Openscale 2016
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Openscale 2016
Bude jak reportáž tak fotky. Jen drobátko strpení, technické problémy mi nedovslí dostat se na ftp, ale mělo by se to vyřešit do víkendu, záleží na tom jak zdatně se budu ohánět lopatou abych opět přivedl kabel do domu
0
- Jirka Alfery
- Reakce: 2
- Příspěvky: 36
- Registrován: 22 zář 2012 19:13
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Ivan Horníček
- Reakce: 92
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Openscale 2016
....nevím jestli ale ještě někde najdu pionýrskej šátek, bude ustrojenost podmínkou?
0
-
- Reakce: 14
- Příspěvky: 1466
- Registrován: 09 úno 2010 19:20
- Bydliště: Ostrava
Re: Openscale 2016
...v tom případě na nástupu musí proběhnout čtení politických aktualit z novin a potom krátká diskuse, třeba na téma leninových sebraných spisů...bez toho nebude možný zahájit....
0
Re: Openscale 2016
No ale to znamená, že všechny imperialistické předlohy letadýlek budou za zvuků Internacionály shromážděny na hromádku a zničeny žehem. A Felda z toho bude mít druhé vánoce. Imperialisté neprojdou....
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Openscale 2016
Zdá se, že kopání kanálku pro kabel se u Stráníků poněkud protahuje. Takže do doby, něž zde bude profesionální Pavlova řeportáž, tak mohu nabídnout svoji, určenou pro Volný let :
Větrná OPENSCALE 2016
Předpovědi počasí již týden předem slibovaly na sobotu 28.5. polojasno, slabý vítr 1-3 m/s, kdežto na neděli bouřky a vítr 7 s nárazy až 11 m/s, kdy i vrány mají chodit pěšky. Pořadatel velmi rozumně upustil od přísného létání po oba dny na kola a vyhlásil volné létání. Přijeli hoši z Ostravy, ze Zábřehu, ze Zlína, z Kroměříže z Tišnova, Kuřimi a nejsilnější parta domácích Brňáků, včetně sedmi žáků. Po deseti letech jsme si pokecali s Dušanem Sedlárem z Trnavy a po čtyřiceti letech zavzpomínali na reprezentaci ve wakefieldech s Jánem Kuchtou z Pezinoku. Chyběli hoši z Prahy.
Bodování 24 minimaket 1/20 dle nových pravidel (návrh ing. Alferym) začalo v 10h. Přestože úkoly byly rozděleny mezi dva týmy a vrchního přeměřovače Vlasty Šimka, tak se toto protáhlo až do 14 h 30 min. Tato pravidla velmi často určují, že počty bodů nejsou pro jednotlivé položky taxativní, ale závisí na posouzení jednotlivými bodovači a tak se stalo, že celkové body u některých dvacetinek se od minulých soutěží lišily až o 30%. Mezitím 7 chlapců z modelářských kroužků vedených L. Koutným přineslo své nové modely – většinou to jsou old-timery Liliput a Bobík a tyto byly postupně za krásného počasí a slabého větru úspěšně zalétány, létaly tak dobře, že je chlapci museli hledat až za letištěm v poli pšenice.
Letová část byla zahájena v 15 h. Tradičně soutěžní létání zahájil Luboš Koutný s maličkým racerem Mr. Smoothie, který si hned po startu našel silný stoupák, výška přes 100m, čas 96s a následné hledání ve vysoké trávě cca 500m od místa startu. Následoval hned start ze země, ale do klesáku, čas jen málo přes 40s, druhý let ze země byl již výborný 59s. Velmi dobře létal favorizovaný Tonda Alfery, i Petr Kolář a Jirka Doležal, ostatní se střídavými úspěchy zápasili se sílícím větrem a velkou turbulencí typickou pro jihovýchodní proudění za blízkými kopci.
Větší a přemotorované old-timery seniorů ale úspěšně létaly svá maxima, velmi úspěšní však také byli i žáci, létající s Bobíky a Liliputy. Vítězem mezi žáky se stal Jan Janda, druhý byl Tom Černý a třetí jeho mladší bratr David, všichni s Bobíky (tito chlapci chodí do kroužku teprve první rok). Smůlu měl Lukáš Lang, kterému jeho Liliput ulétl. K večeru vítr postupně slábl a tak se konalo FLY OFF kategorie BV-1 old-timerů seniorů : 1. Vlastmil Šimek, 2. Adam Jakeš, 3. Lubomír Koutný. V kategorie BV min zvítězil také Vlastimil Šimek, druhý byl Jiří Doležel, když pořadí prvních dvou určilo až další FLY OFF, třetí Lubomír Koutný.
