Aermacchi AL-60

Poptávka, nabídka a upozornění na nalezené podklady ke stavbě minimaket

Moderátoři: Vladimír Alfery, Pavel Stráník

Odpovědět
akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 246
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Aermacchi AL-60

Příspěvek od akademikrichard » 27 bře 2021 05:30

Další Itoh :-)?

http://airwar.ru/other/draw/al60.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Aermacchi_AL-60
AL-60_1.JPG
AL-60_1.JPG (39.36 KiB) Zobrazeno 711 x
dokonce i s turbopropem
AL-60_2.JPG
AL-60_2.JPG (40.97 KiB) Zobrazeno 711 x
AL-60_3.JPG
AL-60_3.JPG (12.66 KiB) Zobrazeno 711 x
AL-60_4.JPG
AL-60_4.JPG (27.16 KiB) Zobrazeno 711 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Aermacchi AL-60

Příspěvek od Lubomir Koutny » 27 bře 2021 07:31

Výkrea dvacetinky Aeromacchi L-60 jsem nakreslil v sedumdesátých letech a stavěl ji šikovný člen mého kroužku Ivan Šimoník.
O pár desítelk let jsem nakkreslil její další mutaci KUDU a tu si postavil a dosud létá Tom Heinl.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Aermacchi AL-60

Příspěvek od Lubomir Koutny » 27 bře 2021 21:44

L-60 turbi s dlouhou přídí je velmi vhodnou předlohou pro dvacetinku. Ale mně se také líbí L-60 s dvoukolým podvozkem, který stejně jako u Kudu neomezuje průměr vrtule a je výhodněkší pro starty ze země
Přílohy
AL-60 .jpg
AL-60 .jpg (12.49 KiB) Zobrazeno 605 x
L-60 .jpg
L-60 .jpg (18.55 KiB) Zobrazeno 605 x
Kudu .jpg
Kudu .jpg (9.7 KiB) Zobrazeno 605 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 27
Příspěvky: 2003
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Aermacchi AL-60

Příspěvek od Lubomir Koutny » 29 bře 2021 09:11

Nedalo mi to a tak jsem ze všech podkladů co mám a z fotek verzre L-60 turbi nakreslil výkres dvacetinky. Je to opravdu optimální velký hornoplošník, který může být postavený přesně a při tom velmi lehký, takže patřičně super létavý.
Trochu jsem byl na vážkách, jak udělat křídlo, zda žebra budou pásková, nebo plná. Před těmi 40ti roky byla dvacetinka L-60 postavena v obojím provedení. Mirek Duda použil tradiční plná žebra, dva nosníky na horní straně a jeho dvacetinka byla pevná rovná a fantasticky létavá, dnes bych řekl až moc létavá, protože mu také brzy uletěla. Ivan Šimoník zvolil metodu páskových žeber, možná ve snaze ušetřit váhu i zvolil příliš lehkou měkkou balzu, jeho dvacetinka byla o dost lehčí než ta Mirkova, ale měla měkké křídlo a to se podle počasí často deformovalo, takže stále bylo potřeba je rovnat a každý let byl trochu jiný.
To rozhodlo, plánek L-60 turbi jsem tedy nakreslil s plnými žebry. Dvacetinka má rozpětí 650 mm, délku 500 mm, třílistá vrtule průměr 230 mm, odhadovaná prázdná váha cca 35g, svazek 4 nitě FAI TAN SS 3x1 o délce 720 mm (9,8 g), max otáčky 2000. Při natočení na 1600 bude motorový let asi 80s, výška 40m a klouzavý let 30s. Ano, ono by to mělo létat jako dobrý model kategorie P-30.
1
1 Obrázek

Odpovědět