Třípohled na IAR 828

Poptávka, nabídka a upozornění na nalezené podklady ke stavbě minimaket

Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník

Odpovědět
akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 13 črc 2012 16:00

bokorys
Přílohy
iarbokorys.png
iarbokorys.png (32.2 KiB) Zobrazeno 4481 x
0

akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 13 črc 2012 17:09

tak asi tak, kdo to chce nechť dodá svůj mail :)
Přílohy
iartripohled.png
iartripohled.png (45.11 KiB) Zobrazeno 4468 x
0

akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 13 črc 2012 17:12

a koukám, že v náhledu se mi ztratil půdorys kabinky, jinak to můžu dodat v měřítku dle přání
0

discobolos
Reakce: 14
Příspěvky: 1466
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od discobolos » 13 črc 2012 17:49

Je to trochu od věci, ale pro případné stavitele, milovníky detailů:
http://www.flickr.com/photos/manitu_av/ ... otostream/
D
0

discobolos
Reakce: 14
Příspěvky: 1466
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od discobolos » 13 črc 2012 17:51

Nechci ti do toho mluvit, ale podle fotografií je při pohledu shora přední motorová část trupu výrazně štíhlejší, až špičatá.
D
0

akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 13 črc 2012 18:36

můžu poprosit fotku?:-)já sem vycházel z tohohle, z fotky sem si spočet šířku v místě toho druhýho deklu lepší fotku nemám bohužel
Přílohy
predek.JPG
predek.JPG (39.47 KiB) Zobrazeno 4946 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od Lubomir Koutny » 14 črc 2012 10:55

Na jednu stranu jsem moc rád, že zde máme moc hezký 3-pohled, provedený v kvalitě štábní kultury, na kterou bych se já nikdy nezmohl. Na druhou stranu je nutné dodat, že aby to byl věrohodný podklad pro soutěže a finální nakreslení nového plánku dvacetinky, pak je nutné provést jisté korekce. Ano souhlasím, že půdorys přídě je nevyhovující, a ten "ogivální" tvar je mimo realitu. Tam to není žádná sférická plocha, ale více méně rozvinutelné přímkové plochy - ohýbané, zkrátka jak to správně nazval Pavel Sráník "kovářská práce". Také se mi nezdá poměr délky trupu k rozpětí křídla. Víme, že obdélníková část křídla má hloubku 2 m +- 0,04. Také víme že délka trupu bez kužele vrtule je 9,402 +- 0,2m (to jsou mé výpočty po velmi pečlivém měření fotek), takže celková délka by měla být někde kolem 9,6 -9,8 m.
0

akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 14 črc 2012 12:56

Lubomir Koutny píše: Pro přesné rozměry je nutné vycházet ze známých technických dat : rozpětí 14 a plocha 29 m2, pak není problém vypočítat střední a skutečnou hloubku obdélníkové části křídla = 2,00 +-0,05m a z toho ta délka trupu bez vrtule 9,402 +- 0,2 m. Pokud jde o půdorys, pak si myslím, že ta moje muška je dost blízko skutečnosti. Menší problém pak je, že tento letoun prodělal určitý vývoj, který je vidět i na fotkách.
...
Lubomir Koutny píše: Víme, že obdélníková část křídla má hloubku 2 m +- 0,04. Také víme že délka trupu bez kužele vrtule je 9,402 +- 0,2m (to jsou mé výpočty po velmi pečlivém měření fotek), takže celková délka by měla být někde kolem 9,6 -9,8 m.
...
nastíním postup kterým jsem postupoval rozpětí křídla 14m plocha 29m2 hloubka obdélníkové části křídla 2m plus mínus nějaký drobný 2000/20=100 hloubka křídla dvacetinky plus mínus nějaký drobný rozpětí křídla letounu...14m dle dodaných dat od p. Koutného 14000/20=700 rozpětí dvacetinky, při tvorbě toho třípohledu sem nebral v potaz tu mušku IAR 827 kromě půdprysu od kabinky k zadku trupu( při porovnání s fotkama je muška úplně mimo) a dál jsem si podle hloubky křídla z fotky nazvětšoval obkreslený bokorys 100/40=2.5 (hloubka z fotky 40.61 přiznám se bez mučení zaokrouhlil sem to proti pravidlům na 40) a 2.5*160=400 (opět sem zaokrouhloval 158.24 na 160) takže délka dvacetinky 2.5*160=400
délka trupu letounu 400*20=8000 teď bez zaokrouhlování 100/40.61=2.462447673 2.462447673*158,24 389.6577198= 389.6577198 délka dvacetiny bez vrtule délka letounu 7793.154395 čili mi vychází, že jsem trup ještě prodloužil

ad půdorys ten je nakreslený přímkama od kabinky až po ten první segment krytu motoru ze kterýho vychází výfuky ten jak jsem už psal dřív a doložil to fotkama je "křivej" je to vidět i na té fotce zepředu, to že ta lomená čára v půdoryse v tomhle malym měřítku nevynikne je věc druhá jo a kužel je obkreslenej z turbočmeláka
Přílohy
pudorys.JPG
pudorys.JPG (9.02 KiB) Zobrazeno 4807 x
predekzepredu.JPG
predekzepredu.JPG (41.97 KiB) Zobrazeno 4807 x
hloubkakridladelkapredku.JPG
hloubkakridladelkapredku.JPG (55.18 KiB) Zobrazeno 4807 x
0

akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 14 črc 2012 14:09

jestli by ten jednomístnej fire boss nebyl lepší-jednodušší křídlo(bez lomení a jednodušší koncový oblouk), jednodušší podvozek ala padina , hloubka křídla +- stejná až na nějaký drobný větší rozpětí- 18 metrů délka 11m a prokazatelně je to hranatý http://3.bp.blogspot.com/_rUHyHq68ak0/S ... -3view.jpg
http://edelemer.free.fr/hop/at_802f.gif
0

Lubomir Koutny
Reakce: 31
Příspěvky: 2402
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od Lubomir Koutny » 14 črc 2012 20:44

Nebyl, mám oba typy vyzkoušené již jako jako M-oř (tedy IAR 822). Jinak k té délce trupu, pokud IAR 828 vychází z IAR 827 a ten má délku trupu 9,6 m (viz z technicých údajů IAR 827), jako že ano, neboť 1. prototyp byl upravený IAR 827 označený jako IAR 827TP, kde byl plochý pístový motor nahrazený lehčím a delším turbopropem M 601, pak u něj ta celková délka byla si 9,8m. Myslím, že u IAR 828 se délka od IAR 827 zásadně neliší. A tyto údaje souhlasí s mým měřením a výpočty Chyba ve vašem měření je asi nerespektováním perspektívy, kóta odečítající hloubku křídla není a ani nemůže být braná v ose trupu, ale u vašho obrázku je dokonce braná až před oním strejkem, takže pak nutně pak vám musí celková délka trupu vyjít menší...
0

akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 14 črc 2012 23:33

Vezmu li v úvahu, že se hloubka křídla na té fotce mění lineárně s rozpětím tak jsem na 9,3m tak to tedy zvětším na těch 9,8m
0

akademikrichard
Reakce: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 12 úno 2010 20:54
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Třípohled na IAR 828

Příspěvek od akademikrichard » 15 črc 2012 00:30

tak takhle musím uznat že to po zvětšení trupu na ty fotky sedí líp
Přílohy
iartripohled.png
iartripohled.png (50.49 KiB) Zobrazeno 4720 x
0

Odpovědět