Po sedmé hodině se zatáhlo a vítr se pak zcela utišil a to byla příležitost pro odlétání FLY OFF Schneiderova poháru hydroplánů. K prvnímu společnému startu nastoupili: hlavní favorit Tonda Alfery s dvouplošným Curtissem, Adam Jakeš s BV-min Deperdussimem, Jirka Doležel s tandemovou Savoiu SM-65 a Luboš Koutný s Bernardem H.V.220. Povedlo se, hromadný start, nádherné lety do velké výšky ve slabé termice, první přistává tandemová SM-65 a v soutěži skončila, druhý Deperdussin, pak Curtiss a nakonec H.V. 220. Zdálo se, že Alferyho Curtiss má větší rezervy v počtu otáček, které může natočit, asi to byla pravda a na tvrdo natočený Curtiss šel pak nahrbený do vysoké trávy pár metrů před startovní čárou, to se u hydroplánů občas stává, když moment dvojice sil (velký tah vrtule a odpor plováků) silně potlačí model, je li model takto choulostivý, pak je třeba startovat strmě vzhůru, aby se model příliš neurychlil a odpor plováků jej nesklopil dolů. Po minutě přistává Deperdussin a o 10 vteřin později H.V. 220. Následuje rozlet dvou nejlepších, H.V. 220 má velkou výšku, ale za letu lehce pohupuje, Deperdussin je o dvě patra níže, hezky stabilně krouží a klesá dolů. Zdá se, že je rozhodnuto, ale pak když je Deperdussin pár metrů nad zemí, tak se to stalo : H.V. 220 po zhoupnutí ve výšce přešel z levé zatáčky do pravé klesavé spirály a přistál pár vteřin před Deperdussinem. Vítězem je Aleš Jakeš a přijímá gratulace. Přítomní se shodují, že to byl zlatý hřeb celé soutěže. Ano, společné starty mají neopakovatelnou atmosféru.
Několik minut po přistání posledního modelu přišla bouřka a celou noc pršelo, neděle byla podle předpovědi větrná, ráno po východu slunce sice bylo chvíli bezvětří, ale pak s to rozfoukalo. Ještě v 9h se dalo létat vítr asi 4 m/s který však sílil. V 11h se létání ukončilo a tak se všichni sešli až v 13 h na vyhlášení výsledků a předání cen. Že v hlavní soutěži dvacetinek zvítězí Tonda Alfery o tom nikdo nepochyboval, jeho modely jsou perfektní, mají nejvyšší body ze statiky a Tonda umí dobře takticky létat, značným překvapením však byl fakt, že i přes velmi nízký bodový zisk ze statiky, stačily maximální letové body Luboše Koutného na druhé místo, třetí pak byl Dušan Garba. V soutěži dvacetinek modelů z První světové války opět zvítězil Tonda Alfery před Petrem Kolářem a Jirkou Doleželem. První tři v každé kategorii obdrželi diplomy, poháry a věcné ceny. Velké nadšení pak vyzařovalo jak z úspěšných žáků z kroužků v Lužánkách i z Bystroušky, kteří byli na své první velké soutěži, tak i z jejich pyšných rodičů.
Nezbývá než poděkovat řediteli soutěže, všem obětavým bodovačům, časoměřičům, sponzorům, aeroklubu Medlánky, vedení restaurace U Křivé vrtule i Svatému Petrovi, který umožnil, aby se soutěž mohla odlétat.
L. Koutný
Větrná OPENSCALE 2016
Předpovědi počasí již týden předem slibovaly na sobotu 28.5. polojasno, slabý vítr 1-3 m/s, kdežto na neděli bouřky a vítr 7 s nárazy až 11 m/s, kdy i vrány mají chodit pěšky. Pořadatel velmi rozumně upustil od přísného létání po oba dny na kola a vyhlásil volné létání. Přijeli hoši z Ostravy, ze Zábřehu, ze Zlína, z Kroměříže z Tišnova, Kuřimi a nejsilnější parta domácích Brňáků, včetně sedmi žáků. Po deseti letech jsme si pokecali s Dušanem Sedlárem z Trnavy a po čtyřiceti letech zavzpomínali na reprezentaci ve wakefieldech s Jánem Kuchtou z Pezinoku. Chyběli hoši z Prahy.
Bodování 24 minimaket 1/20 dle nových pravidel (návrh ing. Alferym) začalo v 10h. Přestože úkoly byly rozděleny mezi dva týmy a vrchního přeměřovače Vlasty Šimka, tak se toto protáhlo až do 14 h 30 min. Tato pravidla velmi často určují, že počty bodů nejsou pro jednotlivé položky taxativní, ale závisí na posouzení jednotlivými bodovači a tak se stalo, že celkové body u některých dvacetinek se od minulých soutěží lišily až o 30%. Mezitím 7 chlapců z modelářských kroužků vedených L. Koutným přineslo své nové modely – většinou to jsou old-timery Liliput a Bobík a tyto byly postupně za krásného počasí a slabého větru úspěšně zalétány, létaly tak dobře, že je chlapci museli hledat až za letištěm v poli pšenice.
