Aerosport Qail
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Aerosport Qail
Na OPENSCALE 2012 jsme mohli vidět hned několik dvacetinek tohoto oblíbeného typu. Tentokrát však byly poněkud větší : Michal Křepelka nám "vysvětlil, že se nejedná o původní stavebnici na niž jsou dobré podklady v Modeláři, ale toto že je dvacetinky dvousedadlového UL, který snad postavil nějaký Němec a také to prý už prodává jako stavebnici". On prý vyštrachal podklady někde na internetu. Tak jsem ho prosil, zda to může oskenovat a poslat e-mailem, byl by to vhodný typ pro bažanty v kroužku. Michal sliboval, že to pošle.
Inu, asi se řídí heslem SLIBEM NEZARMOUTÍŠ, dodnes jsem od něj nic nedostal.
Konec konců moc by se hodil i náčrt (3-pohled) toho původního menšího s hranatým jednoduchým krytem motoru (ten původní je pro bažanty zbytečně složitý).
Inu, asi se řídí heslem SLIBEM NEZARMOUTÍŠ, dodnes jsem od něj nic nedostal.
Konec konců moc by se hodil i náčrt (3-pohled) toho původního menšího s hranatým jednoduchým krytem motoru (ten původní je pro bažanty zbytečně složitý).
0
Naposledy upravil(a) Lubomir Koutny dne 13 čer 2012 08:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Aerosport Qail
Žádnej původní menší s hranatým krytem neexistoval, kryt byl vždy shora zaoblený, to jen IGRA si to zjednodušila.
Perfektní monografie je v Modeláři xx/xxxx, když to vytáhnu, můžu naskenovat a poslat. Dvacetinu Aerosporta jsem měl v Rakovníku a je tady-
http://sharkmouth.rajce.idnes.cz/Minimakety/ 1:20 to má rozpětí 370 mm, takže docela prcek.
Perfektní monografie je v Modeláři xx/xxxx, když to vytáhnu, můžu naskenovat a poslat. Dvacetinu Aerosporta jsem měl v Rakovníku a je tady-
http://sharkmouth.rajce.idnes.cz/Minimakety/ 1:20 to má rozpětí 370 mm, takže docela prcek.
0
Re: Aerosport Qail
Za starých dob jsem listovával celé hodiny, abych našel "něco" k některému typu, když jsem tušil, že jsem to "někde" viděl.....
V naší knihovně letecká ani modelářská periodika nevedli.
Dnes je to taaaaaak snadné. Např.
http://www.eaa.org/experimenter/article ... _quail.asp
On ten horní "dekl" byl asi o fous jiný, ale vůbec ne hranatý:
http://www.oshkosh365.org/saarchive/eaa ... _03_08.pdf
Možná prototyp, některé se trošku lišily, např. "obláčkový" měl zakryté hlavy motoru....
No a dost mě překvapilo, jaký to byl rychlík :
http://www.wolframalpha.com/entities/ai ... /jl/d6/su/
V naší knihovně letecká ani modelářská periodika nevedli.
Dnes je to taaaaaak snadné. Např.
http://www.eaa.org/experimenter/article ... _quail.asp
On ten horní "dekl" byl asi o fous jiný, ale vůbec ne hranatý:
http://www.oshkosh365.org/saarchive/eaa ... _03_08.pdf
Možná prototyp, některé se trošku lišily, např. "obláčkový" měl zakryté hlavy motoru....
No a dost mě překvapilo, jaký to byl rychlík :
http://www.wolframalpha.com/entities/ai ... /jl/d6/su/
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aerosport Qail
Díky za podporu, ale původí monografii z Modeláře mám a také jsem si vygoogloval vše, co snad na internetu lze najít. Takže se pomalu začínám klonit k názoru Honzy Vodičky, že Michal blafoval a jeho imaginární podklady na velký dvousedadlový Aerosport jsou jen snem po mnoha pivech...Ano Honzo, vždy byl motorový kryt nahoře zaoblený, ale někdy zbytek obdélníkového průřezu, holé hlavy válců pak trčely do boku, nebo byly pod jednoduchými kryty. A od takového potřebuji výkres!
