Aero A-104
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Aero A-104
Dobrý den,
měl bych prosbu. Sháním podklady na letadlo Aero A-104. Byl to jednoplošník vyvinutý z letadla Aero A-100 a prý údajně konkrétně z Aero Ab-101. Mám k dispozici jenom fotku z knížky Letadla československých pilotů od V.Němečka a potom ještě asi tři fotky z Internetu. Všude jsem se zatím dočetl, že trup byl prakticky shodný s Ab-101 jenom s tím rozdílem, že měl zakrytou kabinu. Ale podle fotek mi u prvního prototypu nesedí ani boční tvar a umístění chaldiče, a to nemluvím o zřejmě druhém prototypu, kde je už chladič úplně jiný. Taky nevím, jestli půdorys horního křídla neměl nějaké změny proti A-100 resp. Ab-101. Budu vděčný za jakoukoliv pomoc, případně nasměrování.
Děkuji,
Rosťa
měl bych prosbu. Sháním podklady na letadlo Aero A-104. Byl to jednoplošník vyvinutý z letadla Aero A-100 a prý údajně konkrétně z Aero Ab-101. Mám k dispozici jenom fotku z knížky Letadla československých pilotů od V.Němečka a potom ještě asi tři fotky z Internetu. Všude jsem se zatím dočetl, že trup byl prakticky shodný s Ab-101 jenom s tím rozdílem, že měl zakrytou kabinu. Ale podle fotek mi u prvního prototypu nesedí ani boční tvar a umístění chaldiče, a to nemluvím o zřejmě druhém prototypu, kde je už chladič úplně jiný. Taky nevím, jestli půdorys horního křídla neměl nějaké změny proti A-100 resp. Ab-101. Budu vděčný za jakoukoliv pomoc, případně nasměrování.
Děkuji,
Rosťa
0
- Vladimír Alfery
- Reakce: 27
- Příspěvky: 274
- Registrován: 14 zář 2010 16:09
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Aero A-104
- Přílohy
-
- photo_5_1440328996.JPG (58.71 KiB) Zobrazeno 4627 x
-
- photo_4_1440328996.JPG (45.65 KiB) Zobrazeno 4627 x
Re: Aero A-104
Děkuju mockrát. Naprosto perfektní. Doufal jsem, že mi někdo pomůže, ale že to bude tak rychle, tak to jsem si netroufal odhadnout ani v nejoptimističtějším snu.
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aero A-104
Aero A-104 jsem nakreslil pro spolužáka našeho syna Michala Karfela jako M-oř někdy před 35 roky. Podklady byly 2 fotky a mizerný 3 pohled (něco od ing. Krumbacha a také z NTM depozitář na Invalidovně). Tehdy 14 tiletý Michal model postavil docela slušně ai když byl těžší tak létal mu kolem minuty. Dnes jsou dobré podklady a lepší materiálové možnosti, takže to může být velmi vhodný typ.
0
Re: Aero A-104
Dobrý den, co se týká těch podkladů, tak asi nemám to štěstí. Na internetu bohužl pořád jsou jenom ty tři ne moc kvalitní fotky. Potom jsem si stáhnul obrázky ze stavebnice na odkazu nahoře. Jiný výkres se mi prozatím nepodařilo sehnat. Navíc, když dám přes sebe ten bokorys ze stavebnice a bokorysnou fotku z internetu (obě nastavené do stejného měřítka), tak vůbec proti sobě nesedí. To letadlo na fotce je delší
Kontaktoval jsem i výrobce té plastikové stavebnice pana Kuklu. Je to velice milý člověk, ale tenhle byznys skončil před třinácti lety a podkladů se zbavil.
Bohužel pana Krumbacha už kontaktovat nemůžu. Zkusím ještě to NTM a nebo letecké muzeum. Nicméně bych byl i nadále vděčný za jakékoliv další materiály k tomuto letadlu.
Kontaktoval jsem i výrobce té plastikové stavebnice pana Kuklu. Je to velice milý člověk, ale tenhle byznys skončil před třinácti lety a podkladů se zbavil.
Bohužel pana Krumbacha už kontaktovat nemůžu. Zkusím ještě to NTM a nebo letecké muzeum. Nicméně bych byl i nadále vděčný za jakékoliv další materiály k tomuto letadlu.
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Aero A-104
Krumbachova pozůstalost (větší část archivu) je v NTM v Brně, myslím, že správcem je ing Břinek.
0
Re: Aero A-104
Děkuji za rychlou reakci a sdílenou informaci. Pokusím se pana inženýra kontaktovat. Uvidíme. Třeba budu mít štěstí.
0
Re: Aero A-104
Podle toho, co jsem vygooglil by kromě dostupných fotekrostap píše: ↑21 led 2018 11:07Dobrý den,
měl bych prosbu. Sháním podklady na letadlo Aero A-104. Byl to jednoplošník vyvinutý z letadla Aero A-100 a prý údajně konkrétně z Aero Ab-101. Mám k dispozici jenom fotku z knížky Letadla československých pilotů od V.Němečka a potom ještě asi tři fotky z Internetu. Všude jsem se zatím dočetl, že trup byl prakticky shodný s Ab-101 jenom s tím rozdílem, že měl zakrytou kabinu. Ale podle fotek mi u prvního prototypu nesedí ani boční tvar a umístění chaldiče, a to nemluvím o zřejmě druhém prototypu, kde je už chladič úplně jiný. Taky nevím, jestli půdorys horního křídla neměl nějaké změny proti A-100 resp. Ab-101. Budu vděčný za jakoukoliv pomoc, případně nasměrování.
