Další Itoh ?
http://airwar.ru/other/draw/al60.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Aermacchi_AL-60
dokonce i s turbopropem
Aermacchi AL-60
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 253
- Registrován: 12 úno 2010 20:54
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aermacchi AL-60
Výkrea dvacetinky Aeromacchi L-60 jsem nakreslil v sedumdesátých letech a stavěl ji šikovný člen mého kroužku Ivan Šimoník.
O pár desítelk let jsem nakkreslil její další mutaci KUDU a tu si postavil a dosud létá Tom Heinl.
O pár desítelk let jsem nakkreslil její další mutaci KUDU a tu si postavil a dosud létá Tom Heinl.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aermacchi AL-60
L-60 turbi s dlouhou přídí je velmi vhodnou předlohou pro dvacetinku. Ale mně se také líbí L-60 s dvoukolým podvozkem, který stejně jako u Kudu neomezuje průměr vrtule a je výhodněkší pro starty ze země
- Přílohy
-
- AL-60 .jpg (12.49 KiB) Zobrazeno 2653 x
-
- L-60 .jpg (18.55 KiB) Zobrazeno 2653 x
-
- Kudu .jpg (9.7 KiB) Zobrazeno 2653 x
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aermacchi AL-60
Nedalo mi to a tak jsem ze všech podkladů co mám a z fotek verzre L-60 turbi nakreslil výkres dvacetinky. Je to opravdu optimální velký hornoplošník, který může být postavený přesně a při tom velmi lehký, takže patřičně super létavý.
Trochu jsem byl na vážkách, jak udělat křídlo, zda žebra budou pásková, nebo plná. Před těmi 40ti roky byla dvacetinka L-60 postavena v obojím provedení. Mirek Duda použil tradiční plná žebra, dva nosníky na horní straně a jeho dvacetinka byla pevná rovná a fantasticky létavá, dnes bych řekl až moc létavá, protože mu také brzy uletěla. Ivan Šimoník zvolil metodu páskových žeber, možná ve snaze ušetřit váhu i zvolil příliš lehkou měkkou balzu, jeho dvacetinka byla o dost lehčí než ta Mirkova, ale měla měkké křídlo a to se podle počasí často deformovalo, takže stále bylo potřeba je rovnat a každý let byl trochu jiný.
To rozhodlo, plánek L-60 turbi jsem tedy nakreslil s plnými žebry. Dvacetinka má rozpětí 650 mm, délku 500 mm, třílistá vrtule průměr 230 mm, odhadovaná prázdná váha cca 35g, svazek 4 nitě FAI TAN SS 3x1 o délce 720 mm (9,8 g), max otáčky 2000. Při natočení na 1600 bude motorový let asi 80s, výška 40m a klouzavý let 30s. Ano, ono by to mělo létat jako dobrý model kategorie P-30.
Trochu jsem byl na vážkách, jak udělat křídlo, zda žebra budou pásková, nebo plná. Před těmi 40ti roky byla dvacetinka L-60 postavena v obojím provedení. Mirek Duda použil tradiční plná žebra, dva nosníky na horní straně a jeho dvacetinka byla pevná rovná a fantasticky létavá, dnes bych řekl až moc létavá, protože mu také brzy uletěla. Ivan Šimoník zvolil metodu páskových žeber, možná ve snaze ušetřit váhu i zvolil příliš lehkou měkkou balzu, jeho dvacetinka byla o dost lehčí než ta Mirkova, ale měla měkké křídlo a to se podle počasí často deformovalo, takže stále bylo potřeba je rovnat a každý let byl trochu jiný.
To rozhodlo, plánek L-60 turbi jsem tedy nakreslil s plnými žebry. Dvacetinka má rozpětí 650 mm, délku 500 mm, třílistá vrtule průměr 230 mm, odhadovaná prázdná váha cca 35g, svazek 4 nitě FAI TAN SS 3x1 o délce 720 mm (9,8 g), max otáčky 2000. Při natočení na 1600 bude motorový let asi 80s, výška 40m a klouzavý let 30s. Ano, ono by to mělo létat jako dobrý model kategorie P-30.
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aermacchi AL-60
Bohužel se mi nepodařilo nikde sehnat dobrý třípohled verze AL-60 turbi. Ale vím , že nejsem žádný expert na Internet, snad mi někdo pomůže. Zatím je výkres dvacetinky udělaný podle technických údajů a fotek.
0