Cadet z předchozí stránky.
T.
Jo, ten Zlín a třeba Arado, Caudron, Bucaneer budou určitě dobrý letci bez větších úprav plánků. Pěkně létá i Cadet z předchozí stránky.
T.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Polomakety IPRO
Pokud mohu přispět svou zkušeností, pak tedy Caudron v provedení Vlastíka Šimka létá fantasticky, můj Zlín Z-XV s dobrou gumou uměl 50-60s. Plovákové Arado postavené z tuzemského materiálu v r. 1955 v Jevíčku také poměrně slušně létalo (asi kolem 20 s.), dnes z balzy a s dobrou gumou by to bylo mnohem lepší. Zdenek Raška má Fiata SR-32, ale neviděl jsem jej létat...Před deseti roky jsem postavil Bredu s jednoduchým potahem křídla, umí 60s. A pak jsou zde Jančaříkovy konstrukce...
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 92
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Polomakety IPRO
A co teprve kdyby bylo z huhlíku, a zvětšené, a vyměněný profil a zvětšená kormidla!!! Pane Koutný, styďte se - zabíjíte původní myšlenku (a bohužel nejen JI !)Lubomir Koutny píše: Plovákové Arado postavené z tuzemského materiálu v r. 1955 v Jevíčku také poměrně slušně létalo (asi kolem 20 s.), dnes z balzy a s dobrou gumou by to bylo mnohem lepší.
Za každý takovýto model postavený striktně podle takovéhoto plánku sklidíte rozhodně více ovací, než za ústupky a "podvody" získaných 10 vteřin letu - tomu věřte! A to nemluvím o osobních pocitech a radosti, tkařka jako vítězství člověk a nad hmotou (a vím o čem píšu! pááč třeba můj Liliput je smrkový, překližkový = nee podle "článku LK" - nikdy asi neuletí, ale když uletěl 2 kolečka, málem jsem se rozplakal radostí )
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Polomakety IPRO
Nemyslím, že bych se měl za něco stydět. Já měřítko neměním, neměním ani profil křídla. Ovšem gumu IPRO, kterou nechal Husička vyrobit po válce z přírodního kaučuku mělo jen málo brněnských modelářů, ostatní létali na mizerný Optimit. Dnes tu IPRO nikdo nemá a po 60 ti letech by byla rozpadlá, takže TAN SS do které natočím 2x více, stejně jako ostatní. Jinak by neškodilo přečíst si pravidla SAM, tam také se píše o možnosti nahradit dnes již nedostupné materiály současnými. Jenže nezůstává jen u toho komercializace zde funguje a tak se létají oldtimery RC a s elektrickými motory, samozřejmě s rozměry změněnými jiným měřítkem, potah syntetickými materiály. Ano jen nezavírat oči před fakty!
Jinak chlapci z mých kroužků staví po mnoho let Liliputy a vždy mají nosníky křidla ze smrku 2x2. Ovšem s nějakými dvěma okruhy se nespokojí. Jejich modely umí minutu a některé i více. Destiletý Vojta vyhrál mezinárodní OPENSCALE se samými maximy tedy 3x po 90s před hochem, který přijel až z USA. Nějak jsem si nevšiml, že by se hoch styděl, naopak on i jeho rodiče byli na něj hrdí.
Jinak chlapci z mých kroužků staví po mnoho let Liliputy a vždy mají nosníky křidla ze smrku 2x2. Ovšem s nějakými dvěma okruhy se nespokojí. Jejich modely umí minutu a některé i více. Destiletý Vojta vyhrál mezinárodní OPENSCALE se samými maximy tedy 3x po 90s před hochem, který přijel až z USA. Nějak jsem si nevšiml, že by se hoch styděl, naopak on i jeho rodiče byli na něj hrdí.
0