Letová část byla zahájena v 15 h. Tradičně soutěžní létání zahájil Luboš Koutný s maličkým racerem Mr. Smoothie, který si hned po startu našel silný stoupák, výška přes 100m, čas 96s a následné hledání ve vysoké trávě cca 500m od místa startu. Následoval hned start ze země, ale do klesáku, čas jen málo přes 40s, druhý let ze země byl již výborný 59s. Velmi dobře létal favorizovaný Tonda Alfery, i Petr Kolář a Jirka Doležal, ostatní se střídavými úspěchy zápasili se sílícím větrem a velkou turbulencí typickou pro jihovýchodní proudění za blízkými kopci.
Větší a přemotorované old-timery seniorů ale úspěšně létaly svá maxima, velmi úspěšní však také byli i žáci, létající s Bobíky a Liliputy. Vítězem mezi žáky se stal Jan Janda, druhý byl Tom Černý a třetí jeho mladší bratr David, všichni s Bobíky (tito chlapci chodí do kroužku teprve první rok). Smůlu měl Lukáš Lang, kterému jeho Liliput ulétl. K večeru vítr postupně slábl a tak se konalo FLY OFF kategorie BV-1 old-timerů seniorů : 1. Vlastmil Šimek, 2. Adam Jakeš, 3. Lubomír Koutný. V kategorie BV min zvítězil také Vlastimil Šimek, druhý byl Jiří Doležel, když pořadí prvních dvou určilo až další FLY OFF, třetí Lubomír Koutný.
Po sedmé hodině se zatáhlo a vítr se pak zcela utišil a to byla příležitost pro odlétání FLY OFF Schneiderova poháru hydroplánů. K prvnímu společnému startu nastoupili: hlavní favorit Tonda Alfery s dvouplošným Curtissem, Adam Jakeš s BV-min Deperdussimem, Jirka Doležel s tandemovou Savoiu SM-65 a Luboš Koutný s Bernardem H.V.220. Povedlo se, hromadný start, nádherné lety do velké výšky ve slabé termice, první přistává tandemová SM-65 a v soutěži skončila, druhý Deperdussin, pak Curtiss a nakonec H.V. 220. Zdálo se, že Alferyho Curtiss má větší rezervy v počtu otáček, které může natočit, asi to byla pravda a na tvrdo natočený Curtiss šel pak nahrbený do vysoké trávy pár metrů před startovní čárou, to se u hydroplánů občas stává, když moment dvojice sil (velký tah vrtule a odpor plováků) silně potlačí model, je li model takto choulostivý, pak je třeba startovat strmě vzhůru, aby se model příliš neurychlil a odpor plováků jej nesklopil dolů. Po minutě přistává Deperdussin a o 10 vteřin později H.V. 220. Následuje rozlet dvou nejlepších, H.V. 220 má velkou výšku, ale za letu lehce pohupuje, Deperdussin je o dvě patra níže, hezky stabilně krouží a klesá dolů. Zdá se, že je rozhodnuto, ale pak když je Deperdussin pár metrů nad zemí, tak se to stalo : H.V. 220 po zhoupnutí ve výšce přešel z levé zatáčky do pravé klesavé spirály a přistál pár vteřin před Deperdussinem. Vítězem je Aleš Jakeš a přijímá gratulace. Přítomní se shodují, že to byl zlatý hřeb celé soutěže. Ano, společné starty mají neopakovatelnou atmosféru.
Několik minut po přistání posledního modelu přišla bouřka a celou noc pršelo, neděle byla podle předpovědi větrná, ráno po východu slunce sice bylo chvíli bezvětří, ale pak s to rozfoukalo. Ještě v 9h se dalo létat vítr asi 4 m/s který však sílil. V 11h se létání ukončilo a tak se všichni sešli až v 13 h na vyhlášení výsledků a předání cen. Že v hlavní soutěži dvacetinek zvítězí Tonda Alfery o tom nikdo nepochyboval, jeho modely jsou perfektní, mají nejvyšší body ze statiky a Tonda umí dobře takticky létat, značným překvapením však byl fakt, že i přes velmi nízký bodový zisk ze statiky, stačily maximální letové body Luboše Koutného na druhé místo, třetí pak byl Dušan Garba. V soutěži dvacetinek modelů z První světové války opět zvítězil Tonda Alfery před Petrem Kolářem a Jirkou Doleželem. První tři v každé kategorii obdrželi diplomy, poháry a věcné ceny. Velké nadšení pak vyzařovalo jak z úspěšných žáků z kroužků v Lužánkách i z Bystroušky, kteří byli na své první velké soutěži, tak i z jejich pyšných rodičů.
Nezbývá než poděkovat řediteli soutěže, všem obětavým bodovačům, časoměřičům, sponzorům, aeroklubu Medlánky, vedení restaurace U Křivé vrtule i Svatému Petrovi, který umožnil, aby se soutěž mohla odlétat.
L. Koutný
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2402
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Openscale 2016
Mám pocit, že ovečky jsou na dovolené a mají KOPR-a, bo jinak už by tu ta reportáž byla...
0