Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Moderátoři: Vladimír Alfery, Pavel Stráník

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 55
Příspěvky: 541
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Ivan Horníček » 25 říj 2020 09:15

Foto.
Přílohy
du2rQiM9Dh4fn3mCPqguKgSeGiyFHJboETQo3GoLkQo.jpg
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2168
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Lubomir Koutny » 25 říj 2020 10:54

Myslím, že je pravda, že motory RR Merlin nebyly nikdy instalovány, jak jsem zkopíroval z textu pod fotkou. Upřímě řečeno s těmi motory nad křídlem je to hnusné a pilotovi by to hodně bránilo v rozhledu. MNOHEM ZAJÍMAVĚJŠÍ JE VERZE S MOTORY POD KŘÍDLEM, JENŽE ZDE SE JEDNÁ POUZE ASI JEN O KIT CO bY KDYBY? A také takové řešení by si vyžádalo nový systém podvozku...
0

Uživatelský avatar
Petr P
Reakce: 5
Příspěvky: 201
Registrován: 03 led 2020 19:48
Bydliště: Příbram

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Petr P » 25 říj 2020 19:45

Rozhodně není hnusný. Obludný ano, a to tak moc obludný, až je krásný :)

Co mě spíš trochu nesedí, je zachovaná plocha křídla na tu zvětšenou hmotnost a taky jakou asi tak mohli očekávat pozici těžiště - ty dva motory jsou od křídla stejně daleko jako u jednomotorového typu.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2168
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Lubomir Koutny » 27 říj 2020 13:47

No, pokud zde budeme nabízet vhodné projekty, pak by možná byl zajímavý japonský typ typ konvertoplánu , který jsem postavil jako stíňáka i jako M-oř
Přílohy
TW-68 foto.jpg
TW-68 foto.jpg (9.35 KiB) Zobrazeno 989 x
z boku.JPG
3p. TW-68.jpg
3p. TW-68.jpg (13.58 KiB) Zobrazeno 989 x
DSCN2728.JPG
0

Uživatelský avatar
Petr P
Reakce: 5
Příspěvky: 201
Registrován: 03 led 2020 19:48
Bydliště: Příbram

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Petr P » 27 říj 2020 14:35

Ořech moc pěkný! Jak to létalo, guma musela být extra krátká. A nebo byla vyvedena pod křídlem na roh VOP? Za více fotek, třeba zespodu, budu rád.
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2168
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Lubomir Koutny » 27 říj 2020 18:30

Ano, v obou případech jsem svazky tahal až na háčky na spodní výškovce. Omlouvám se za nepozornost, nejde o oříška, ale o M-pistácio.
Takže makičký prcek dokázal ve 12m vysoké hale v Prostějově letět 47 s, což ma ty 5 tilisté vrtule je slušný výkon, se dvoulistkami by to asi bylo lepší. U toho stínáku bylo funkční překlopné křídlo, v tak malém modelu je obtížné celý mechanismus udělat spolehlivý i při malé váze. Takže to bylo nespolehlivé. Většinu lepších letů bylo se zablokovaným křídlem v letové poloze.
0

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 79
Příspěvky: 663
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Jiří Doležel » 27 říj 2020 20:02

Vzhledem k pozici gumy, nelétaly by podobné typy lépe jako kachna? Směr letu pravidla neřeší..
1
1 Obrázek

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2168
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Lubomir Koutny » 27 říj 2020 20:35

Pokud máš opravdu zájem o dvoumotorovou kachnu pak je hned několik vhodných typů, zde je jeden :
Přílohy
Starship-Bowen-960_640.jpg
3 p png.png
3 p png.png (13.6 KiB) Zobrazeno 915 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2168
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Lubomir Koutny » 27 říj 2020 20:43

Další je třeba zajímavý Piaggio Avanti, který však má malou plochu křídla, takže bude rychlý...Zde gumičky tažené až ke kachní ploše umožní vysoký počet otáček..
Přílohy
3.p avanti .jpg
3.p avanti .jpg (6.97 KiB) Zobrazeno 910 x
avanti .jpg
avanti .jpg (9.29 KiB) Zobrazeno 910 x
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2168
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Lubomir Koutny » 28 říj 2020 08:05

Již jsem psal do USA Halmanovi, zda by mohl někde v museu sehnat 3 pohled, nebo alespoň nějakou další fotku Curtise Flying Boath Nr. 2. Bohužel dosud se neozval, asi to není jednoduché. Sám jsem to zkoušel na google, ale bez úspěchu, což je normální, moc to neumím. Kupodivu nejvíce informaco o těch Curtissech z pionýrského období je na ruských stránkách...Budu moc vděčný, pokud někdo šikovnější něco nového o tomto letounu objeví.
0

Uživatelský avatar
Ivan Horníček
Reakce: 55
Příspěvky: 541
Registrován: 20 bře 2015 23:39
Bydliště: Postřelmov

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Ivan Horníček » 28 říj 2020 13:47

Model Nr.1 je vlastně model D. Model Nr. 2 je E a F, kdy efko je seriové provedení éčka po úpravách. To letadlo označené jako Nr.2 a má dvě vrtule je zvláštní. Je to vůbec Curtiss?
Přílohy
ll-047.jpg
ll-043a.jpg
ll-043b.jpg
0

Lubomir Koutny
Reakce: 29
Příspěvky: 2168
Registrován: 04 pro 2010 17:44
Bydliště: Brno

Re: Nadhodnocení pro vícemotorové typy.

Příspěvek od Lubomir Koutny » 28 říj 2020 17:47

Ivane moc děkuji za další informace. Bohužel ten 3-pohled od Nr.1 není v pořádku. Když se pořádně podíváš na fotku, pak vidíš, že rámové konstrukce obou bočnic nesoucích kormidla jsou rovnobšžné!!!
Mne však daleko více zajímá ten letoun se třílistými vrtulemi, co byl zde označen jako Nr.2. Ovšem nevím, zda to skutečně je výrobek firmy Curtiss.

A nyní z jiného soudku. Na začtku tohoto století se v L+K objevila fotka dvoumotorového obchodního letounu - létajícího člunu amfibie Běrjev. Moc se mi líbil, sháněl jsem knihu o konstrukcích Běrjev, ale nakonec se v L+K objevily další fotky a dokonce i 3-pohled. V roce 2006 jsem si tento typ postavil jako oříška a musím říci, že výkony mne zklamaly. V hale nádraží Brno Královo Pole to byly jen lety kolem půl minuty, venku ještě méně. Problém byl, že nosníky motorů byly málo tuhé a při natočení na větší otáčky se kroutily. Asi to ctělo měnší stoupání vrtulí a tenčí svazky. Jenže místo opravy po menším poškození jsem provedl Stráníkovský konec žehem. Později jsem se dočetl, že skutečný letoun měl značné problémy při startu z vody při plném zatížení.
Přílohy
Běrjev .jpg
hala nádr. Kr. Pole .JPG
0

Odpovědět