Piper Cherokee SIX B

Poptávka, nabídka a upozornění na nalezené podklady ke stavbě minimaket

Moderátoři: Vladimír Alfery, Pavel Stráník

Uživatelský avatar
Petr P
Reakce: 5
Příspěvky: 165
Registrován: 03 led 2020 19:48

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Petr P » 02 bře 2021 18:16

Pořád stejně mizerné kresbičky...
piper_pa-32rt.jpg
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Lubomir Koutny » 02 bře 2021 19:21

To sem nedávejte, toho je plno na internetu a není to SIX B, ten má VOP normálně na zádi trupu a ne kormodla do T.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Lubomir Koutny » 02 bře 2021 21:08

Možná by bylo dobré říci, že tento typ Pipera s kormidly do T jsem stavěl jako dvacetinku i oříška. Bohužel ta dvacetinka měla nepěknou vlastnost, po moc pěkném motorovém letu pravidelně po krátkém klouzavém letu přecházela do strmé pravé klesavé spirály. A nedělala to jen ta moje, podobnou zkušenost měli moji kamarádi, jak zdejší z Brna, tak i z USA Mark Fineman. Ani oříšek nebyl nijak dobrý typ do haly a tak jsem jej poslal na mezinárodní out door soutěž do Francie. Poštou byl model tak poškozený, že ve Francii jej musel E. Filon prakticky přestavět.
Naopak PA-32 Piper Cherokee SIX B je mimořádně stabilní a velmi létavý - jak nakonec potvrzuje i RCok.
0

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 35
Příspěvky: 471
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Ivan Horníček » 02 bře 2021 21:27

V manuálu je náčrtek.
Přílohy
PA-32-260-Cherokee6-POH.pdf
(7.03 MiB) Staženo 64 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Lubomir Koutny » 03 bře 2021 07:36

Ivane moc děkuji. Ano ten "náčrtek" z manuálu je tím nejlepším 3 pohledfem, který jsem zatím viděl a hlavně věrně ukazuje tvary letounu, mimo to v manuálu je také spousta detailů, třeba podvozku atd. Potěšilo mne, že to hezky ladí i s výkresem dvacetinky, co jsem nakreslil i když nyní, pokud bych kreslil nový výkres tak bych si napřed ten náčrtek zvětšil přímo na velikost dvacetinky a ušetřilo by mi to pár hodin práce,,,
0

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 35
Příspěvky: 471
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Ivan Horníček » 03 bře 2021 11:48

Hezký boční pohled. Elegance sama.
Přílohy
1216832008.jpg
0

discobolos
Reakce: 9
Příspěvky: 1367
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od discobolos » 03 bře 2021 12:11

Jen ten podvozek je hrozně nízký :( .
Aby se tam vešla patřičná vrtule, bude se muset výrazně zvýšit, takže tím silně utrpí bokorys.
To je problém většiny moderních letadel, které mají výrazně menší vrtule, než letadla z první války a období kolem ní.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Lubomir Koutny » 03 bře 2021 15:15

Ano, ale to se dá vyřešit tak, že přední nohu uděláš delší, na bodování a lety z rukyje hodně zasunuta v dlouhé trubičce zalepené v trupu až skoro po osu trupu, pro létání ze země ji vytáhněš tak, že vrtule nebrnká o stůl...
0

Pavel Stráník
Reakce: 23
Příspěvky: 1087
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Pavel Stráník » 03 bře 2021 22:13

Lubomir Koutny píše:
03 bře 2021 15:15
Ano, ale to se dá vyřešit tak, že přední nohu uděláš delší, na bodování a lety z rukyje hodně zasunuta v dlouhé trubičce zalepené v trupu až skoro po osu trupu, pro létání ze země ji vytáhněš tak, že vrtule nebrnká o stůl...
No to asi nebude ten zcela košer způsob jak tenhle problém vyřešit :lol: :lol: :lol: :lol:
Ale naštěstí se dnes dá soutěžit s lety jen z ruky, sice s penalizací, ale bez rizika diskvalifikace.

Větší problém u tohoto a podobných typů ale vidím v tom, že dávají smysl jen když se trup silně zjednoduší a postaví se víceméně hranatý, ač v originále to byla poloskořepina. A to bodovači jistě neopomenou "ocenit"
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Lubomir Koutny » 04 bře 2021 07:14

Pavle, pokud to řešení nepovažuješ za košer (o když zatím neodporuje žádnému bodu pdaných pravidel pro dvacetinky), pak je zde řešení zcela elegantní, převod do rychla a bude to hezky létat i s malou vrtulí. Tvar trupu lze dodržet maketově bez toho, aby se to ošidilo plochou horní stranou, to co je na fotkách dvacetinky, tak to je úroveň před 43 toky !!!
0

Pavel Stráník
Reakce: 23
Příspěvky: 1087
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Pavel Stráník » 04 bře 2021 07:53

Ano, převod do rychla by byl řešením, které ale podle mě ovšem účinnost pohonu dost zhorší. No a že vytažení přední podvozkové nohy porušuje pravidla není pochyb, viz bod 5:
Výstřižek.JPG
S podobnou logikou by totiž bylo možné vysunout třeba prodloužené ocasní plochy, umně na bodování zasunuté do trupu :lol:

Schválně jsem na internetu pohledal nějaké fotky a tam se mi trup jeví s plochými boky jen pod řadu oken, pak už je celkem plynule zaoblený.
1495126478.jpg
0

Vyvel
Reakce: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 05 úno 2010 21:59
Bydliště: Říčany u Brna

Re: Piper Cherokee SIX B

Příspěvek od Vyvel » 04 bře 2021 11:26

No dalo by se s tím polemizovat. Vlastně nic neodebírám, tedy neměním celkovou hmotnost, ale zásadním způsobem měním geometrii. O tom sice v pravidlech výslovně nic uvedeno není ale přijde mi to nějaké divné.
Pokud chci použít větší vrtuli a natáhnu podvozek tak ztratím ve statice za bokorys a pohled zepředu ale zas to líp poletí včetně startu ze země a příslušné bonifikace. Nebo nechám podvozek krátký a budu lítat jen z ruky i za cenu, že mi z času něco odečtou.
Možná by nebylo marné při nějaké revizi pravidel doplnit něco o změně geometrie mezi statickým hodnocením a letovou konfigurací.
0

Odpovědět