Podklady na A.D. 1000 a Wight 178

Poptávka, nabídka a upozornění na nalezené podklady ke stavbě minimaket

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Odpovědět
Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Podklady na A.D. 1000 a Wight 178

Příspěvek od Lubomir Koutny » 15 pro 2010 17:29

V Teplicích se každoročně koná velká soutěž halových maket. Již několik let si říkám, že bych se tam rád podíval, vždy to nějak nevyšlo, ale příští rok tam chci zajet a případně to spojit s výletem do Českosaského Švýcarska.
Nicméně slušelo by se přijít tam s novým modelem a rád bych něco extra.
V Němečkových vojenských letounech z 1. světové války je fotka plovákového dvouplošného bombardovacího dvoutrupáku se střední gondolou (nevím zda je to dvoumotorové, nebo na střední gondole je v zadu další motor).
Němeček píše, že se jedná o A.D. 1000. Někde jsem asi na to narazil a bylo tam označení White.
Další podobný dvoutrupák má být Wight 187 o rozpětí 34m se dvěma motory Samson. Bohužel od tohoto nemám ani tu fotku.
Moc prosím každého, kdo má nějakou fotku, nebo 3-pohled od těchto typů. V Brně zatím není sníh, abych mohl na běžky, můj nový Su-1 je hotový a tak bych rád některá z těchto dvou monster nakreslil jako peanuta a pomalu v době Vánoc začal stavět.
Přílohy
P1010244_11.jpg
P1010244_11.jpg (37.48 KiB) Zobrazeno 2756 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Podklady na A.D. 1000 a Wight 178

Příspěvek od Lubomir Koutny » 19 pro 2010 14:55

Moc rád bych poděkoval Ivanovi Horníčkovi za další 4 fotky tohoto letounu, nyní by ještě bodnul nějaký 3-pohled.
Nevím totiž jak přesně vypadala prostřední gondola vzadu, vrtule tam byla jen dvoulistá ?
0

hopa
Reakce: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 19 pro 2010 11:27
Bydliště: Brno

Re: Podklady na A.D. 1000 a Wight 178

Příspěvek od hopa » 19 pro 2010 21:04

Tohle se píše o A.D.1000 na Wikipedii. Fotky tam nejsou. :cry:

Pancéřování letadel

Pancéřování letadel je silně omezeno požadavkem na minimální hmotnost. Proto jsou jím vybaveny jen některé druhy letadel - speciálně bitevní letouny. První pokusy s pancéřovou ochranou prováděly válčící strany za 1. světové války. Vznikly jak typy letadel, vybavené jen odnímatelnými pancéřovými pláty, chránícími posádku, tak i kompletně pancéřovaná letadla. Angličané sestrojili v roce 1915 těžký hydroplán s pancéřovou kabinou včetně neprůstřelných skel (A.D. 1000), ale ten se nevznesl výše než 10 m nad hladinu. V dalším roce války přišli Němci s letouny, vybavenými přídavnými pláty kolem prostoru posádky, nádrží a motoru. Než se stačilo pancéřování více vyvinout, válka skončila. Za druhé světové války se stalo pancéřování standardem pro bitevní letouny a je tomu tak dodnes.
0

Odpovědět