PIPER L-4
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: PIPER L-4
Steve, trimovanie stabilizátoru už nie, lebo výškovka je definitívne napevno viz foto a krídlo je pripravené na poťahovanie. Podkladov na podvozok mám viac ako dosť, len som si to chcel zjednodušiť. Čo sa týka odpruženia si myslím, že pri merítku 1:18 t.j. rozpatia 596 mm a váhe 45 až 50g bohate stačia široké piperovské kolá z mechovej gumy. Tie pravidlá desatiniek sú pôvodné platiace do minulého roku vytvorené uvedenou dvojicou pánov.
- Přílohy
-
- DSCF6793.JPG (81.38 KiB) Zobrazeno 5031 x
-
- DSCF6808.JPG (78.91 KiB) Zobrazeno 5031 x
0
Re: PIPER L-4
S tím stabilizátorem jsem si dělal legraci, však jsem to psal
Dnes jsem zrovna vzpomínal, jak pokračuješ. Lepil jsem totiž porty na křídlech.
Podle fotky předpokládám, že přemýšlíš, jak udělat ten přechod mezi stabilizátorem a kýlovkou...
A mimochodem - mezi nimi nejsou lanka, ale táhla Stejně tak mezi stabilizátorem a trupem.
Dnes jsem zrovna vzpomínal, jak pokračuješ. Lepil jsem totiž porty na křídlech.
Podle fotky předpokládám, že přemýšlíš, jak udělat ten přechod mezi stabilizátorem a kýlovkou...
A mimochodem - mezi nimi nejsou lanka, ale táhla Stejně tak mezi stabilizátorem a trupem.
0
Re: PIPER L-4
Steve prechody mám poriešené, ale s portami na krídlach a kormidlách je to horšie. Farebná úprava je už tiež vyriešená, bude vojenská aj s rádiostanicou v plne vybaveno kokpite - ak si si všimol miesto na vybavenie som si ušetril.
0
Re: PIPER L-4
Porty v té velikosti neřeš. Je to hezké, ale už pracné. Skutečné porty nebyly po zalakování moc vidět, skutečně
Já jen, že jsem je lepil na skutečném Na křídle šířka 2´, na ocaskách 1´, na trupu 2´a 3´, příčky 1´ Dole na křídle kontrolní otvory (2x8ks)...
To neřeš, to já jen tak.
Ten přechod na kýlovku byl plynulý, jeden kus plátna na od horního podélníku nahoru včetně kýlovky. Symetricky, samozřejmě, na každé straně. Další díl je spodek a pak 2x boky..
Mimochodem - ten horní podélník je před ocaskami mírně "zlomený" dolů. To asi moc lidí neví?
Každopádně - paráda. Co mimo jiné oceňuju je podpovrchová věrnost
Sečteno, podtrženo - smekám!
Já jen, že jsem je lepil na skutečném Na křídle šířka 2´, na ocaskách 1´, na trupu 2´a 3´, příčky 1´ Dole na křídle kontrolní otvory (2x8ks)...
To neřeš, to já jen tak.
Ten přechod na kýlovku byl plynulý, jeden kus plátna na od horního podélníku nahoru včetně kýlovky. Symetricky, samozřejmě, na každé straně. Další díl je spodek a pak 2x boky..
Mimochodem - ten horní podélník je před ocaskami mírně "zlomený" dolů. To asi moc lidí neví?
Každopádně - paráda. Co mimo jiné oceňuju je podpovrchová věrnost
Sečteno, podtrženo - smekám!
0
Re: PIPER L-4
Dobrý deň Steve, dúfam že s tým prechodom smerovka-výškovka si to myslel tak, ako je to na priloženom foto a starý podvozok je zdemontovaný. Pánovia za pripomienky som Vám povďačný, ale chváliť ma netreba. Fotografie uverejňujem preto, aby som sa dozvedel čo a ako je možné urobiť lepšie a jednoduchšie. Nie som vyložený minimaketár, mojou domenou je lietanie akrobacie nie 3D, ale obyčajnej takej ako sa lietala v 80-tych rokoch pre radosť svoju a kamarátov.
- Přílohy
-
- IMAG0130.jpg (74.1 KiB) Zobrazeno 4940 x
-
- IMAG0129.jpg (70.26 KiB) Zobrazeno 4940 x
0
Re: PIPER L-4
Myslíš starou, klasickou F3A přes celou oblohu? Curare, Minare....
Tu mám taky radši, i když není tak "zběsilá" jako nová 3D.
Mě se líbí, že to nešidíš. Chceš dělat vybavení kabiny, porty, zadní partii tak jak má být.....
