Stránka 2 z 2

Re: MIG DIS

Napsal: 17 bře 2010 20:12
od Pavel Stráník
Robert Pajas píše:- ano. esaki urcite chci! Dekuji!
- taky me zajima, jak se do CADu zachytavaj krivky - to mi musis rict, diky, r
Obávám se že nejjistějším způsobem jak vektorizovat bitmapové podklady v CADu je vložit je jako podklad a obkreslit příslušnými čarami. Myslím že zkontrolovat a opravit automatickou vektorizaci dá mnohem víc práce, nehledě na to že u celého třípohledu snad nikdy nesedí jednotlivé pohledy mezi sebou.

Re: MIG DIS

Napsal: 10 kvě 2010 20:40
od Hugo
Ještě jsem vyštrachal pár obrázků ze starého L+K 1977/08 a 07.
Mám to v lepším rozlišení pokud by bylo třeba. M.

Re: MIG DIS

Napsal: 10 kvě 2010 23:28
od Robert Pajas
Felda píše: Obávám se že nejjistějším způsobem jak vektorizovat bitmapové podklady v CADu je vložit je jako podklad a obkreslit příslušnými čarami. Myslím že zkontrolovat a opravit automatickou vektorizaci dá mnohem víc práce, nehledě na to že u celého třípohledu snad nikdy nesedí jednotlivé pohledy mezi sebou.
To se zas já obávám, že to znamená celej máznout znova, pač jak bys chtěl nepřesný přepážky - byť obkreslený přesně - použít...
V případě tohoto letounu bych si natáh horní a boční obrys trupu a předpokládaje elipsoidní průřez tam ty elipsy natahal, rozdělil dle osy letounu na čtyři úseky a pomocí ekvidistanty a příkazu "dělú" tam nasekal značky pro podélníky, křídla tam holt nějak narvat s průběžnym nosníkem a doladit papírovejma přechodama - nebo si tam šoupnout kořenový žebro a dorýsovat to k přepážkám...(znáš to - každej jechytrej :-))

mimochodem - to bys moh vědět, Feldo, kde stáhnout nějakej program, kterej ti vyjede celej trup i křídla automaticky, dyž zadáš pár průřezů, počet přepážek a podelníků, žebra, profily atd? Já jeden kdysi měl, ale jel v DOSu... už bych ho stejně nenašel...

Re: MIG DIS

Napsal: 11 kvě 2010 00:13
od Pavel Stráník
Kde takovej program stáhnout nevím, ostatně jsem ho ani nikdy nehledal. Dnes je v kurzu Google Sketchup, ale v tom zase tak moc jednoduché nebude.
Já kreslím výkresy v Autocadu a to klasicky bokorys, půdorys, řezy, detaily. Jak jsem psal, dám si jako podklad příslušně zvětšený scan výkresu z dokumentace, obtáhnu orbysy a to tak aby seděly ve všech pohledech. Profily křídla do toho přenesu z programu Profily, přepážky oblého trupu kreslím ručně a naskenuji je zpět do výkresu - je to pro mě jednodušší, rychlejší a přesnější než je nějak skládat z částí kdovíjak definovaných křivek.

Re: MIG DIS

Napsal: 12 kvě 2010 14:23
od Vyvel
Program Google sketch up se dá stáhnout přímo na googlu nebo na stránce www.mikac.cz kde je k dispozici i učebnice ke stažení zaměřená přímo na modeláře.
Více info o programu a práce v něm na http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view ... 2009120002

Re: MIG DIS

Napsal: 12 kvě 2010 18:34
od akademikrichard
muj osobni nazor je ten ze sketchup sice dobry ale je to pouzitelny na hranaty veci jednu dobu sem si v nem cmaral a udelat v tom njakou krivou obecnou plochu bylo peklo zabralo to spousta casu, plochy sem modeloval presne podle navodu pana mikace tzn spousta prurezu a spousta trojuhelnicku=vopruz..O:-) nekde na internetu se dali stahnout pluginy kery tu plochu "umely natahnout samy" bohuzel nebyly jeste tak vychytany jak bych potreboval ale kdo vi case se mozna zmenili...:-)

