OPENSCALE 2012

Diskuze k minimaketářským soutěžím, setkáním a akcím

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Odpovědět
Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Lubomir Koutny » 05 črc 2012 11:39

Radku, jen se nám do toho klidně vrtej, vždyť již to stejně děláš. Doufám, že jediným tvým cílem není zlikvidovat M 1/20. Uznávám některé tvé připomínky, ale velmi snadno umím k nim dát protitrumf. Proč by takový Spitfire Mk-I ve špičkové kvalitě postavený třeba V. Kunertem měl dostat na statice méně než jenoduchý hranatý malý dobře postavený Volksplane PV-1. Tak proto my v Brně jsme tam tehdy do pravidel dali kolonku pracnost, která se při bodování již dvacet let rovným dílem rozděluje na kvalitu provedení a vlastní pracnost (odpovídající odhadnuté hodiny)
0
Naposledy upravil(a) Lubomir Koutny dne 05 črc 2012 22:33, celkem upraveno 1 x.

Gregovský
Reakce: 0
Příspěvky: 610
Registrován: 07 úno 2010 18:03
Bydliště: Praha

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Gregovský » 05 črc 2012 11:58

Luboši,mě na vařené nudle neutáhneš,to tady zkoušej na jiné.Tvoje argumenty dávno přežívají dobu vzniku ( viz. argument Volksplane,obávám se , že jediný kdo by ho hned stavěl aby vyhrál jseš ty ,nedělej z lidí hlupáky) A jinak jseš užasnej manipulátor,o stránku vpřed jsi se mě ptal proč se nezapojím do debaty o pravidlech minimaket (takzvaně nahozená udička) abys pak po mé reakci ,že se mě to netýká pokud se nebudou řešit opravdu Národní pravidla minimaket a né jen dvacetin no a na této stránce už propadáš depce a panice že ruším dvacetinky.Že ty se trochu nudíš :-)
0

Loro
Reakce: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 bře 2010 20:53
Bydliště: Martin, SK

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Loro » 05 črc 2012 17:20

Aby bolo jasné a nedalo sa to prekrútiť ide mi o pomer medzi rozpätím krídel, dĺžkou trupu a veľkosťou výškovky u Vášho Me-109H. Rozmery Me-109H sú zrejmé z predchádzajúcich obrázkov a veľkosť výškovky Me-109H bola taká istá ako u Me-109G. Dúfam, že som sa vyjadril už dosť jasne a odmietam sa zúčastňovať ďaľšej diskusie na túto tému Igor.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Lubomir Koutny » 05 črc 2012 22:32

Kolego Loro, o co vám jde,to mi je jasné od počátku. Na to abyste něco dokázal vám chybí argumenty. Každý kdo má oči, tak vidí na té fotce, že právě tento Bf-109 H1 má zcela jinou VOP, než měl Bf-109G (pro toho, koho zajímají fakta doporučuji si přečíst bod 4. pod fotkou Bf-109 H1). Ano, další diskuze je zbytečná, ona byla zbytečná od samého počátku...
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Lubomir Koutny » 05 črc 2012 22:45

Radku tak tohle jsem si nezasloužil, trojnásobný útok zcela nefér. Především si prosím přečti do jaké diskuze jsem tě zval, já tam jasně píšu o návrhu nových pravidel pro dvacetinky ! Nemíním nikoho tahat na vařené nudli, držme téma debaty a nepodsouvejme nepravdivé argumenty, já to tedy zásadně nedělám a nikoho neurážím.
Napsal jsi : Pak jsme u pracnosti.Proč by hladká věrná maketa WWII měla dostat méně nez loukoták stíhač ze šprucle podélníků WWII ,jenom protože je děláná pracněji ale nevěruhodněji.Já se Vam nechci motat do dvacetinek ale máte to postavené na hlavu.

Takže si myslím, že mám plné právo oponovat svým názorem : Proč by takový Spitfire Mk-I ve špičkové kvalitě postavený třeba V. Kunertem měl dostat na statice méně než jenoduchý hranatý malý dobře postavený Volksplane PV-1. Tak proto my v Brně jsme tam tehdy do pravidel dali kolonku pracnost, která se při bodování již dvacet let rovným dílem rozděluje na kvalitu provedení a vlastní pracnost (odpovídající odhadnuté hodiny).