Na kabinu mnozí kašlou, svítí jim tam "bílá" balza, zadní partie toho Pipera se zjednodušuje (dělat ten přechod je horší, ale maketovější).....
Tu mám taky radši, i když není tak "zběsilá" jako nová 3D.
Mě se líbí, že to nešidíš. Chceš dělat vybavení kabiny, porty, zadní partii tak jak má být.....
Na kabinu mnozí kašlou, svítí jim tam "bílá" balza, zadní partie toho Pipera se zjednodušuje (dělat ten přechod je horší, ale maketovější).....
0
Re: PIPER L-4
Ano mám na mysli tú klasickú akrobaciu F3A Curare, Sultan, to sa mi vaľmi páči a vyhovuje mi to. Je to proste polietanie na každý deň a čo sa týka tých portov rád by som ich spravil ale neviem ako aby som nepokazil doterajšiu vynaloženú prácu, lebo je ich vidieť aj v tejto malej veľkosti Igor.
- Přílohy
-
- 37654.jpg (250.77 KiB) Zobrazeno 5471 x
0
Re: PIPER L-4
Pokud to budeš stříkat, tak bych to po potažení nalakoval vypínákem, dva-třikrát, pak nalepit pásky a přetít štětcem. Nebo na pomocný rám napnout kousek papíru, vypnout stejně, nařezat na pásky, nalepit a pak vše nastříkat.
Někdy to vidě je, někdy minimálně. Protože jsou vždy v místě, kde pod plátnem "něco je", i na hranách podélníků, tak nejsou až tak vidět ty porty, jako spíš ta konstrukce pod tím..
Ale záleží na barvení, na kvalitě barev a tloušťce vrstev. U některých byla struktura plátna krásně patrná, skoro "dírkovaný" potah. U jiných, hlavně později renovovaných už je to spíš zalito dvousložkovými barvami a pak jsou porty skoro neznatelné.
Jde to pořešit i kitařsky, pomocí stínování. Když se to umí, je výsledek až překvapivě plastický a věrný.
Někdy to vidě je, někdy minimálně. Protože jsou vždy v místě, kde pod plátnem "něco je", i na hranách podélníků, tak nejsou až tak vidět ty porty, jako spíš ta konstrukce pod tím..
Ale záleží na barvení, na kvalitě barev a tloušťce vrstev. U některých byla struktura plátna krásně patrná, skoro "dírkovaný" potah. U jiných, hlavně později renovovaných už je to spíš zalito dvousložkovými barvami a pak jsou porty skoro neznatelné.
Jde to pořešit i kitařsky, pomocí stínování. Když se to umí, je výsledek až překvapivě plastický a věrný.
0
Re: PIPER L-4
Noje ďaľšie modely je možné vidieť TU:
https://plus.google.com/photos/11279460 ... 755/albums
https://plus.google.com/photos/11279460 ... 755/albums
0
Re: PIPER L-4
Zase som trochu pokročil, podvozok je vymenený, motorový kryt pripevnený a krídlo potiahnuté. Váhove trochu pribralo už 1/2 váži 4,1g čo je ale veľmi dobré. Steve ďakujem za návod ako spraviť porty a budú len na krídle a výškovke len zhora a na smerovke z oboch strán.
- Přílohy
-
- DSCF6878.JPG (71.38 KiB) Zobrazeno 5119 x
-
- DSCF6858.JPG (66.24 KiB) Zobrazeno 5119 x
-
- DSCF6852.JPG (91.47 KiB) Zobrazeno 5119 x
0
Re: PIPER L-4
Tak som trochu pokročil, nalepil porty na krídlo, smerovku, výkovku a urobil ostruhové koliesko. Váhove je to stále ako vidno veľmi dobré, v trupe je všetko hlavné okrem Lipol 150 mAh a tak letová hmotnosť do 50g je reálna. Je rozhodnuté aj o barevnej úprave Pipera. Bude to Piper s imatrikuláciou OK-ZFA, ktorý lietal v Brne ako súkromný majetok autoškoly Karla Divíška. Základná farba bola krémová s doplnkami jasne červenej, foto Letectví 1946/11. Škoda, že v roku 1947 havaroval v Ostrave a bol na zrušenie. Teraz nastane na chvíľu pauza vynútená inými povinosťami, keď budem pokračovať tak sa ozvem Igor.
- Přílohy
-
- DSCF7300.JPG (74.27 KiB) Zobrazeno 5015 x
-
- DSCF7280.JPG (95.91 KiB) Zobrazeno 5015 x
-
- DSCF7263.JPG (53.83 KiB) Zobrazeno 5015 x
0