Stránka 3 z 3

Re: Protiběžné vrtule a převodovky

Napsal: 09 úno 2021 11:09
od Lubomir Koutny
Nevím, zda se našel mimo mne nějaký nadšenec, který se pustil do stavby, nebo dokonce již nyní postavil nějakou novou minimaketu s protiběžnými vrtulemi. Zdá se, že zvládnutí mechanické části funkční převodovky v rozumné váze je natolik náročné, že vetšinu minimaketářů odrazuje. Respektuji to a nabízím jednoduché a zaručeně funkční řešení, které jistě vyjde váhově příznivě a zaruččuje vynikající letové výkony. Tím je projekt rychlostního racera pro Schneiderův pohár Pc.6. Postavený v M 1/20 s metrovým svazkem - smyčka gumy TANN SS 5x1 mm může být natočen na 2600 obrátek, doba vytáčení cca 70s, dosažená výška přes 5m a ještě z té výšky pár vteřin kluzu, takže potenciální vítěz FLY OFF to bezesporzu je!

Re: Protiběžné vrtule a převodovky

Napsal: 13 úno 2021 18:23
od Lubomir Koutny
Opravuji, samozřejmě, že mi tam schází nula u té výšky, správně 50 m.

Re: Protiběžné vrtule a převodovky

Napsal: 13 úno 2021 19:55
od Petr P
Zajímavé je, že ačkoliv toto téma je o protiběžném pohonu, schéma té fiktivní Pegny ukazuje obě vrtule jako levotočivé.

Re: Protiběžné vrtule a převodovky

Napsal: 13 úno 2021 22:19
od Lubomir Koutny
Máš pravdu, ale je to hloupost toho, kdo schema kreslil. Pokud jsem pátral po typu motorů, pak to byly třířadové Isotta Fraschiny otočené zády k sobě, takže vrtule se musely otáčet proti sobě. A totéž bude u minimakety při pohonu jedním svazkem.

Re: Protiběžné vrtule a převodovky

Napsal: 13 úno 2021 22:23
od Jiří Doležel
Petře, čeho ty si nevšimneš 🙂 Objevil si Lubošův zlatý grál, stačí spojit vrtule společnou hřídelí a může gumu navíjet..

Re: Protiběžné vrtule a převodovky

Napsal: 13 úno 2021 22:56
od Petr P
Luboš - ano, chápu, že se jedná o lajdáctví kresliče. Stejný směr otáčení by nedával smysl.

Jirka - no, víš, ne nadarmo mi v práci říkají šťoura. A za zády možná i kaziš.k :)