Můžeš být klidný Volksplane jsem nikdy nestavěl, nemám to v úmyslu a ani jej stavět nebudu. Nicméně tento typ zde existuje a dobrá pravidla by měla i tento případ obsáhnout. A moc rád bych věděl které konkretní typy jsi měl na mysli ve svém poněkud kamuflovaném argumentu.
A ještě jedna poznámka, mám pocit, že si trochu pleteš autory příspěvků, alespoň se mi zdá,že z části reaguješ na ten Pavlův...
0

Gregovský
Reakce: 0
Příspěvky: 610
Registrován: 07 úno 2010 18:03
Bydliště: Praha

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Gregovský » 05 črc 2012 23:06

Nezlob se ale ty tady lidi pouze urážíš a neustále překrucuješ a fabuluješ nakonec se snažíš to vždy převrátit a hrát si na ublíženého.Jinak stále čekám a nejsem asi sám na ten třípohled na toho Mezka a zdroj,určitě je co vysvětlovat i ten hezky napsaný text u toho fota.Ta VOP je počítám tak o 30-40% zvětšená což jde trochu proti těm +- 10% ,vždyt ta VOP vypadá na tom modelu jak plachta z katamaranu.
0

Hugo
Reakce: 8
Příspěvky: 1498
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Hugo » 05 črc 2012 23:38

Mně na tom modelu Bf109-H1 nejvíc fascinuje ta kamufláž (teda kromě té výškovky) a pak ten bodový zisk za statiku, přiznám se, že tohle všechno nějak nemohu rozdýchat.
Ale po letové stránce je to model jedna báseň. Martin
0

Gregovský
Reakce: 0
Příspěvky: 610
Registrován: 07 úno 2010 18:03
Bydliště: Praha

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Gregovský » 05 črc 2012 23:58

Určitě není problém sem ten výkres,zbarvení a zdroj dát,pokud je vše v pořádku jak jsi s Lorem debatoval.Já bych tu Vop podle makety odhadoval, že měla ve skutečnosti oproti rozpětí tak 4m .
Přílohy
a1.jpg
a1.jpg (35.82 KiB) Zobrazeno 4300 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Lubomir Koutny » 06 črc 2012 08:53

Určitě není. Já jsem dokonce všechny své podklady připravil na skenování a že je toho po čertech hodně. Ovšem to by musela být FAIR PLAY diskuze a ne jen monology, kdy oponent si ani pořádně nepřečte, co mu druhá strana napsala. Pokud jde o barvy pak zcela jasně je zdroj a jaké barvy letoun měl, popsáno v posledním odstavci toho, co jsem zde již předložil. Chce to jen ochotu si to přečíst. Pokud jde o VOP, pak není pravda, že všechny letouny Bf-109 H měly VOP z Bf-109G. Již některý, či některé první prototypy vzniklé úpravou z Bf-109F (literatura píše o dvou) měly VOP o větším rozpětí, ta prý jim nějak kmitala a tak nakonec dostaly vzpěry. I od této verze mám 3-pohled. Pod označením Bf-10 H1 lze zahrnout asi 14 letounů malé serie a nějaký prototyp. Nejméně jeden pak měl VOP o podstatně větším rozpětí a štíhlosti oproti VOP z Bf-109G viz foto, které jsem zde již předložil. Pro experta, za jakého Radka považuji, nemůže být problém fotku proměřit, provést rekonstrukci a z této fotky a spočítat, jaké to rozpětí bylo. Pakliže rozpětí VOP u Bf-109G bylo 3 m, pak i ten Radkův první odhad 4 m u mé verze bude velmi blízko pravdě a moje dvacetinka se zcela jistě vejde do tolerance +- 10%.
0

Gregovský
Reakce: 0
Příspěvky: 610
Registrován: 07 úno 2010 18:03
Bydliště: Praha

