IAR-820
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
IAR-820
Turbočmelák jako dvacetinka je hezké éro, mnohem hezčí,jednodušší a létavější je ovšem IAR-820. Existuje i verze turbo s motorem M 601.
Přikládám fotku svého oříška, ale v MHM by měl být plánek i stavební popis a hlavě i fotky dvacetinky. Vřele doporučuji !
Přikládám fotku svého oříška, ale v MHM by měl být plánek i stavební popis a hlavě i fotky dvacetinky. Vřele doporučuji !
- Přílohy
-
- 822or.JPG (118.03 KiB) Zobrazeno 6822 x
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
IAR-820
Ještě inspirace na verzi turbo IAR - 828. Tento letoun je opět mnohem vhodnější typ než Z-37T Turbočmelák, originál v době kdy létal měl československý motor M 601 s třílistou vrtulí (komplet z L-410), tak také byl prototyp na černobílé fotce v L+K, to co je nyní na fotkách v googlu, je zdevastovaný prototyp s atrapou čtyřlisté vrtule z ruské An-2. Na googlu je více fotek. Je tam jak původní verze 822, tak i vylepšená 826 a mnoho fotek 828. Úpravou 3-pohledu 826 jsem po skompilováním s turbo přídí získal 3-pohled 828 a nakreslil plánek dvacetinky, která čeká na svého stavitele... To bude éro, které se bude dlouho natáčet (obrovské množství gumy) a ještě déle létat. "Ráno vypustíte a v poledne se podíváte, zda již konečně přistává" !
- Přílohy
-
- 828a.jpg (13.51 KiB) Zobrazeno 6678 x
-
- 828.JPG (15.66 KiB) Zobrazeno 6678 x
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
IAR-820
Vůbec nevhodnější dvacetinkou, s fantastickými předpoklady pro vysoké výkony (ráno to vypustíš a po obědě se podíváš, zda to již konečně přistálo) je IAR-828TP (prototyp létal s československým motorem M 601). Výkres dvacetinky si půjčil Tom Heinl a doufám, že brzy bude tato dvacetinka postavená. Pro někoho může být překážkou třílistá vrtule, ale ta se dá udělat po rozříznutí dvou Iger 240 a slepením v kuželu.
Sem přikládám 3 pohled tohoto letounu, který vznikl dokreslením nové přídě do původního IAR-827 (při pohledu ze předu je to zřejmé, tam by to chtělo lépe zakreslit mohutné výfuky místo chladicích otvorů v kapotáži motoru...)
Sem přikládám 3 pohled tohoto letounu, který vznikl dokreslením nové přídě do původního IAR-827 (při pohledu ze předu je to zřejmé, tam by to chtělo lépe zakreslit mohutné výfuky místo chladicích otvorů v kapotáži motoru...)
- Přílohy
-
- 3p 828.JPG (47.41 KiB) Zobrazeno 6698 x
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
IAR-820
Zvonka to tak naozaj vyzerá !
Je tam malinký centroplánek náběžka vybíhá trošku kupředu a přiznám se, že ten pohled zezadu, stejně, jako nepřímkové zakončení odtokovky VOP je pro mne jistým překvapením. Z jiných fotek toto nebylo zřejmé.
Je tam malinký centroplánek náběžka vybíhá trošku kupředu a přiznám se, že ten pohled zezadu, stejně, jako nepřímkové zakončení odtokovky VOP je pro mne jistým překvapením. Z jiných fotek toto nebylo zřejmé.
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
IAR-820
No ale když koukám na jiné fotky, vypadá to, že zalomení odtokové hrany výškovky má na svědomí "rybí oko" - širokouhlý objektiv, nebo jeho nedokonalost. Stejně tak to zalomení, připomínající centroplánek.
D
D
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
IAR-820
Já si taky myslím že to zalomení křídla a výškovky nemá s předlohou nic společného, osobně bych si tipnul na to, že k zalomení došlo když vznikala fotografie jako panorama "slepením" dvou samostatných fotek v nějakém softu na úpravu fotografií.
0
Re: IAR-820
Pánové nedá mi to a nehnevajte sa za to na mňa, ale keď kreslíte stavebné plány podľa takéhoto trojpohľadového plánu a následovne hodnotíte statiku svojich 20-tiniek tak potom nie Ste ďaleko od hodnotenia slovenských desatiniek. Potom ale stále neviem pochopiť, kde sa berie toľko presných a veľmi pekných minimakiet v pravom slove zmysle. S pozdravom sklamaný desatinkár zo Slovenska Igor.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: IAR-820
K tomu jsem si dovolil založit samostatné vlákno v pravidlech dvacetinekLoro píše:Pánové nedá mi to a nehnevajte sa za to na mňa, ale keď kreslíte stavebné plány podľa takéhoto trojpohľadového plánu a následovne hodnotíte statiku svojich 20-tiniek tak potom nie Ste ďaleko od hodnotenia slovenských desatiniek. Potom ale stále neviem pochopiť, kde sa berie toľko presných a veľmi pekných minimakiet v pravom slove zmysle. S pozdravom sklamaný desatinkár zo Slovenska Igor.
0
Re: IAR-820
Chtěl bych si postavit IAR-820, je možno někde koupit plánek na dvacetinku? Idelálně ve formátu DXF nebo DWG, ale nepohrdnu ani papírovým. Na 99% je to dotaz na pana Koutného, takže se rovnou zeptám, zda je možno u Vás koupit i plánky na jiné jednoduché dvacetinky (Vaši knihu mám, tedy i plánky v ní uveřejněné).
0