XP-40Q první prototyp, H.D. 731
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
XP-40Q první prototyp, H.D. 731
Dost se naříká na monotématičnost létavých typů u dvacetinek. Je to již dávno, co byly postaveny dvacetinky P-40 a svými výkony nijak neoslnily. Nicméně poslední varianty jsou velmi potentní. Dušan Garba se zajímal o P-40Q, některé zdroje píšou, že odříznutím horní části trupu za kabinou byl stroj mírně stranově nestabilní, ale Martin Huk velmi dobře létá s oříškem druhého prototypu P-40Q v civilních barvách racera z r. 1949.
Já bych rád sehnal 3-pohled od prvního prtotypu XP-40Q (to je ten bez chladiče na přídi, s křídlem o plném rozpětí a hřbetní zapuštěnou kabinou. Fotka tohoto letounu přímo z boku je na google obrázky, takže není problém nakreslit jeho bokorys, další fotka ze předu je na straně 94 v AIR INTERNATIONAL FEBRUARY 1977, zajímají mne hlavně ty dvě fotky dole XP-40Q - modifikované z P-40K. Bohužel sehnat tento časopis a oskenovat, je mimo mé možnosti, může mi někdo pomoci ?
Dále sháním dobrý 3 pohled od francouzského H.D. 731, to je ten s krátkým křídlem a třílistou vrtulí, ale ne ten z malého Greena (ten mám a je mizerný).
rád bych poprosil o pomoc. Kdo by mohl oskenovat nějaký lepší výkres a poslat. Také by mne zajímaly barvy tohoto letounu. Chci stavět znovu pořádného oříška.
Děkuji za pomoc
koutny.lubomir@seznam cz
Já bych rád sehnal 3-pohled od prvního prtotypu XP-40Q (to je ten bez chladiče na přídi, s křídlem o plném rozpětí a hřbetní zapuštěnou kabinou. Fotka tohoto letounu přímo z boku je na google obrázky, takže není problém nakreslit jeho bokorys, další fotka ze předu je na straně 94 v AIR INTERNATIONAL FEBRUARY 1977, zajímají mne hlavně ty dvě fotky dole XP-40Q - modifikované z P-40K. Bohužel sehnat tento časopis a oskenovat, je mimo mé možnosti, může mi někdo pomoci ?
Dále sháním dobrý 3 pohled od francouzského H.D. 731, to je ten s krátkým křídlem a třílistou vrtulí, ale ne ten z malého Greena (ten mám a je mizerný).
rád bych poprosil o pomoc. Kdo by mohl oskenovat nějaký lepší výkres a poslat. Také by mne zajímaly barvy tohoto letounu. Chci stavět znovu pořádného oříška.
Děkuji za pomoc
koutny.lubomir@seznam cz
0
Re: XP-40Q první prototyp, H.D. 731
Tak jsem šel prošmejdit archív, mám monografii od MBI a tam je kromě fotky víceméně standartního XP-40 s malinkým vstupem pod motorem ještě i XP-40Q.
Jsou tam dvě fotky, jedna je pravý přední pohled (ze země), kabina je evidentně "klasická" se hřbetem. Původně P-40K-10, 42-9987.
Pak je tam ještě jedna fotka, pravá přední horní - letovka, na které je vidět už kapkovitý kryt kabiny, odstraněné koncové oblouky křídla. Vypadá to, že pod kuželem má srpový vstup (jako P-51, myslím).
Tato varianta je označena jako XP-40Q-2, je to ex. P-40K, 42-45722.
prvního prtotypu XP-40Q (to je ten bez chladiče na přídi, s křídlem o plném rozpětí a hřbetní zapuštěnou kabinou
Tam je napsáno - "Zároveň bylo zmenšeno rozpětí křídla "useknutím" koncových oblouků". To byl ale 2. prototyp.
Takže bych řekl, že
1. prototyp byl téměř běžný P-40K s upravenou přídí a čtyřlistou vrtulí, ale s původním křídlem (koncové oblouky). Chladiče byly na křídlech mezi podvozkovými nohami.
2. prototyp byl více upravený P-40K se sníženým hřbetem, bublinovou kabinou, ale neměl plné rozpětí, byl s rovnými konci. Stejný motor jako Q-1, ale chladič pod motorem.
Předpokládám, že potřebuješ ten první prototyp....
Něco málo popisu a vedle pérovka - pohled na otevřenou kabinu zezadu zleva.
jestli to je k něčemu, naskenuju a dám sem nebo pošlu mailem.
Barevné schéma tam není.
Jsou tam dvě fotky, jedna je pravý přední pohled (ze země), kabina je evidentně "klasická" se hřbetem. Původně P-40K-10, 42-9987.
Pak je tam ještě jedna fotka, pravá přední horní - letovka, na které je vidět už kapkovitý kryt kabiny, odstraněné koncové oblouky křídla. Vypadá to, že pod kuželem má srpový vstup (jako P-51, myslím).