Děkuji,
Rosťa
https://www.google.cz/search?q=Aero+A-1 ... IsCo_B_qZM:
Mělo být dohledatelné m.j.:
A-101 - monografie L+K 18-20/1988
Ab-101 - stejná monografie
A-100 - L+K 21/1974 - bokorysy, foto, text
L+K 16, 17/1989 sekce Malé letectvo - výkresy, foto, text
Ke všem je nějaký popis v dalších publikacích, jako třeba "Vzduch je naše moře" a další. Ale výkresy asi jen výše uvedené.
Mimochodem - barevné schéma (viz Google) lze považovat za podklad? Je to třípohled, vydaný tiskem....
Pomůže to?
0
Re: Aero A-104
Vím, že hledáš A-104, ale měla by tu být příbuznost a tedy snad i výkresy předchozích verzí (uvedené) a v textu popis rozdílů.
Třeba ne, ještě budu hledat
Třeba ne, ještě budu hledat
0
Re: Aero A-104
Ahoj, ještě jednou moc díky za googlení materiálů. Všechny ty ohledně Aero 100, 101 a Ab 101 jsem prostudoval už dříve. Taky výkresy mám stažené a pokud to jde, tak s nimi i pracuju. Nicméně mi to přijde, že jednotliví autoři dost často používají Copy - Paste. Ty texty jsou pořád stejné.
Co se týká A-104, tak se všude uvádí, že vznikla přestavbou Ab-101, ze které vzali kompletní trup a jenom zakryli pozici pilota a pozorovatele a potom jenom odmontovali spodní křídlo. Nemyslím si, že je to úplně pravda, protože už porovnáním základních rozměrů Ab-101 a A-104 je vidět řada rozdílů.
Zkusil jsem si stáhnout dva boční pohledy na zmíněná letadla a hodit je přes sebe. Výsledek mých chabých pokusů je vidět na připojených fotkách. Zdá se, že zkrátili trup v zadní části, změnili tvar chladiče a taky to horní křídlo je jiné.
To je důvod, proč jsem uvítal informace o tom plastikovém modelu. Vím, že obrázky z návodu nebudou dokonalý podklad. Vycházím ale z toho, že autor kitu nějaký výkres , podle kterého stavebnici dělal, měl. A potom vycházím z předpokladu přirozené lidské lennosti. Když už bych měl výkres pro výrobu kitu, nechtělo by se mi dělat jiný pro montážní návod nebo pro kamuflážní schemata. Použil bych ten stejný a jenom doplnil, co je třeba.
Nechystám se stavět soutěžní maketu, ale chci si postavit model, který bude připomínat jeden ze skoro zapomenutých prototypů československých letadel.
Už jsem napsatl do leteckého muzea a do technického muzea, tak uvidím, jestli se mi ozvou. Pokud se dostanu k podrobnějším informacím, tak se o ně podělím.
Ještě jednou všem moc děkuju za dosud prokázanou pomoc. Je to naprost skvělé, když člověk vidí tolik zájmu a ochoty pomoci.
Co se týká A-104, tak se všude uvádí, že vznikla přestavbou Ab-101, ze které vzali kompletní trup a jenom zakryli pozici pilota a pozorovatele a potom jenom odmontovali spodní křídlo. Nemyslím si, že je to úplně pravda, protože už porovnáním základních rozměrů Ab-101 a A-104 je vidět řada rozdílů.
Zkusil jsem si stáhnout dva boční pohledy na zmíněná letadla a hodit je přes sebe. Výsledek mých chabých pokusů je vidět na připojených fotkách. Zdá se, že zkrátili trup v zadní části, změnili tvar chladiče a taky to horní křídlo je jiné.
To je důvod, proč jsem uvítal informace o tom plastikovém modelu. Vím, že obrázky z návodu nebudou dokonalý podklad. Vycházím ale z toho, že autor kitu nějaký výkres , podle kterého stavebnici dělal, měl. A potom vycházím z předpokladu přirozené lidské lennosti. Když už bych měl výkres pro výrobu kitu, nechtělo by se mi dělat jiný pro montážní návod nebo pro kamuflážní schemata. Použil bych ten stejný a jenom doplnil, co je třeba.
Nechystám se stavět soutěžní maketu, ale chci si postavit model, který bude připomínat jeden ze skoro zapomenutých prototypů československých letadel.
Už jsem napsatl do leteckého muzea a do technického muzea, tak uvidím, jestli se mi ozvou. Pokud se dostanu k podrobnějším informacím, tak se o ně podělím.
Ještě jednou všem moc děkuju za dosud prokázanou pomoc. Je to naprost skvělé, když člověk vidí tolik zájmu a ochoty pomoci.
Re: Aero A-104
Ještě jednou chci poděkovat panu Koutnému za tip na technické muzeum v Brně. Pan Břínek je velice vstřícný člověk a díky němu mi přibylo pár fotek a nějaké technické informace. Po nějakém plánku zatím pořád pátrám. Zkusím ještě to technické muzeum v Praze.
0