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Gregovský » 06 črc 2012 10:12

Tak to je slovo hodné nestora minimaket,debata FAIR PLAY nebude problém pokud podklady tebou předložené budou z věruhodného zdroje o čemž nepochybuji.To zbarvení jsem vtom textu nenašel a ten text je z jakého zdroje?To jsi sepsal sám? Tak až to sem dáš co jsi předložil na soutěži jako podklady tak v případě nejasností můžeme další konzultovat s některým odborníkem na německé letouny WWII,určitě to bude zajímavé pro spoustu maketářů kteří se chtějí dát na bádání a tím se třeba dostaneme k dalším neuvěřitelným předlohám na které toho moc není.
0

Honza Drážek
Reakce: 0
Příspěvky: 537
Registrován: 25 úno 2011 21:12
Bydliště: Mnichovice

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Honza Drážek » 06 črc 2012 10:30

Za mě nemůžu k podkladům a tvarům, či nějakým nepřesnostem ve vztahu k předloze či předloženým podkladům ani pípnout, protože nejsem odborník a sám mám honičku mít pěkné podklady.
Vrátím-li diskuzi i do roviny principu, třeba i z pohledu laika, jde mi o tu pohledovou část.
Povrchová věrnost,sytost barev, konstrukce křídel, kdy vystupují žebra a celkové zpracování – to vše vnímám jako pohledovou část, kterou vidí každý a nepotřebuje k tomu podklady.
Pokud ale P-39 má 96bodů a Bf 109 94bodů, tak si myslím, že to lze i při rozdílu dvou bodů porovnat přímo, jako rovnocenné, stejně úspěšné modely na statice.
Pokud tam ale vidím rozdíly ve vzhledu (v celkovém vzhledu, shodnost s plánem je předpokládám v pořádku , tudíž neřeším tvary), pak je skutečně chyba v pravidlech, protože by se nemělo stát, aby dva odlišně vypadající modely měly stejné body. (Pozn. mě ty dva rozdílné body přijdou jen pro to, aby to nebylo do očí bijící, nebo tomu fakt nerozumím a dělám z toho sci-fi, a nebo se bodovači bojí pana Koutného oříznout, aby je pak nekritizoval.).
Souhlasím s Radkem, protože mě položka pracnost nezajímá, není to položka objektivní, protože každý umí s něčím jiným, jinak rychle a s jiným výsledkem).
Sice v tom mám zmatek technicky, ale mám cit pro estetiku a mám snahu stále propracovávat a vylepšovat, proto tolik otázek…
0

Tazi
Reakce: 1
Příspěvky: 300
Registrován: 07 úno 2010 15:17
Bydliště: Zlín

Re: OPENSCALE 2012

Příspěvek od Tazi » 06 črc 2012 12:45

Sharku,protože minimakety nelétáš(to je sice škoda pro nás,ale i pro Tebe-kde jinde se můžeš takto rozčilovat :lol: ) tak věz,že je to tak, že to co píšeš se týká měřítka tzn. 1:20 +/- 10%,ale to co se tady řeší je mohutnost kormidel a to je tak,že cituji z kapitoly JAK BODOVAT DVACETINKY z knihy Dvacetinky rok vydání 1993:
"Maketovost 0-50 bodů tvoří hlavní položku. nejdůležitější je tedy obrysová věrnost(podobnost se skutečným letounem). Zvětšení rozměrů kormidel a příčného lomení pro zajištění stabilního letu se bez penalizace toleruje: -lineární zvětšení do 10%
- příčné V o 3% z rozpětí. Tolik popis v knize a kdyby jsi létal dvacky a byl v naší skvělé komunitě tak bys to taky věděl :D
Můžeš tedy své dvacetince která je celkově přesně 1:20, lineárně zvětšit kormidla a procentuelně vzepětí a to vše bez postihu, když je to ve vytyčeých mezích.
Na druhou stranu, když to nevíš Ty tak to nebude vědět ani nově příchozí začátečník a právem se pak diví, tuto zkutečnost si totiž nepřečte ani zde v sekci pravidla...
0

Odpovědět