Polomakety IPRO

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Pavel Stráník, Jiří Doležel

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2124
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Lubomir Koutny » 05 úno 2018 19:11

To je paráda, grataluji!
0

Triplane
Reakce: 6
Příspěvky: 293
Registrován: 17 zář 2010 17:47
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Triplane » 07 úno 2018 16:24

Děkuji pane Koutný.

Na předchozí stránce zmiňovaný starý článek z Modeláře o pláncích a modelech serie IPRO 151-161 PhDr Jiřího Mencla, kterým to všechno začalo. :)
P1380964.JPG
Příloha P1380964.JPG je dlouhodobě nedostupná.
0

Triplane
Reakce: 6
Příspěvky: 293
Registrován: 17 zář 2010 17:47
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Triplane » 07 úno 2018 16:26

P1380966.JPG
0

havran
Reakce: 1
Příspěvky: 18
Registrován: 21 led 2018 14:03
Bydliště: Vranovice

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od havran » 25 úno 2018 21:24

Ten Brewster od Triplane je moc pěkně potažený. Jako nováčka na tomto fóru by mne zajímalo pár technologických postupů, tedy jestli mohu:
Model je potažený v celku nebo zvlášť křídla, trup, SOP,VOP?
Je kostra před potažením nalakována?
Použitý papír (objednal jsem si Kashmir 8,6)
Je napřed vypnutý vodou?
Nitrolak nebo Balakryl na vypnutí?
Z kolika dílů je potah trupu?
Možná to jsou dotazy spíše do sekce dílna, ale když ty fotky jsou opravdu tak pěkné. :o
0

Triplane
Reakce: 6
Příspěvky: 293
Registrován: 17 zář 2010 17:47
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Triplane » 26 úno 2018 21:30

Havrane, Brewster je potažený právě Kashmirem 8,6. Model jsem potahoval zvlášť křídlo a kormidla. Po potažení boků trupu jsem zalepil potažené a správně nakroucené křídlo a pak dopotáhnul zbytek trupu. Není to žádné pravidlo, u každého modelu je vhodný jiný postup.Vodou vypínám s citem až po 1-2 vrsvě laku, aby se jemný papír nerozmáčel a nerozmazávaly se barvy. Použil jsem pouze nitrolak a to i k přilepení papíru ke kostře. Před potahováním byla kostra nalakována 1vrstvou laku a přebroušena. Potah na trupu je z několika dílů, jen tak lze zamezit nepěknému zvlnění papíru. Chce to předem nasucho zkoušet, stříhat a pasovat.
T.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2124
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Lubomir Koutny » 04 pro 2021 15:54

Pokud sháníte plánky IPRO minimaket, pak mimo stránky SAM 78 je něco pod vlákem Krumplovičův pohár:

Piper.pdf
(1.75 MiB) Staženo 76 x

arado 196.pdf
(1.59 MiB) Staženo 59 x

history acft dk.pdf
(4.23 MiB) Staženo 57 x

1942 - Storch.pdf
(1.62 MiB) Staženo 76 x

1936 Nebezkablecha.pdf
(1.39 MiB) Staženo 55 x

Zlina Z-XV má Toník, a také někdo to Bufalo...
0

Bobeš Jiří Tamfal
Reakce: 6
Příspěvky: 81
Registrován: 09 úno 2010 09:19
Bydliště: Kravaře

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Bobeš Jiří Tamfal » 14 led 2022 13:41

zdravím všechny , při brouzdání po internetu jsem našel ke stažení plán IPRO-Tatra T-131
https://uloz.to/file/Vf4haSFk2l9J/ipro- ... f0nmSwAt==
možná se bude někomu líbit Jirka
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2124
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Lubomir Koutny » 14 led 2022 18:32

Jirko a Triplane díky za Tatru a Bucaneera,oba plánky mi chyběly. Jen škoda že to nebylo skenováno, takže moje tiskárna to nerozliší, ale v copycentru si s tím jistě poradí,
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2124
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Lubomir Koutny » 14 led 2022 21:22

Tak jsem pěčlivě prošel celé toto vlákno a zjisti zřejmý zásah cenzůry. Zatím, co dlouhé a sem nepatřící dohadování o Liliputovy tam beze změny cenzor nechal. Tak fotky mých IPRO modelů Cadet, Caudron a Arado Ar-196 jsou smazány. Chápu, že těch fotek a popisu zalétávání Arada bylo až možná příliš, stačila by jedna fotka v kostře a druhá hotového modelu. Stačilo říci a dalo se to slušně vyřešit.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2124
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Lubomir Koutny » 15 led 2022 08:27

Ctěl bych se omluvit administrátorovi za svoji chybu. Fotky a popis zalétávání mých IPRO BV minimaket, to vše je v AKCE Pohár Dušana Krumploviče, stejně jako moho informací a ukázek částí plánků většiny typů, co do kolekce IPRO patří. Právě tato dvojkolejnost mne uvedla v omyl.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2124
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Lubomir Koutny » 04 bře 2022 14:28

Včera bylo za poledne bezvětří, slunečno a 6 stupňů C. Takže jsem vzal Bucaneera a šel na svůj plácek mezi paneláky, dálničním přivaděčem a parčíkem. Zasadil model mezi laťky lavičky a začal natáčet, jennže v ten okamžik přišel první závan asi 1 m/s od východu. Natočil jsem do svazku - smyčky gumy RAN SS 3x1 o délce 460mm 500 otáček a pak dost dlouho čekal až průvan zeslábne, pak odstartoval proti tomu slabému průvanu, model po startu nastoupal v půl zatáčce asi jen 3 m výšky za stálého kývání z křídla na křídlo, pak pokračoval v mírném klesání v okruhu o průměru 35 m a po 20 s přistál, ve svazku zbyly nějaké otáčky a tak jsem jej ještě odstartoval, ale let byl krátký, asi jen 12m a 3s.
Již minule, když jsem tento jev popisoval, tak jsem doufal, že někdo z modeláém svazku, který je na krátkém závěsu se při natočení tvoří velké uzly, ty v zimním chladném počasí jsou dosti tvrdé a přo vytáčení pak jejich uvolněním se na okamžik mění kroutící moment, což se přes relativně velkou vrtuli přenese na model tak, že ten se pak nahne na křídlo.
Při druhém natáčení průvan zesílil natolik, že by již bylo riziko pověsit model na nějaký strom a tak jsem raději další pokusy vzdal a šel domů.
Přílohy
ze předi .JPG
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2124
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Polomakety IPRO

Příspěvek od Lubomir Koutny » 04 bře 2022 16:28

Nevím, jak se to stalo, ale z mého posledního příspěvku vypadla část textu, ten měl být :
Již minule, když jsem tento jev popisoval, tak jsem doufal, že někdo z modelářů, leteckých inženýrů mi řekne, proč to kývání. Nestalo se. Takže musím vystačit se svou úvahou : u velmi dlouhého svazku, který je na krátkém závěsu se při natočení tvoří velké uzly, ty v zimním chladném počasí jsou dosti tvrdé a při vytáčení pak jejich uvolněním se na okamžik mění kroutící moment, což se přes relativně velkou vrtuli přenese na model tak, že ten se pak nahne na křídlo.
Při druhém natáčení průvan zesílil natolik, že by již bylo riziko pověsit model na nějaký strom a tak jsem raději další pokusy vzdal a šel domů.
0

Odpovědět