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Aerosport Qail
No Michal opravdu blafoval, přesněji dělal si z vás srandu .
Pár z nás to pochopilo, pár ne.
Držte se Modeláře.
D
Pár z nás to pochopilo, pár ne.
Držte se Modeláře.
D
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aerosport Qail
Páno děkuji, ale já bych rád měl výkres tohoto předku, to je to, oč tu běží !
- Přílohy
-
- Aerosport Quail red.JPG (31.09 KiB) Zobrazeno 4304 x
0
Naposledy upravil(a) Lubomir Koutny dne 13 čer 2012 18:34, celkem upraveno 3 x.
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Aerosport Qail
No jakýs takýs výkres je v prvním odkazu úplně dole, když klepneš na obrázek, zvětší se ti. Pak na něj klepneš levým tl. a dáš uložit obrázek jako.
D
D
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aerosport Qail
Pánové vy sice reagujete na mé prosby, ale buď špatně čtete, nebo si ze mně děláte srandu. Ten výkres je horší než v tom Modeláři a hlavně má stejný složitý kryt motoru, já hledám to, co je na mých fotkách !
0
Re: Aerosport Qail
V tom případě je asi jediná možnost obrátit se přímo na stavitele obláčkového Aerosporta. Obávám se, že jiný výkres, než je v modeláři neseženete.
A co zkusit BD4? Je to typově stejné letadlo jako Aerosport, jsou na něj podklady i kvalitní plánek. Vaše bažanty jistě bude bavit. Martin
A co zkusit BD4? Je to typově stejné letadlo jako Aerosport, jsou na něj podklady i kvalitní plánek. Vaše bažanty jistě bude bavit. Martin
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aerosport Qail
Martine všechno je jinak, jak již řekl ten rabín. Ten předek s jednoduchou kapotou motoru si budu muset nakreslit sám, myslím, že dám přednost verzi s nezakrytým motorem. Bede 4 je hezké éro, ale je to něco úplně jiného než Aerosport. To Bede musí být dobře postavené na to, aby trochu slušné létalo, kdežto Aerosport toleruje drobné chyby ( a těch hoši v kroužku u první dvacetinky nadělají spoustu).
0
Re: Aerosport Qail
Řekl bych, že když něco není.....Lubomir Koutny píše:Pánové vy sice reagujete na mé prosby, ale buď špatně čtete, nebo si ze mně děláte srandu. Ten výkres je horší než v tom Modeláři a hlavně má stejný složitý kryt motoru, já hledám to, co je na mých fotkách !.
-ULL Quail neexistuje, tedy je nutno vycházet jen z původní "Křepelky" To byla jen nadsázka.
-O tom obláčkovi jsem se zmiňoval už předtím - Quail se stavěl jako homebuilt a tak, jak je obvyklé, spousta majitelů si dělala vlastní úpravy podle dostupnosti komponent, vkusu i "vkusu" a požadavků (horké/chladné podnebí a pod.). Tedy každý kus může být jiný nejen zbarvením, ale i doplňky, konstrukčními úpravami, pohonnou jednotkou a výfuky, kryty, třeba i jiným rozpětím a pod. Nelze tedy vybrat zbarvení a postavit podle jednoho dostupného pramene cokoliv. Tedy ne, má - li to na 100% odpovídat. Asi by bylo skutečně velmi optimistické, kdyby někdo předpokládal, že takové úpravy si každý homebuilder zadokumentuje a vytvoří monografii. Těm lidem je to úplně fuk, chtějí létat a ke schválení letové způsobilosti jim stačí původní dokumentace. A navíc - někdy docházelo k úpravám až během provozu. Jak estetickým, tak účelovým
No a
....Ten předek s jednoduchou kapotou motoru si budu muset nakreslit sám, myslím, že dám přednost verzi s nezakrytým motorem
Když není problém podle jediné fotografie vytvořit kompletní rekonstrukci trupu IAR a prý to bude akceptovatelné , pak mi není úplně jasné, proč se kolem jednoho krytu, který vypadá zadokumentovaný (fotky jsou příliš malé) dělají takové tanečky.