Re: MIG DIS

Napsal: 15 pro 2010 17:57
od Lubomir Koutny
Ano s tou dokumentací na Mig-DIS to nebylo valné. Američané to stavěli pdle prapůvodního 3-pohledu z L+K s nesmyslně lomeným křídlem do W. Původně byly jen podklady v L+K (třípohled,jedna fotka z boku s řadovými motory, druhá s hvězdičáky a barevný bokorys). Pak jsem sehnal polskou brožůru Letouny Mig, podle těchto podkladů byla stavěna moje první dvacetinka. Ano průřez trupu byl poněkud zjednodušený. První moje dvacetinka
Mig-DIS létala výborně asi dvě sezóny, pak lehla popelem.
Pak jsem sehnal další fotku od Balouse ukazující letoun ze předu, tam jsem objevil chladiče pod křídlem a ty dostala druhá dvacetinka, stejně jako i mírně upravený průřez trupu. Tato byla sice o něco těžší, měla však lepší vrtule a byla naprosto stabilní ve výkonech, nakonec mi někdy kolem r. 2005 mi ulétla.
Třetí moje dvacetinka Mig-DIS má potah z lesklého japonského papíru, který není nutné před stříkáním tolik lakovat, takže model vychází lehčí. Ten papír však nikdy pořádně neimpregnujete, takže ve vlhku je éro totálně rozladěné, stejně jako i na pražícím slunci a stále musíte něco seřizovat a dolaďovat.
Nyni Tazi předložil perfektní fotku Mig-DIS při pohledu ze shora a ta ukazuje, že letoum měl i hvězdy na horní straně křídla, což se dosud nevědělo - viz popis barev od Balouse v L+K, jeho velký bokorys a také osobní dopis pro moji maličkost, což přikládám jako součást dokumentace při bodování na soutěžích.
Myslím, že tento typ by si zasloužil znovu pořádně postavit, vůbec by neškodilo zvolit variantu s hvězdicovými motory, ta má delší motorové gondoly a čtyřlisté vrtule. Do takové dvacetinky dáte silnější a delší svazky, tedy mnohem více energie a tomu by pak měly odpovídat i výkony. Nejdůležitější je však stabilita, nedovolte aby něco bylo poddimenzované (jako SOP mé poslední dvacetinky) a vy stále museli na letišti něco dolaďovat.

Re: MIG DIS

Napsal: 16 pro 2010 23:28
od discobolos
Asi by to chtělo někde sehnat tuto knihu, třeba tam bude něco zajímavého:
Mikoyan's Piston-Engined Fighters - Red Star No.13, Yefim Gordon and Keith Dexter
http://www.sovietwarplanes.com/mig3/boo ... ars13.html
D

Re: MIG DIS

Napsal: 17 pro 2010 14:17
od akademikrichard
no z toho odkazu to vypada ze tam bude neco o migu 3 a podobnych strojich ale podarilo se mi vygooglit jinou knizku kera se zabyva sovetskymi dvoumotorovymi stroji ale nevim jestli tam bude neco noveho je tam tripohled a asi ctyri cernobily fotky a neco malo textu v anglictine zajemcum muzu poslat na mail

Re: MIG DIS

Napsal: 17 pro 2010 15:35
od akademikrichard
aha tak po lepsim ohledani odkazu by tam o tomto letadle mela byt cela kapitola tak se jeste nekde zkusim podivat

Re: MIG DIS

Napsal: 01 úno 2011 10:24
od Lubomir Koutny
Možná se budu opakovat. Poměrně slušný a tvarově věrný 3-pohled je v brožuře Piotra Butowského Samoloty MiG. Já tam vidím jedinný nedostatek,chybí chladiče pod křídlem. Ty jsem také dodatečně na éro dolepoval. Jinak dnes bych dal přednost verzi s hvězdičáky, jednak má delší gondoly a hlavně čtyřlisté vrtule. Takže, létalo by to na svazky ze šesti nití 3x1 o délce 550 mm. Maximální natáčené obrátky asi 1400, při letové do 60 g a stoupání vrtulí 310 mm by pak délka motoru byla přes 60 sec.