Tato varianta je označena jako XP-40Q-2, je to ex. P-40K, 42-45722.
prvního prtotypu XP-40Q (to je ten bez chladiče na přídi, s křídlem o plném rozpětí a hřbetní zapuštěnou kabinou
Tam je napsáno - "Zároveň bylo zmenšeno rozpětí křídla "useknutím" koncových oblouků". To byl ale 2. prototyp.
Takže bych řekl, že
1. prototyp byl téměř běžný P-40K s upravenou přídí a čtyřlistou vrtulí, ale s původním křídlem (koncové oblouky). Chladiče byly na křídlech mezi podvozkovými nohami.
2. prototyp byl více upravený P-40K se sníženým hřbetem, bublinovou kabinou, ale neměl plné rozpětí, byl s rovnými konci. Stejný motor jako Q-1, ale chladič pod motorem.
Předpokládám, že potřebuješ ten první prototyp....
Něco málo popisu a vedle pérovka - pohled na otevřenou kabinu zezadu zleva.
jestli to je k něčemu, naskenuju a dám sem nebo pošlu mailem.
Barevné schéma tam není.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: XP-40Q první prototyp, H.D. 731
Díky za informace, ano ten první prototyp s hřbetní zapuštěnou kabinou, neseříznutou zádí a plným rozpětím to je to, co mne zajímá, má to ještě malý háček, existovala verze, co měla obrovské chladiče v kořenech křídla (s šesti kulomety), tak velké, že silně toto deformovaly i v půdorysu a čněly dolů pod obrys trupu. Od tohoto mám perfektní 4 pohled od Zdeňka Staníčka.
Mne však hlavně zajímá pozdější verze, která má chladiče dále od kořene až za podvozkem (stejně jako verze s kapkovitou kabinou), samozřejmě křídlo s plným rozpětím a čtyřmi kulomety a s hřbetní zapuštěnou kabinou, tento prototyp asi měl dole za kuželem vrtule malý podbradek.... Moc by mi pomohla ta fotka zepředu. Doufám, že mi ji Steve pošle.
Mne však hlavně zajímá pozdější verze, která má chladiče dále od kořene až za podvozkem (stejně jako verze s kapkovitou kabinou), samozřejmě křídlo s plným rozpětím a čtyřmi kulomety a s hřbetní zapuštěnou kabinou, tento prototyp asi měl dole za kuželem vrtule malý podbradek.... Moc by mi pomohla ta fotka zepředu. Doufám, že mi ji Steve pošle.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: XP-40Q první prototyp, H.D. 731
To, co mne zajímá najdete na google obrázky XP-40Q hned druhý řádek je pohled z boku na ten letoun, co hledám jeho další fotku zepředu a 3-pohled
bohužel tu fotku sem neumím překopírovat a tak zde je jen text, co k ní patří
normal_xp40q1.jpg 300 × 139 - Druhým Warhawkem s označením XP-40Q (v některých pramenech XP-40Q-2) byl ...palba.cz
bohužel tu fotku sem neumím překopírovat a tak zde je jen text, co k ní patří
normal_xp40q1.jpg 300 × 139 - Druhým Warhawkem s označením XP-40Q (v některých pramenech XP-40Q-2) byl ...palba.cz
0
Naposledy upravil(a) Lubomir Koutny dne 10 črc 2011 19:00, celkem upraveno 1 x.
Re: XP-40Q první prototyp, H.D. 731
Tady je plastikový model (jen pro úplnost, kvůli zbarvení...)
http://www.ipmsairrace.org/gallery/xp40 ... bum_files/
Článek:
http://www.fronta.cz/xp-40q-nejlepsi-warhawk
ale to je druhý prototyp. Ten obrázek z Google je tady:
http://www.ipmsairrace.org/gallery/xp40 ... bum_files/
Článek:
http://www.fronta.cz/xp-40q-nejlepsi-warhawk
ale to je druhý prototyp. Ten obrázek z Google je tady:
0
Re: XP-40Q první prototyp, H.D. 731
A tady sken z monografie od MBI, ale už ta původní fotka je zrnitá....
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: XP-40Q první prototyp, H.D. 731
Steve moc děkuji, to je přesně ono, co jsem potřeboval. Pokud by ještě někdo našel 3-pohled od tohoto ptáčka, tak budu v sedmém nebi (já jsem si celkem snadno udělal vlastní bokorys z té fotky, co je éro foceno téměř přímo z boku). Dvacetinka je již nakreslená a vypadá po čertech dobře !
Tak pánové, ještě jednou všem moc děkuji a prosím, zda by jste někde neobjevili ten kvalitnější 3-pohled na H.D. 731, fotek již mám fůru, informací o barvách také pár, ale ty si dost odporují ( jedna říká světle modrý + modré plováky, jiná barva kovu + modré plováky a pak barevný bokorys H.D. 730 se světle modrou metalýzou...)
Tak pánové, ještě jednou všem moc děkuji a prosím, zda by jste někde neobjevili ten kvalitnější 3-pohled na H.D. 731, fotek již mám fůru, informací o barvách také pár, ale ty si dost odporují ( jedna říká světle modrý + modré plováky, jiná barva kovu + modré plováky a pak barevný bokorys H.D. 730 se světle modrou metalýzou...)
0