Vím, že pokud nemám 100% dokumentaci, na bodování na to doplatím. U Bronca nestačila ani čelní fotka pro uznání správného úhlu vzepětí a nastavení závěsníků na trupu. Takže už si dávám pozor, abych nestavěl na pochybných podkladech. Někomu to může vyjít, někomu ne, ale pokud stavím model pro vzhled a ne jen pro letové vlastnosti, pak je to risk.
Myslím, že by nebyl problém vystrouhat kopýtko a klukům ty kryty prostě lisovat, není-li to pro jeden kus..... Já jsem si na DH-2 vystrouhal celý předek a to šlo o jeden kus. Je to práce na půlhoďku.
0
Re: Aerosport Qail
Tedy že se do toho pletu, opravdu si myslíte, že Aerosport je nejvhodnější jako první dvacetinka pro kluky v kroužku?
To éro je hrozně malé, rozpětí 370mm, malá hloubka, malá vrtulka. BEDE 4 je o malinko větší, ale oba modely mají blíž k ořechům, než k venkovním maketám. Dokážou to bažanti postavit opravdu lehké? Můj Aerosport létal slušně v pardubické hale, venku jsem ho moc nezkoušel a i kdyby, mám větší vrtuli než 35% rozpětí. Počasí v Rakovníku hrubě nevyšlo, takže tam se Křepelka taky nepředvedla.
Vzpomínám si na fotku ve starším Modeláři s popisem Jitka Křivánková (?) se zúčastnila první soutěže dvacetinek s modelem Aerosport ze stavebnice IGRA. Nic proti, ale to byl asi pěknej bordel v pravidlech páč ta IGRA je cca 1:15! V tomhle měřítku jo, to už může lítat slušně, a taky to lítalo, přímo ze stavebnice, z dodané balsy a s mizernou gumou. Ještě na ZŠ jsem postavil tři a u nás doma v dílně vznikly další kousky mých kamarádů, kteří před tím maximálně upatlali nějaký ten plastikáč. Taky jsem si to mohl dát do kádrového profilu na přijímačky na školu, vedení modelářského kroužku...
V té souvislosti si přihřeju polívčičku-tohle je přesně případ nahrávající kategorii zjednodušených (polo)maket s jednoduchým hodnocením a bez měřítka, která by snad pomohla nalákat nové tváře.
To éro je hrozně malé, rozpětí 370mm, malá hloubka, malá vrtulka. BEDE 4 je o malinko větší, ale oba modely mají blíž k ořechům, než k venkovním maketám. Dokážou to bažanti postavit opravdu lehké? Můj Aerosport létal slušně v pardubické hale, venku jsem ho moc nezkoušel a i kdyby, mám větší vrtuli než 35% rozpětí. Počasí v Rakovníku hrubě nevyšlo, takže tam se Křepelka taky nepředvedla.
Vzpomínám si na fotku ve starším Modeláři s popisem Jitka Křivánková (?) se zúčastnila první soutěže dvacetinek s modelem Aerosport ze stavebnice IGRA. Nic proti, ale to byl asi pěknej bordel v pravidlech páč ta IGRA je cca 1:15! V tomhle měřítku jo, to už může lítat slušně, a taky to lítalo, přímo ze stavebnice, z dodané balsy a s mizernou gumou. Ještě na ZŠ jsem postavil tři a u nás doma v dílně vznikly další kousky mých kamarádů, kteří před tím maximálně upatlali nějaký ten plastikáč. Taky jsem si to mohl dát do kádrového profilu na přijímačky na školu, vedení modelářského kroužku...
V té souvislosti si přihřeju polívčičku-tohle je přesně případ nahrávající kategorii zjednodušených (polo)maket s jednoduchým hodnocením a bez měřítka, která by snad pomohla nalákat nové tváře.
0