
Ok, nemyslel jsem RC. A ani oříšky a pistácia, tam jde o jiný letový projev.
Obecně jde o Dvacetinky, sifony a volné elektry.
V podstatě jde o stejnou či podobnou velikost, kdy by - podle mého názoru - neměl být nějaký zásadní rozdíl v seřízení.
Jestli mezi Tondovým Canardem jako Dvacetinkou nebo třeba mojí elektro verzí, větší o 25%...

Rozdíl vidím "pouze" v rozdílném kroutící momentu, který (možná) potřebuje jiné příčné seřízení. Ale ptám se na podélné seřízení

...otištěné kdysi v mém článečku v Modeláři...
To je je obecné označení, asi ne ten, co jsem loni tady uvedl.
Právě proto že čtu, tak vím, že tam je to přesně opačně než tady z diskuze vyplynulo.
O jiném takovém článečku nevím.
Jestli monolog, tak jen proto, že víc upřesnění se "nesešlo"

Nepočítám osobní konzultace, kdy jsem nějaké informace získal.
Třeba že zbytečně velké podélné seřízení se dá sice dohnat větším potlačením "motoru", ale proč?
Nemusíš přece reagovat

Já jen, že si rád počtu o stavbě, řešení problémů a praktické zkušenosti, a to nejen malých modelů.
A téměř nikdy se údaje o profilech, seřízení a těžišti nedozvím.
Podle mě to nejpodstatnější

Mít vrata od stodoly se správným profilem, seřízením a těžištěm, tak musí letět


Třeba i zde pár lidí postavilo zmiňovaného Dreideckera a u žádného tyto informace nejsou, pokud si vzpomínám.
Tam se špatné výchozí nastavení už změnit nedá
