Stvořil jsem dosti detailní výkres dvacetinky Morane Saulnier hydro Garros 1913. Dušanovi Sedlárovi se líbí, ale uvažuje o verzi s jiným, kapkovitým zadním plovákem a startovním číslem 3, mně se zdá, že tento typ měl jiný motor - kapota se mi zdá větší, takže to vypadá na 9 ti válec 100 hp, místo původního 7 mi válce 80 hp. Pokud to někdo může upřesnit, tak Dušan jistě bude rád.
Ještě větší problém je, že Dušan by rád dělal starty ze země z transportního vozíku, je pravda, že jsou fotky FBA z r. 1914 na takovém vozíku, konec konců Morane bylo i na S.P. 1914, ale fotku M.S. na takovém vozíku jsem zatím neobjevil. Rád bych Dušanovi pomohl, ale moje znalosti na to, jak to vygooglit jaksi nestačí ! Pomůže někdo ?
Morane Saulnier hydro 1913
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 253
- Registrován: 12 úno 2010 20:54
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 253
- Registrován: 12 úno 2010 20:54
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Morane Saulnier hydro 1913
To je v pořáddku, tu fotku mám také, samozřejmě i deset dalších včetně Garrosova č.1, čísla 3 a další bez čísel. Dušan touží po fotce na které by ten Morane byl na transportním vozíku - dvoukolce, ale takovou fotku nemám...
Jinak te text u té fotky je nepřesný, ano Garros v r. 193 měl motor Gnome 7 válců a 80 hp. ale v roce 1914 tam již měl dvouhvězdicový motor 14 válců a 160 hp.
Jinak te text u té fotky je nepřesný, ano Garros v r. 193 měl motor Gnome 7 válců a 80 hp. ale v roce 1914 tam již měl dvouhvězdicový motor 14 válců a 160 hp.
0
Re: Morane Saulnier hydro 1913
Ta informace, že tym byly výkonnější motory je odkud?Lubomir Koutny píše:To je v pořáddku, tu fotku mám také, samozřejmě i deset dalších včetně Garrosova č.1, čísla 3 a další bez čísel. Dušan touží po fotce na které by ten Morane byl na transportním vozíku - dvoukolce, ale takovou fotku nemám...
Jinak te text u té fotky je nepřesný, ano Garros v r. 193 měl motor Gnome 7 válců a 80 hp. ale v roce 1914 tam již měl dvouhvězdicový motor 14 válců a 160 hp.
Jestli jsem spávně pochopil francouzský text, tak byly tři varianty motorizace.
A v r.1914 v Monacu letěli na MS-H tito piloti:
Brindejonc (F)- skončil druhý, Gnome 80k
Carbery (GB) - nedokončil, Gnome 80k
Garros (F) - první, Gnome 80k
Gilbert (F) - nedokončil, Rhone 80k
Pourpe (B) - nedokončil, Rhone 100k
Byly tam snad i nějaké rozdíly v ploše křídla, ale nejsem Frantík, takže to nepřelouskám.
A podle fotek to má rozhodně širší plováky, než jsem na pár fotkách modelu či "výkresu" viděl.
0
Re: Morane Saulnier hydro 1913
To se týkalo hvězdicového závodu, takže to, že (alespoň) zpočátku roku 1914 létaly MS se slabšími motory je správně.
Později byl jeden (Garrosův) vybaven silnějším motorem, ostatní ale asi ne...
Ve Schneider Trophy naopak Garros nedokončil.
Později byl jeden (Garrosův) vybaven silnějším motorem, ostatní ale asi ne...
Ve Schneider Trophy naopak Garros nedokončil.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Morane Saulnier hydro 1913
Děkuji všem, co mi chtěli pomoci. Již jsem dostal to, o co jsem prosil, poslal mi to BENE a moc mu děkuji (viz foto v příloze) :
Ano, Petře máš pravdu s těmi motory i britské zdroje to potvrzují...
Ano, Petře máš pravdu s těmi motory i britské zdroje to potvrzují...
- Přílohy
-
- Plovákový MS na kolech.jpg (89.11 KiB) Zobrazeno 4573 x
0